Elikkäs pitkän ajomatkan aikana näyttössä vilahti varoitus moottori liian kuuma pysähdy. Hetken kuluttua lämpötila viisari hyppelehti ylös ja alas samoiten polttoainemittari. Autossa ei tämän aikana muuta vikaa eli ei vaikuttanut ajoon eikä moottorinvikavalo syttynyt. Jäähdytinnestettä tarpeeks eikä auto ollut erityisen kuuma, polttoainettakin melkein täys tankillinen. Seuraavana päivänä ilmastointi ei puhaltanut enää kylmää tyhjäkäynnillä tai kaupunkiajossa, vasta maantie ajossa autoon pääsi hieman viileää ilmaa. Ajossa alkoi myös kuulua kovaa huminaa ja kun sain auton pysäytettyä selvisi että flekti huutaa melkein kokoajan. Se käy noin 10 sekuntia jonka aikana auto käy raskaammin ja tuulettimista tulee ehkä hieman viileämpää ilmaa, sitten sammuu taas ja pienen hetken kuluttua käy taas 10s ja tätä jatkuu kokoajan kun auto on käynnissä niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin. Flekti pyöriii ilmeisesti täydellä teholla koska ääni on niin voimakas. Auto kävi tänään ilmastointihuollossa jossa laittoivat n.200g lisää ainetta eli pitäisi olla täys ja kompura ei vuoda.
Olisiko kenelläkään ideaa mikä voisi olla vikana.
Autohan on Saab 9-3 1.9 TTid 2008vm ajettu noin 300tkm
Flekti huutaa ja lämpötila sekä polttoainemittari vispaavat
Flekti huutaa ja lämpötila sekä polttoainemittari vispaavat
Saab 9-3 TTID Vector -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off
Re: Flekti huutaa ja lämpötila sekä polttoainemittari vispaavat
Näissä elektroniikkamurheissa kannattaa kyllä hakeutua techin, opcomin tai esid2:n ääreen ja lukea vikakoodit. Todella vaikea muuten alkaa arvailemaan vikaa. Jos nyt jotain ensialkuun tsekkaisin ennen koodien saamista niin tarkistaisin että kaikki sulakkeet on ehjät.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Flekti huutaa ja lämpötila sekä polttoainemittari vispaavat
^Arvauspohjalta tulis myös mieleen tsekata akun ja laturin kunto ja kun kyseessä on diesel niin myös akunkenkien status.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Flekti huutaa ja lämpötila sekä polttoainemittari vispaavat
Sulakkeet ja releet kunnossa. Akku ja laturi vaihdettu vähänaikaa sitten kuten myös akunkengät.
Antaa 3 vikakoodia
ECM: p223701, p053007 , p225101
Antaa 3 vikakoodia
ECM: p223701, p053007 , p225101
Saab 9-3 TTID Vector -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off
Saab 9-3 TIDs linear -08 Stage 1 EGR, DPF off