Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

(auton keulasta katsottuna aloittaen vasemmalta nr1, nr2, nr3, nr4 pytyt)

Mikäs NG kolkissa kilahtaa 2l pannussa? Kone käy ilman värinöitä ja sivuääniä, savuttaa sinistä tosin reilusti.
Konetta ei saa autosta irti, onko mahdollista varmistaa yläkertavika? Essojuttuna kuulin että jos purrit nousee "lusikallisella" öljyä niin männänrenkaat/helma hajalla, jos ei mitään muutosta niin vena vuotaa.
Onko mitään perää?

Mahtuuko pakosarja tulemaan turboineen kannen kanssa? Tulipellin luona jumipulttien kanssa äheltämisen siirtäisi mielellään työpenkille.
Mahtuuko kone tulemaan yläkautta konsteilla ja kikoilla?
markkula
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Viesti Kirjoittaja markkula »

Vian toteamisesta en sano mitään mutta...
Nostin yläkautta. Purin ensin johtosarjat, letkut ja apulaitteita. Olisi varmaan mahtunut niidenkin kanssa mutta oli aikaa moottorinostinta odotellessa. Luulisin myös kannen mahtuvan nousemaan pakosarjoineen ainakin jos ei turbon kanssa. Toisaalta ei ne pakosarjan mutterit / pinnapultit vastaan pistäneet. Jos mutteri ei irronnut, lähti pinnapultti pyörimään kannessa.
9-5 2.0 Tid 2010
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tämä homma selvis helpolla. -> Paalausvalmis

Purettaessa konetta lorahti turbon imuputkesta sellainen määrä öljyä että kuumotukset heräsi. Sormitalla todettu että turbon akselissa 5mm akselinsuuntainen klappi.

Kavein kinokset kyseiseen saabiin loppui.
Pohdiskeltiin että jos tehdään korjaus oikomalla ja helposti, palaa rahaa n.1500€.
-03 ng 2.0t kolkkiin missä manu ilmastointi, manu vaihteet, jne karvalakkivarusteet, ei korjaus ole järkevää.
Autosta ehkä tsägällä saisi remontin hinnan verran takas, mutta sen takia turhaa lähteä tallin lattiaa likaamaan.

Ilmestynee myyntiosion puolelle kunhan saadaan kuvat otettua.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Viesti Kirjoittaja anv »

Jos kone käy nätisti, voisiko olla puristuspainemittauksessa joku virhe? Turbothan ei maksa enää kauheasti, jos vika rajoittuu siihen...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Puristukset 4,5barg pytyssä nro.3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eipä tullut edes mieleen. Mittaus nyt olisi helppo toistaa.
Tulpanreiästä pitää kurkata vielä endoskoopilla männänlaki.
Vahva veikkaus ja useampi pitkäveto eri "ekspertin" toimesta että vena vuotaa.
Vastaa Viestiin