9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
KASA
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2015 16:05

9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja KASA »

Onko kelläkään tietoa FM57 ja F40 vaihteiston ja lähinnä vaihteensiirron osien eroista? Autossa alunperin tuo FM57 mikä on ajettu kuivaksi ja on jumissa. Sain edullisesti kokonaan uuden tekniikkapaketin (2.2 moottori + manuaalivaihteisto) mutta huomasin vasta kesken asentelun että vaihteisto ei ole sama, kuoresta löytyy kohokirjaimin F40.

Molemmissa laatikoissa on ainakin vaihteensiirto vaijereilla mutta vaihteensiirtäjät ovat erilaisia ja hieman eri paikoissa, mahtaako mennä vaijerit ja keppi vaihtoon? Myös vaihteiston ylemmän kannakkeen kanssa näyttää tulevan soveltuvuus vaikeuksia. Tämä uusi vaihteisto on kolaroidusta 9-3 farkusta purettu vuosimallista ei ole tietoa, olen nähnyt kyseisen auton pari vuotta sitten mutta kori on jo paalattu aikoja sitten.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

FM57 on 5-vaihteinen ja F40 6-vaihteinen. Onko se ongelma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaihteensiirtovaijerit on eri osanumerolla 5v ja 6v laatikoissa, keppikonsolissa lienee erona peruutusvaihteen salpa, jota saa erillisenä osana kyllä. Mietin vain, että eikös kaikki 9-3 farkut olleet jo 1.9 fiat pohjaisella dieselillä ja sen laatikko ei olisi yhteensopiva 2.2 dieselin pulttijakoon? Vai muistanko väärin?


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja AZP »

G-mies kirjoitti: eikös kaikki 9-3 farkut olleet jo 1.9 fiat pohjaisella dieselillä
Näin pitäisi olla. Farkku tuli MY2006, jolloin 2.2 dieseliä ei enää ollut tarjolla. Eli joko paketti on 9-3 sedanista, femmasta tai sitten on jotain outoa taustalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mutta ei kai myöskään 9-3 sedanissa eikä femmassakaan ole ollut 6-v laatikkoa 2,2-dieselin kanssa?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tämäkin F40-loota taisi olla tarjouksessa vielä viime vuonna, mutta nyt on aika arvokas paketti ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-6speed-5
Tuon sanotaan kuuluvan vain B207E/L/R M09-10.

Tuon 2.2 nakun FM57 olisi ainakin hieman halavempi. Sen väitetään kuuluvan vain M03-04 ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-5speed-7

Eski
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9-3 Dieselin laatikon vaihto FM57->F40

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Juha96 kirjoitti:Mutta ei kai myöskään 9-3 sedanissa eikä femmassakaan ole ollut 6-v laatikkoa 2,2-dieselin kanssa?
On ollut, kolkista löytyy.

https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... n-6speed-1


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin