Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Viesti Kirjoittaja TA »

Moro!

Löytyyköhän keneltäkään tietoa, onko SID2 kieleksi mahdollista päivittää tämä toinenkin kotimainen eli suomi? :roll:

Olen nähnyt jossain esitteessä, että ainakin 2005 mallin SID kielenä olisi vaihtoehtona myös suomi. Esitteestä huolimatta ainakaan meidän SS ei suomea osaa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Jos kielivaihtoehdoksi esitteessä on mainittu/luvattu myös SUOMI, eikä sitä valikossa ole valmiina, niin se voitaneen ns. SPS-ohjelmoinnilla sinne laittaa eli homma on teetettävä tällöin merkkiliikkeessä - jonka jälkeen se on valittavissa valikosta.

Tuo asia onko sinulla SID 1 tai 2 ei liene se ratkaiseva seikka, vaan ennenminkin päivitettävyyteen saattaa vaikuttaa se onko sinulla ICM 1, 2 vai 3. Eli tyypillisesti jos sinulla on näytötön radio eli ES1, niin sinulla on ICM 1, ns. ES2 tason radiolla taas ICM on kakkonen ja niin edelleen. Kielivaihtoehdot on siis ICM:ssä eikä SID:ssä. ICM=Infotainment Control Module.

Itselläni on ICM 1:n, eikä siinä ole suomen kieltä - pitäisi varmaankin kysyä olisiko siihen päivitystä saatavilla - tähän asti olen ollut kuitenkin siinä uskossa, että suomen kieli ei ole päivitettävissä.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

TA kirjoitti:Moro!

Löytyyköhän keneltäkään tietoa, onko SID2 kieleksi mahdollista päivittää tämä toinenkin kotimainen eli suomi? :roll:

Olen nähnyt jossain esitteessä, että ainakin 2005 mallin SID kielenä olisi vaihtoehtona myös suomi. Esitteestä huolimatta ainakaan meidän SS ei suomea osaa.
Itse vuonna nakki ohjelmistoja suomentaneena ja nykyisin ohjelmistojen tekemistä johtavana Saabistina olen vain iloinen että se ei juttele suomea, ne termit ja suomen kieli olis kumminkin rikki.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TA kirjoitti:Moro!

Löytyyköhän keneltäkään tietoa, onko SID2 kieleksi mahdollista päivittää tämä toinenkin kotimainen eli suomi? :roll:

Olen nähnyt jossain esitteessä, että ainakin 2005 mallin SID kielenä olisi vaihtoehtona myös suomi. Esitteestä huolimatta ainakaan meidän SS ei suomea osaa.
"Bob" vastasikin jo aika hyvin tähän kysymykseen, mutta lisään tähän muutaman oman kommenttini.

Suomen kielen päivitys ei ole mahdollista, koska Saabilla ei ole olemassa sellaista ohjelmaa, jossa olisi kielivaihtoehtona suomen kieli. SIDin kielivaihtoehtoja on kuusi kappaletta, lähes kaikki ns. "valtakieliä" ruotsin kieltä lukuunottamatta, joka on mukana ilmeisesti sen takia, että Ruotsissa syttyisi "sota", jos ruotsalaisessa autossa ei olisi ajotietokoneen ilmoituksia ruotsin kielellä :wink:

Minulle on kerrottu Saabin toimesta, että kaikki nuo SIDiin ohjelmoidut ilmoitukset kuudella eri kielellä vievät jo niin paljon muistitilaa, että muistissa ei ole tilaa lisäkielille. Ja tuskin Saabilta saa niin "customoitua" palvelua, että he hävittäisivät jonkun kielen tuolta SIDistä ja laittaisivat tilalle suomenkieliset ilmoitukset.

Vm. 2005 SIDissä ei ole kielivaihtoehtona suomen kieltä. Oma SID on vielä päivitetty SID1:stä SID2:ksi, mutta ei sieltä vieläkään löydy suomen kieltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero04

Re: Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
TA kirjoitti:Moro!

Löytyyköhän keneltäkään tietoa, onko SID2 kieleksi mahdollista päivittää tämä toinenkin kotimainen eli suomi? :roll:

Olen nähnyt jossain esitteessä, että ainakin 2005 mallin SID kielenä olisi vaihtoehtona myös suomi. Esitteestä huolimatta ainakaan meidän SS ei suomea osaa.
"Bob" vastasikin jo aika hyvin tähän kysymykseen, mutta lisään tähän muutaman oman kommenttini.

Suomen kielen päivitys ei ole mahdollista, koska Saabilla ei ole olemassa sellaista ohjelmaa, jossa olisi kielivaihtoehtona suomen kieli. SIDin kielivaihtoehtoja on kuusi kappaletta, lähes kaikki ns. "valtakieliä" ruotsin kieltä lukuunottamatta, joka on mukana ilmeisesti sen takia, että Ruotsissa syttyisi "sota", jos ruotsalaisessa autossa ei olisi ajotietokoneen ilmoituksia ruotsin kielellä :wink:

Minulle on kerrottu Saabin toimesta, että kaikki nuo SIDiin ohjelmoidut ilmoitukset kuudella eri kielellä vievät jo niin paljon muistitilaa, että muistissa ei ole tilaa lisäkielille. Ja tuskin Saabilta saa niin "customoitua" palvelua, että he hävittäisivät jonkun kielen tuolta SIDistä ja laittaisivat tilalle suomenkieliset ilmoitukset.

Vm. 2005 SIDissä ei ole kielivaihtoehtona suomen kieltä. Oma SID on vielä päivitetty SID1:stä SID2:ksi, mutta ei sieltä vieläkään löydy suomen kieltä.
Itse asiassa 7 "kielivaihtoehtoa"..

UK englanti, US englanti, ranska, saksa, italia, espanja ja ruotsi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako SID:in ilmoittelemaan suomeksi?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero04 kirjoitti:Itse asiassa 7 "kielivaihtoehtoa"..

UK englanti, US englanti, ranska, saksa, italia, espanja ja ruotsi
Aha, tota mä en tiennytkään, että "enklannin" kieltä löytyy jopa kahtena eri vaihtoehtona.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja TA »

Kiitos vastauksista!

Vain ICM 1:n löytyy täältäkin Sabasta.

No, eipä tuo tietysti mitään haittaa, ettei suomi taivu Saabilta. Ehkä todellakin parempi niin, kuin katsella huonoja suomennoksia.
Ajattelin vaan kysäistä, jos vaikka jollain olisi päivitetty.

GM:n O*** -merkkinen tuote, jota aina joskus autoksikin sanotaan :twisted: , on kyllä huomattavasti kielitaitoisempi ainakin uusien mallien osalta. Saban ajotietokonetta ei ilmeisesti ole lainattu GM:n valikoimista tai ainakin softa on täysin erilainen...
saabguru
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 17:49

Finska

Viesti Kirjoittaja saabguru »

:) Ei saa suomen kieltä SID: iin
Vastaa Viestiin