M06 SC alustan kolinat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

217tkm ajettu farkku kolisee sekä edestä ett takaa. Edessä varmaan koiranluut, kun jouset on ehjät mutta takapäähän en tiedä mitä pitäis vaihtaa, vaiko kaikki osat. Katsastuksessa ei mitään väljää missään. Kuitenkin kolisee, varsinkin kun toinen pyörä käy kuopassa.

Takavakaajan osatko siellä yleensä kolisee, vaiko bumerangit? Ei narisee yhtään mistään.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Katoppa takavakaajan runkopuslat
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kiitos Vesa, pitääpä tarkistaa nuo ensin. Meinaa mennä järki kolinoiden kanssa. Varsinkin kun välillä ajaa M03 og-95:lla jossa on kitkat. Ei mitään ääniä alustasta, melkoinen kontrasti. :cry:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Noniin, nyt on takaripustus syynnätty. Isot saranapuslat aivan finaalissa, kumi irti holkista. Pitää laittaa uretaaniset tilalle.
Kallistuksenvakaajan runkopuslissa 4mm välystä vakaajaan, eli nekin olis hyvä vaihtaa. Muuten vaikutti olevan suht kunnossa bumerangin puslat ja alemmat puslat myös.

Edessä vaikuttaisi olevan koiranluut ruosteiset ja löysät ovat.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja patu »

Miten uudet iskarit löytyy alta? Oman farkun sain aika hiljaiseksi tänä syksynä. Vielä napsahtaa etupää joskus. Epäilen jousen ympäriltä puuttuvaa muovia. Mutta sitten alkoi tuo sedan kesärenkailla paukkumaan takapäästä. Epäilen iskareita :roll: Toki voi bumerangitkin 87tkm jo napsahtaa :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Itsellä etupää narisee jokaikisessä montussa. Uudet puslat on kallistuksenvakaajiin tilattu, mutta vähän epäilen, että narinat poistuu niiden vaihdolla. Aivan kuin se narina kuuluisi iskarin yläpäästä. Mikä siellä voi narista kun ei kuitenkaan käännellessä pauku.
9³SS Turbo X '08

-Janne
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla narisi alapallonivel
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Di17
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: M06 SC alustan kolinat

Viesti Kirjoittaja Di17 »

Mulla kolahteli (ja kolahtelee edelleen satunnaisesti) etupäässä. Yleensä vaimea "muovinen" kolahdus kuuluu, kun kiihdyttää esimerkiksi liikennevaloista ja höllää kaasun vaihteenvaihtoa varten. Katsastuksessa löytyi kuitenkin väljää takavakaajan puslasta eli eiköhän siinä ole se kolahdusten aiheuttaja allekirjoittaneella.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Vastaa Viestiin