Suositeltavat renkaat?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Suositeltavat renkaat?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Tossa mun vehkeessä edellinen omistaja ei pahemmin ole renkaita kierrättänyt joten mulla on siis ainakin kahden renkaan uusinta edessä kohta ja ajattelin että vois ostaa samantien koko setin. Noi P6000:set ei liene sitä ihan huippua kumminkaan.

Mitäs, onko kellään jo kokemusta että mikä näistä nyt kaupan olevista merkeistä olis sopiva alle? Koko näyttäis olevan 215/55R16 ja tarkoitus olis saada suht hiljainen mutta toimiva rengas. Nokian NRVi näyttäis olevan testeissä kärjessä, mutta vaihtoehtoja mielellään kartottaisi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Jos et aja Saksassa tai muuten yli 210km/h, niin ota mielummin NRHi. Pehmeämpänä hiljaisempi ja halvempi. Samoin koko 205/55/16 on käypä vaihtoehto samoilla argumenteillä.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

vesil kirjoitti:Samoin koko 205/55/16 on käypä vaihtoehto samoilla
argumenteillä.
Lisäargumenttina, hinta saattaa olla jopa pari sataa euroa alhaisempi / kierros kuin 215/55/16-koon renkaalla.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Hinnasta puheenollen, postipoika roudasi tänään kotiovelle 225/45/17 NRZI:t hintaan 430 €. Kannattaa tarkistaa http://www.rengas-online.com hinnasto :wink:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TKL kirjoitti:Hinnasta puheenollen, postipoika roudasi tänään kotiovelle 225/45/17 NRZI:t hintaan 430 €. Kannattaa tarkistaa http://www.rengas-online.com hinnasto :wink:
No ei oo paha hinta 8) Laitoin itse hauksi 225/45/17, mutta en löytänyt noita Nokialaisia mistään noin halvalla tuolta Rengas-onlinen sivuilta :roll:

Sieltä löytyi Nokian rengas Z (olisiko sama rengas kuin NRZi?), jonka kpl -hinta oli 129 €.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Turbo Sensonic kirjoitti:Laitoin itse hauksi 225/45/17, mutta en löytänyt noita Nokialaisia mistään noin halvalla tuolta Rengas-onlinen sivuilta :roll:
No jopas nyt kumma ! Tilasin renkaat 30.3:tta ja hinta silloin vielä 108,10 /kipale, nyt 137,40. Eli nostaneet ovat hintoja näköjään 8O ... taitaa pukata sesonkia.
Kävin vielä tälläkin viikolla katsomassa noita ja hinta oli tuo 108,10
Turbo Sensonic kirjoitti:Sieltä löytyi Nokian rengas Z (olisiko sama rengas kuin NRZi?), jonka kpl -hinta oli 129 €.
Tuo Z taitaa olla uudempi versio NRZi:sta ?
Viimeksi muokannut TKL, Pe Huhti 08, 2005 17:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

TKL kirjoitti:Hinnasta puheenollen, postipoika roudasi tänään kotiovelle 225/45/17 NRZI:t hintaan 430 €. Kannattaa tarkistaa http://www.rengas-online.com hinnasto :wink:
Tuon tiedän ja olen miettinyt mutta eipä ole kokemusta mitenkä paljon rengasliike X veloittaa neljän renkaan töistä ja allelaitoista jos niitä ei ole ostanut ko. liikkeestä. Luultavasti kyllä tuota käytän, jos noi NRVi:t päätän ostaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

