9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Mistähän alkaisi etsiä vikaa, kun 2005 kolkki käy kylmänä niinkuin pitää, nätisti ja äänettömästi.
Mutta lämpimänä käyntiääni kuulostaa lähinnä dieselkoneelta, nakuttaa ihan samalla tavalla.
Kone ei värise eikä tehot ole hukassa.
Tulpat on vaihdettu parituhatta kilometriä sitten ja jakopään remppa tehty viimekesänä ja ketju vaihdettu vielä varmuuden vuoksi uudestaan tänä kesänä.
Ääni oli jo jakopään remppaa ennen, juuri siksi remppa tehtiinkin. Rempassa vaihdettiin kaikki ketjut, laahaimet ja kiristimet.
Ääni on samanlainen kun Tonnarissa kun venttiilin nostimet ei ole vielä täyttynyt öljyllä, ja kylmänä voisikin epäillä "tyhjiä" nostimia.
Mutta kun tämä raksuttaa pelkästään lämpimänä.
Ideoita?
Mutta lämpimänä käyntiääni kuulostaa lähinnä dieselkoneelta, nakuttaa ihan samalla tavalla.
Kone ei värise eikä tehot ole hukassa.
Tulpat on vaihdettu parituhatta kilometriä sitten ja jakopään remppa tehty viimekesänä ja ketju vaihdettu vielä varmuuden vuoksi uudestaan tänä kesänä.
Ääni oli jo jakopään remppaa ennen, juuri siksi remppa tehtiinkin. Rempassa vaihdettiin kaikki ketjut, laahaimet ja kiristimet.
Ääni on samanlainen kun Tonnarissa kun venttiilin nostimet ei ole vielä täyttynyt öljyllä, ja kylmänä voisikin epäillä "tyhjiä" nostimia.
Mutta kun tämä raksuttaa pelkästään lämpimänä.
Ideoita?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Täällä samaa ongelmaa 9-3 kanssa.. Lisäksi vuotaa öljyä koneen keulasta katsottuna oikealta puolelta, venakopan tiiviste vaihdettu hiljattain.. Voisko olla tuo jarrutehostimen alipainepumppu joka raksuttaa lämpimänä ja vuotaa öljyä??
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Millä moottorilla ja mikä vuosimalli
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
2.0t 2003
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Ja ruuvari korvassa paikannettu siis raksutus voimakkaimmin juurikin tuohon jarrutehostimen pumppuun!
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
No niin.
Juuri tätä ajattelinkin ehdottaa. Ainakin tuohon öljyvuotoon miksei myös ääneen.
Melko lailla tyyppivika, kun tehostimen akselin tiiviste alkaa vuotaa niin moottoriöljy tulvii tehostimen säiliöön ja sieltä ylivuoto.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Kiitoksia jo tässä vaiheessa Vielä;
Onno koko pumppu uusittava tässä tapauksessa vaiko riittääkö pelkkä tiivisteen vaihto? Ja jos pelkkä tiiviste niin täytyykö tuota vanhaa jollain tapaa putsailla sisältä notta toimisi oletetusti? Ja tuohon tiivisteeseen onko tiedossa varaosanumeroa ja/taikka tiskiä pk-seudulla josta osan saisi matkaan?
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Nyt menee pieleen, tuo akselitiivisteen pettäminen on OHJAUStehostimen pumpun ongelma, ei jarrutehostimen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Tuohon pumppuun ei "virallisesti" tunneta varaosia, vaan koko pumppu menee uusiksi.9-kolme kirjoitti: ↑Su Marras 08, 2020 19:39Kiitoksia jo tässä vaiheessa Vielä;
Onno koko pumppu uusittava tässä tapauksessa vaiko riittääkö pelkkä tiivisteen vaihto? Ja jos pelkkä tiiviste niin täytyykö tuota vanhaa jollain tapaa putsailla sisältä notta toimisi oletetusti? Ja tuohon tiivisteeseen onko tiedossa varaosanumeroa ja/taikka tiskiä pk-seudulla josta osan saisi matkaan?
Pumpun voi kyllä purkaa ja tiivisteet vaihtaa/korvata silikonilla kun vähän askartelee, itsellä oli öljyvuoto tuossa samassa paikassa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Päivitellään nyt tännekkin jos jotakuta sattuu kiinnostamaan;
Elikkä tuo jarrupumppu vaihdettu, rallatus ei hävinnyt mihinkään. Rallattelu paikannettu jakopäähän korjaamon toimesta (kylmänä rallatti, sitten hiljeni ja taas lämpimänä soi kuin puna-armeijan kuoro konsanaan. Rattia kun käänsi niin hiljeni; "selvä jakopää") Toissapäivänä tulpat vaihdettu, ja äänet hävisivät täysin. Ei siis kylmänä eikä lämpimänä enää ääntele kone, käy kuin sukkasillaan. Mitähän tuolla on ollut jotta tulppien vaihdolla korjaantui monen mielestä "selvä jakopää".. No, säästyipä tonni täällä
Elikkä tuo jarrupumppu vaihdettu, rallatus ei hävinnyt mihinkään. Rallattelu paikannettu jakopäähän korjaamon toimesta (kylmänä rallatti, sitten hiljeni ja taas lämpimänä soi kuin puna-armeijan kuoro konsanaan. Rattia kun käänsi niin hiljeni; "selvä jakopää") Toissapäivänä tulpat vaihdettu, ja äänet hävisivät täysin. Ei siis kylmänä eikä lämpimänä enää ääntele kone, käy kuin sukkasillaan. Mitähän tuolla on ollut jotta tulppien vaihdolla korjaantui monen mielestä "selvä jakopää".. No, säästyipä tonni täällä
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Oisko voinut tulla resonanssia siitä muovista, joka on moottorin päällä? Mulla ainakin sen painelu vaikutta hiukan ääniin, mutta silti autossa on jokin ihme ääni tyhjäkäynnillä välillä. Eniten, kun kesäkuumalla käynnistää ”kylmän” moottorin - ja ratin pieni kääntely vaikuttaa ääneen. Tiedä sitten, voiko nokka-akselissa olla sivuttais suunnassa väljää, jonka ohjaustehostimen tarve hetkellisesti muuttaisi... Tehostimesta ei mielestäni mitään kuulu ja alipainepumppu on uusittu öljyvuodon tähden. Jakopää tuntuisi suht hiljaiselta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3SS käy lämpimänä kuin diesel.
Yhdellä saabistikaverilla on jakopääremppa edessä B207:ssa: 1 500 €, jos vie asialliseen Saab-korjaamoon teetätettäväksi.9-kolme kirjoitti: ↑Su Maalis 14, 2021 18:34Päivitellään nyt tännekkin jos jotakuta sattuu kiinnostamaan;
Elikkä tuo jarrupumppu vaihdettu, rallatus ei hävinnyt mihinkään. Rallattelu paikannettu jakopäähän korjaamon toimesta (kylmänä rallatti, sitten hiljeni ja taas lämpimänä soi kuin puna-armeijan kuoro konsanaan. Rattia kun käänsi niin hiljeni; "selvä jakopää") Toissapäivänä tulpat vaihdettu, ja äänet hävisivät täysin. Ei siis kylmänä eikä lämpimänä enää ääntele kone, käy kuin sukkasillaan. Mitähän tuolla on ollut jotta tulppien vaihdolla korjaantui monen mielestä "selvä jakopää".. No, säästyipä tonni täällä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007