Jyrinä edestä
Re: Jyrinä edestä
Onneksi tuo laakerin vaihto on suhteellisen helppo työ kuitenkin niin onnistuu perus työkaluilla vaikka omassa autotallissa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Jyrinä edestä
Kuinka kauan ja mistä ajokilometrilukemasta lähtien auto on ollut käytössässi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Jyrinä edestä
70 000 km
Sorry, 67433 km. Skanskalaisen leasing ex
Sorry, 67433 km. Skanskalaisen leasing ex
Re: Jyrinä edestä
Oot varmaan pitäny orkkisvanteita orkkis ET:llä, etkä ranettanu tarvikevanteita väärällä ET:llä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jyrinä edestä
Niinpä
Ai, niin. Ostin silloin Saabin konkurssi?alesta vahingossa 15" vanteet. Tietsikalla kattelin sopivaa mallia autoon, niin en hoksannutkaan, että mälläsin väärää tuumakokoa. No huomasin sen sitten, kun vanteet tuli. Tuskaa helpotti, kun näki Golffin vastaavan 195 jotain olevan yhtä korkean kuin Saabin 205/55-16. Nastarenkaassa Michelinin sarja tuli 100€ halvemmaksi 15 tuumasena
Ai, niin. Ostin silloin Saabin konkurssi?alesta vahingossa 15" vanteet. Tietsikalla kattelin sopivaa mallia autoon, niin en hoksannutkaan, että mälläsin väärää tuumakokoa. No huomasin sen sitten, kun vanteet tuli. Tuskaa helpotti, kun näki Golffin vastaavan 195 jotain olevan yhtä korkean kuin Saabin 205/55-16. Nastarenkaassa Michelinin sarja tuli 100€ halvemmaksi 15 tuumasena
Viimeksi muokannut Numba, Ke Maalis 29, 2023 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jyrinä edestä
Mulla meni kans etupyörän laakeri silleen ettei ääni muuttunut kurvissa. Kilsoja noin 200t.
Voi olla piukassaki mutta ois pitäny ilmeisesti napauttaa navan pultteihin.
Osta suosiolla molemmat puolet tai siis 2kpl.
Voi olla piukassaki mutta ois pitäny ilmeisesti napauttaa navan pultteihin.
Osta suosiolla molemmat puolet tai siis 2kpl.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Jyrinä edestä
Toiselle puolelle vaihoin joku vuosi sitten. Jotain hankaluutta oli hapettuneen kevytmetallin kans mutta vaihettua tuli.
Koska en ole ruukannut ehyttä korjata, niin toinen puoli on vielä alkuperäinen kun ei ole äännellyt.
Laatumerkki kannattaa ottaa, halpiksissa ainaki joskus oli ongelmia abs:n kans joka siinä laakerissa mukana.
Koska en ole ruukannut ehyttä korjata, niin toinen puoli on vielä alkuperäinen kun ei ole äännellyt.
Laatumerkki kannattaa ottaa, halpiksissa ainaki joskus oli ongelmia abs:n kans joka siinä laakerissa mukana.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Jyrinä edestä
Kiitoksia raadille, kyllä se vaan oikea etupyörän laakeri oli. Jousitestin perusteella toinenkaan ei ole enää ihan priimaa, joten täytyy hommata varastoon.
Jarrukilvestä löytyi jo pieni ruostereikä, mutta eiköhän tuo putsauksen ja maalauksen jälkeen vielä jokusen vuoden kestä.
Aika hyvin oli napa jumahtanut alumiinisen olkakappaleen sisälle, liotus ja pajavasara oli tarpeen. Semmoinen vinkki hommaan ryhtyville, että kannattaa hommata ulkomitoiltaan mahdollisimman siro E18-hylsy. Navan ylin kiinnityspultti on todella ahtaassa välissä, mutta juuri ja juuri onnistui ilman iskarin alapään irrotusta. Myös taittuvapäinen lenkkiavain saattaisi tuonne sopia. Iskevä paineilma- tai akkuväännin on ehdottomasti suositeltava työkalu, kaikki muut paitsi jarrusatulan kannakkeen pultit irtosivat ilman jatkovartta.
Uuden FAG laakerin mukana tuli muuten kuppi navan keskelle suojaksi, alunperin tuommoista ei ollut.
Jarrukilvestä löytyi jo pieni ruostereikä, mutta eiköhän tuo putsauksen ja maalauksen jälkeen vielä jokusen vuoden kestä.
Aika hyvin oli napa jumahtanut alumiinisen olkakappaleen sisälle, liotus ja pajavasara oli tarpeen. Semmoinen vinkki hommaan ryhtyville, että kannattaa hommata ulkomitoiltaan mahdollisimman siro E18-hylsy. Navan ylin kiinnityspultti on todella ahtaassa välissä, mutta juuri ja juuri onnistui ilman iskarin alapään irrotusta. Myös taittuvapäinen lenkkiavain saattaisi tuonne sopia. Iskevä paineilma- tai akkuväännin on ehdottomasti suositeltava työkalu, kaikki muut paitsi jarrusatulan kannakkeen pultit irtosivat ilman jatkovartta.
Uuden FAG laakerin mukana tuli muuten kuppi navan keskelle suojaksi, alunperin tuommoista ei ollut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2