kimmop kirjoitti:
TKL kirjoitti:Hinnasta puheenollen, postipoika roudasi tänään kotiovelle 225/45/17 NRZI:t hintaan 430 €. Kannattaa tarkistaa http://www.rengas-online.com hinnasto :wink:
Tuon tiedän ja olen miettinyt mutta eipä ole kokemusta mitenkä paljon rengasliike X veloittaa neljän renkaan töistä ja allelaitoista jos niitä ei ole ostanut ko. liikkeestä. Luultavasti kyllä tuota käytän, jos noi NRVi:t päätän ostaa.
Esimerkki Rengasmaailman sivuilta (http://www.rengasmaailma.fi/renkaat.htm)
asennus, tasapainotus + allelaitto: 48 euroa. Hintoja voi olla toki muitakin riippuen firmasta ja paikkakunnasta.
Jos ostat Nokialaiset, toivoittavasti saat pyöreät. Minulla oli pari vuotta sitten sellaiset ja niissä oli pystyheittoa ihan riittävästi. Enkä ole ainoa, jolla on ollut niiden kanssa ongelmia.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Continentalit näyttäisivät pärjänneen eriomaisesti AutoBildin ja TM-lehden testeissä! Kannattaa myös miettiä sitäkin merkkiä, mutta Nokialainenkin on tosi hyvä mielestäni. Joo, tuo 16 tuuman vanteet ovat mielestäni hyvän näköiset kieltämättä ja 17 vielä paremmat, mutta se minun mielipiteeni. :D Osta nuo 17 tuumaisella aukolla olevat kumit ja sitten niihin Aeron vantheet, niin johan on ulkonäköä. Joskus rengasmaailmassa oli tuo OG9-3 Aeron vantheet muistaakseni n. 900 euron hintaan paketti. Varmaan saisi muualtakin...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

koistha kirjoitti:Jos ostat Nokialaiset, toivoittavasti saat pyöreät. Minulla oli pari vuotta sitten sellaiset ja niissä oli pystyheittoa ihan riittävästi. Enkä ole ainoa, jolla on ollut niiden kanssa ongelmia.
Et todellakaan ole ainoa. Mulla on ollut samoja ongelmia ja siksi en osta Nokian kesärenkaita, vaan ainoastaan talvirenkaita. Hakkapeliitta 4:t on kyllä hyvät talvirenkaat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla on ollut samoja ongelmia ja siksi en osta Nokian kesärenkaita, vaan ainoastaan talvirenkaita.
Kävimme 9-5T:n kanssa myöskin aiheesta keskustelua pari viikkoa sitten. Hänellä oli kuulemma pari viikkoa pyöritelty Nokialaisia vanteilla päivittäin, ennen kuin olivat asettuneet siedettävästi paikalleen. Ei kuulosta minkään rengasliikkeen kannalta hyvältä liiketoiminnalta 8O
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

TKL kirjoitti:Hinnasta puheenollen, postipoika roudasi tänään kotiovelle 225/45/17 NRZI:t hintaan 430 €. Kannattaa tarkistaa http://www.rengas-online.com hinnasto :wink:
Joo, alle laitettiin eilen Nokialaiset (NRZi). Hiljaiset ja mukavat ajaa kuin mitkä verrattuna Pirelleihin (PZeroRosso). 8) Ja kyllä: renkaat olivat pyöreät. Rengastyöt muuten täällä päin mualimaa 50 €
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Suositeltavat renkaat

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Vaihdatin tänään kesäpyörat alle ja todettiin että viimeinen kesä näillä kumeilla oli sen verran kuluneet vaikka km.ei paljon olekkaan.
Renkaat on Pirelli P Zero 224/45 R17.Olen lukennut mm.foorumista että
kyseinen renkas kuluu nopeasti. Laittakaa kommentteja eri merkkisistä
renkaista miltä tuntuu (melu ym.).

terv.mikkoma 9-3SSAero vm.03
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Samankokoiset Continentalin alkuasennusrenkaat firman SS:ssä, mikähän niiden mallinimi olikaan...?

Ihan OK, hiljaiset jne. Kilometrejä tosin tullut todella vähän toistaiseksi, kulumista paha kommentoida uusissa renkaissa...

Tossa omassa autossa on samankokoiset Pirellin P7:t, ne on kyllä kestänyt kulutustakin hyvin. Ja ovat hiljaiset ja mukavat.

Johtuukohan toi hiljaisuus ja mukavuus laatu-autolla ajamisesta? :P
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Vastaa Viestiin