Liimaventtiili
Liimaventtiili
Onko kellään niksiä liima venttiileihin? vettä on kokeiltu, vähän parani kylmällä käynistäminen. yön jälkeen taas sytty keltainen moottori valo.
Se viimeinen kaliimpi ja työläämpi vaihtoehto kansi pois ,ventiilit hiontaan ei oikein innosta.Mutta jos ei ole muita vaihtoehtoja,niin ei auta
itku markkinoilla.
Se viimeinen kaliimpi ja työläämpi vaihtoehto kansi pois ,ventiilit hiontaan ei oikein innosta.Mutta jos ei ole muita vaihtoehtoja,niin ei auta
itku markkinoilla.
Re: Liimaventtiili
Mikä auto?
Tietääkseni saabeissa ei ole tätä ongelmaa koskaan ollut...
Tietääkseni saabeissa ei ole tätä ongelmaa koskaan ollut...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Liimaventtiili
Ei liimaventtiileitä mutta B207 koneissa mallivuodesta 2007 alkaen ei-biopower koneversioissa tuotiin heikompilaatuiset venttiilit koneisiin. Seuraus huonontunut kylmäkäynnistys, näkyy jo puristustestauksissa. Ilmennyt runsaasti tapauksia alle 200tkm ajetuissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Liimaventtiili
Eli saattaa mennä venttiilit uusiksi,mitähän pelkät venttiilit maksaa?Ja koneitukset siihen päälle.ihanan kallistavesa67 kirjoitti:Ei liimaventtiileitä mutta B207 koneissa mallivuodesta 2007 alkaen ei-biopower koneversioissa tuotiin heikompilaatuiset venttiilit koneisiin. Seuraus huonontunut kylmäkäynnistys, näkyy jo puristustestauksissa. Ilmennyt runsaasti tapauksia alle 200tkm ajetuissa.
puristukset kylmänä
1,,,6,4
2,,,3,4
3,,,10,5
4,,,11,2
auto 93 -07facelift
Re: Liimaventtiili
Joo selvä tapaushan tuo on. Imuventtiilit vuotaa.
Netistä kun selaa niin opelin koodien kautta löytyy tarvikeimuventtiilejä kympin luokkaan kappale. Saabin biopowervena sitten lähemmäs viittäkymppiä ...
Jos orkkis pahvista tehty kesti 200tkm niin voisi kuvitella tarvikkeen kestävän saman verran ...
Netistä kun selaa niin opelin koodien kautta löytyy tarvikeimuventtiilejä kympin luokkaan kappale. Saabin biopowervena sitten lähemmäs viittäkymppiä ...
Jos orkkis pahvista tehty kesti 200tkm niin voisi kuvitella tarvikkeen kestävän saman verran ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Liimaventtiili
Kylmänä kun starttaa käy n.10-15 sekunttia kolmella sen jälkeen normaalisti.Lämpöisenä startatessa käynistyy normaalisti.
Ajattelisin jos venttiilis olis mekaanista vikaa niin lämpöisenäkin oireilisi?
Ajattelisin jos venttiilis olis mekaanista vikaa niin lämpöisenäkin oireilisi?
Re: Liimaventtiili
Netistä kun hakee kohtalotoverien raportteja niin tasan samalla tavalla ovat käyttäytyneet, huono kylmäkäynti ja vajaita puristuksia. En osaa sanoa miksi venttiilit lämmettyään tiivistyy paremmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Liimaventtiili
Kyllä vesa67 oli oikeassa.korjaamolla sanottiin että oli tosi huonossa kunnossa imuventtiilit.
olivat hakkautunut kunnolla.Karstaa ei ollut niin paljon että olisi ollut siinä syynä
olivat hakkautunut kunnolla.Karstaa ei ollut niin paljon että olisi ollut siinä syynä
Re: Liimaventtiili
Joo jonkinlainen materiaaliongelmahan tuo on. Pahoittelut 07 ja uudempien koneiden omistajille jo etukäteen, ei takuulla tule valmistaja vastaan enää. Tosin ei saksalaisillakaan sen paremmin mene.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit