Low oil pressure

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Cupecupe72
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Helmi 10, 2018 12:00

Low oil pressure

Viesti Kirjoittaja Cupecupe72 »

Saab 9-3 Aero 2.8 Turbo -05 sytytti Öljynpaineen merkkivalon. Uudelleen käynnistäessä valo sammuu, mutta kun antaa vähän kierroksia 2000 rpm valo syttyy uudelleen. Luin jostakin täältä, että voisi vikaa olla Öljynpaineen anturissa. Voiko kyseisellä autolla ajaa jos kone ei nakuta tms? :oops: :oops: :oops: Pikaisia vastauksia odottelen.
P.S. voi laittaa linkkiä tai ohjeita kyseisen anturin sijainnista ja vaihdosta. Öljyä koneessa on.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Low oil pressure

Viesti Kirjoittaja anv »

En käynnistäisi enää tuota kuin vain öljynpaineen mittausta varten erillisellä mittarilla. Vahingot ovat nimittäin mittavat, jos paineita ei oikeasti ole. Ja jos paineita on, anturihan siellä todennäköisesti sekoilee.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13197
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Low oil pressure

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sama. Hinurilla asiantuntevalle korjaamolle konetta käynnistämättä. Ihan varmuuden vuoksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IPR68
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 07:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Low oil pressure

Viesti Kirjoittaja IPR68 »

Krhm. Vertaistukea tarjotaan! Mullakin vastaavasta -07 versiosta syttyi taannoin tämä valo. Ja tämähän on taas näitä saabismeja/opelismeja/holdenismeja parhaasta päästä :o . Eli alkuun oli mullakin epäily anturista, kun auto pelitti aivan normaalisti. No, sain sen sitten pajalle ajettuani varmaan pari tuhatta valon palaessa. Niinjoo, tämä on vain minun tapaus, voihan se olla, että sulla on OIKEESTI paineet karanneet, vaikkakin hyvin epätodennäköistä jos siellä öljyä on. No, saatiin sitten anturi vaihdettua ( worst PITA in the history ). Pajalla veloittivat 100e, kun Länsiautossa olisi lähdetty n. 400-500 eurosta :roll: .
No, iloa kestikin sitten tasan kaksi päivää. Jonka jälkeen syttyi sitten kaikki mahdolliset varoitusvalot ja estot päälle. Kolmeakymppiä kotiin ja hinurin kyytiin! Onneksi on kontakti palstallakin vaikuttavaan Hookiin, jonka ohjeilla päästiin ongelman jäljille uudestaan. Ja jo kerran anturin vaihtaneella pajalla tarkasteltiin anturille menevää johtoa hiukan tarkemmin. Ja siitähän oli anturin juuresta rispaantunut paljaaksi jokaista kolmea johtoa parin sentin pätkä!!!!! Ja nämä kun sitten ottivat toisiinsa, niin löivät oikosulkuun kaikki tähän liittyvät anturit.....Joita on n. 8 kappaletta :lol: .

Lopullinen korjaus olisi siis vaatinut johtojen vaihdon/liittämisen. Ja paikka missä se pitää tehdä on tosiaan aavistuksen ahdas.... :?
Mutta auto on siirtynyt uudelle "onnelliselle" omistajalle, jonka huoleksi tämä jäi.
Voin kertoa tästä vaikka privalla/puhelimitse jos kiinnostaa. Ja täältä Tsadista löytyy nyt ainakin yksi paja joka sen anturin vaihtaa suht edullisesti. Kannattaa vaan varmistua siitä johdotuksesta samaan syssyyn :D .
G-haulla " Saab 2.8 low oil pressure " löytyy tietoa ainakin lontooksi.
Vastaa Viestiin