Takaluukun "viritys"

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Bob kirjoitti:jokatapauksessa erilaisella varaosanumerolla ne ainakin myydään (sekin on selvinnyt tuota luukkua tutkiessa).
Siis takaluukkuko?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Aero04 kirjoitti:
Bob kirjoitti:jokatapauksessa erilaisella varaosanumerolla ne ainakin myydään (sekin on selvinnyt tuota luukkua tutkiessa).
Siis takaluukkuko?
Jep - eli siis takaluukun kansi eri numberilla Aerossa kuin muissa.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Kyllä mulla takakontin luukku on ainakin sen ensimmäisen vastekohdan yli mentäessä niin raskas, että kaasujouset se vaatisi pongahtaakseen ylös automatique. Ei toivoakaan jousivirityksellä.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Aero04 kirjoitti:Kyllä mulla takakontin luukku on ainakin sen ensimmäisen vastekohdan yli mentäessä niin raskas, että kaasujouset se vaatisi pongahtaakseen ylös automatique. Ei toivoakaan jousivirityksellä.
Taidanpa laittaa jälkiasennuksena tuon Aeron spoilerin (paremman näköinen kuin se Saabin lisätarvikevaihtoehto) - jos siitä olisi apua tuossa luukun kiinni laittamisessa (hieman lisäpainoa). Reikiä ei vaan mielellään alkaisi poraamaan - täytyy katsoa minkälainen kiinnityspinta-ala siinä on luukkua vasten, että josko sen liimamassalla saisi riittävän tukevasti kiinni.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Reikiä ei vaan mielellään alkaisi poraamaan - täytyy katsoa minkälainen kiinnityspinta-ala siinä on luukkua vasten, että josko sen liimamassalla saisi riittävän tukevasti kiinni.
Alkuperäinen Aeron spoikka on kiinni sekä ruuveilla että liimalla, ainakin EPC:n mukaan.

Jos joku keksii, miten tuon spoilerin saa pysymään kiinni takaluukussa pelkällä liimalla, niin ajattelin ostaa SDCC:ltä Trollhättanin reissun yhteydessä Laser Red -spoilerin (niitä näyttää olevan myynnissä SDCC:llä).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Okram »

Aero04 kirjoitti:Kyllä mulla takakontin luukku on ainakin sen ensimmäisen vastekohdan yli mentäessä niin raskas, että kaasujouset se vaatisi pongahtaakseen ylös automatique. Ei toivoakaan jousivirityksellä.
En tiedä mitä vaihtoehtoja olette jo kokeilleet, mutta minulla auttoi seuraava:

Jousen etupään koukun kun laittaa myös viereiseen toiseen reikään ja takapään puolen koukun neliömalliseen ensimmäiseen reikään, niin ainakin minulla vasta sitten kansi pomppaa ja vauhdilla auki.
Taisin joutua myös kääntämään koko jousen toisin päin, eli koukkujen päät tulee sisäpuolelle konttia.

Kokeilin ensin vain siirtää takapään puoleisia koukkuja pykälää taaksepäin, mutta ei sen vaikutus auttanut avaamaan kontin kantta ylös itsestään.
Kun siis laittaa jousen etupään kiinni alempana olevaan reikään, niin vääntöä tulee paremmin ja kontti kyllä ainakin minulla aukeaa, jopa vähän liiankin kovaa.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
tomtom
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 12:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takaluukun "viritys"

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Jaa, pitäisikö ton luukun aueta kaukosäätimellä? Tai siis kyllä se lukko aukeaa kakella, mutta pitäisi oikein auki pompahtaa? Kiinni menee kyllä mulla ihan helposti kesät-talvet. Pelkästä luukun sisäpuolen kahvasta vauhtia vetämällä. Eikä ole spoileria.
EX-9-3 SS 1,8t BSR Stage 2 + OEM Isot Jarrut
orkkisjarrut myytävänä!!
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: Takaluukun "viritys"

Viesti Kirjoittaja Okram »

Niin ajattelin minäkin sitä kokeilla ja ensin ei pelkkä jousen takapään koukun siirto auttanut. Sitten tajusin kokeilla etupään koukkuakin toiseen mahdolliseen, hieman matalaemmalla olevaan reikään. Mahdollista vain kuskin puolen jousessa, koska toisella puolella ei ole kuin yksi reikä etupään koukulle. Toinen pää ensimmäiseen neliöreikään. ja johan pomppas auki asti itsestään nappia painamalla.
Tuli vaan mieleeni kirjoittaa tähän, kun uskon luukun aukeavan, vaikka siinä olisikin isokin spoileri lisäpainona. Voi olla, että muissakin Saab malleissa on sama mahdollisuus.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Takaluukun "viritys"

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Okram kirjoitti:... ja johan pomppas auki asti itsestään nappia painamalla.
.
Tuo on ihan huippu-ominaisuus. Itsellänikin tuo on ollut jo jonkin aikaa käytössä. No tosi mielessähän se on vain "SHOW"- ominaisuus :lol: mutta hyvä sellainen varsinkin kun kaubbakassit on molemmissa käsissä.( täytyy tilanne vain ennakoida, ettei autolle tullessa avaimet ole farkkujen taskussa :wink: )
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin