Liimaventtiili

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jarkar
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Onko kellään niksiä liima venttiileihin? vettä on kokeiltu, vähän parani kylmällä käynistäminen. yön jälkeen taas sytty keltainen moottori valo.
Se viimeinen kaliimpi ja työläämpi vaihtoehto kansi pois ,ventiilit hiontaan ei oikein innosta.Mutta jos ei ole muita vaihtoehtoja,niin ei auta
itku markkinoilla.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja anv »

Mikä auto?

Tietääkseni saabeissa ei ole tätä ongelmaa koskaan ollut...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei liimaventtiileitä mutta B207 koneissa mallivuodesta 2007 alkaen ei-biopower koneversioissa tuotiin heikompilaatuiset venttiilit koneisiin. Seuraus huonontunut kylmäkäynnistys, näkyy jo puristustestauksissa. Ilmennyt runsaasti tapauksia alle 200tkm ajetuissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarkar
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja jarkar »

vesa67 kirjoitti:Ei liimaventtiileitä mutta B207 koneissa mallivuodesta 2007 alkaen ei-biopower koneversioissa tuotiin heikompilaatuiset venttiilit koneisiin. Seuraus huonontunut kylmäkäynnistys, näkyy jo puristustestauksissa. Ilmennyt runsaasti tapauksia alle 200tkm ajetuissa.
Eli saattaa mennä venttiilit uusiksi,mitähän pelkät venttiilit maksaa?Ja koneitukset siihen päälle.ihanan kallista :?
puristukset kylmänä
1,,,6,4
2,,,3,4
3,,,10,5
4,,,11,2
auto 93 -07facelift
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo selvä tapaushan tuo on. Imuventtiilit vuotaa.
Netistä kun selaa niin opelin koodien kautta löytyy tarvikeimuventtiilejä kympin luokkaan kappale. Saabin biopowervena sitten lähemmäs viittäkymppiä ...

Jos orkkis pahvista tehty kesti 200tkm niin voisi kuvitella tarvikkeen kestävän saman verran ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarkar
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Kylmänä kun starttaa käy n.10-15 sekunttia kolmella sen jälkeen normaalisti.Lämpöisenä startatessa käynistyy normaalisti.
Ajattelisin jos venttiilis olis mekaanista vikaa niin lämpöisenäkin oireilisi?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Netistä kun hakee kohtalotoverien raportteja niin tasan samalla tavalla ovat käyttäytyneet, huono kylmäkäynti ja vajaita puristuksia. En osaa sanoa miksi venttiilit lämmettyään tiivistyy paremmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarkar
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Kyllä vesa67 oli oikeassa.korjaamolla sanottiin että oli tosi huonossa kunnossa imuventtiilit.
olivat hakkautunut kunnolla.Karstaa ei ollut niin paljon että olisi ollut siinä syynä
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Liimaventtiili

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo jonkinlainen materiaaliongelmahan tuo on. Pahoittelut 07 ja uudempien koneiden omistajille jo etukäteen, ei takuulla tule valmistaja vastaan enää. Tosin ei saksalaisillakaan sen paremmin mene.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin