Hiljaista on...
Hiljaista on...
meinaan tällä SS:n foorumilla. Jännä juttu, mutta noissa isommissa autoilumaissa juuri näillä SS:n foorumeilla tuntuu olevan kaikista vilkkain meininki. Ehkäpä sitä tullaan Suomessa hieman jälkijunassa - kalliin verotuksen vuoksi.
Kuinkakohan paljon näitä SS:iä Suomessa oikein on myyty - Turun motaria päivittäin ruuhka-aikaan tahkoavana täytyy sanoa, että vain pari kertaa viikossa bongaa ehkä toisen SS:n.
Kuinkakohan paljon näitä SS:iä Suomessa oikein on myyty - Turun motaria päivittäin ruuhka-aikaan tahkoavana täytyy sanoa, että vain pari kertaa viikossa bongaa ehkä toisen SS:n.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Aika vähän noita ainakin menee - TM:n mukaan sen pyäriät tuhat zipaletta vuoteen. Vaikka on niinkin hyvä...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
SS taitaa vielä olla tällä ns. työsuhdevalinta, eli "otatko Avensiksen vai tällaisen uuden Saabin" Ainakin kun vastaantulevia kuljettajia katselee niin suurin osa ei kiinnitä muihin SS:n minkäänlaista huomiota, eli heille se on vain kulkine siinä missä tojota, mutta halvemmalla verotusarvolla..
PS. Ei millään pahalla Turbo Sensonic, mutta taidat olla säännön poikkeus..
-Tämä on vain yhden nöyrän SS:n harrastajan mielipide.
PS. Ei millään pahalla Turbo Sensonic, mutta taidat olla säännön poikkeus..
-Tämä on vain yhden nöyrän SS:n harrastajan mielipide.
Harmittavan usein täällä ei todellakaan ole uusia innostavia keskustelunaiheita.
Saas nähdä, alkaako ss-kauppa vilkastua nyt, kun monet "kilpailijat" ovat nostaneet hintojaan. Tuo 1.8t alkaa olla jo halpa verrattuna toisiaan kaikenmaailman avensiksiin, passatteihin ja voorteihin. Harmittavasti vaan tuo V40/50 vie varmaan osan "asiaa ymmärtämättömistä" asiakkaista.
Täällä Lahden suunnalla kyllä ss:iä näkee päivittäin, mutta tuntuvat kuskit olevan kovasti omissa oloissaan.
Saas nähdä, alkaako ss-kauppa vilkastua nyt, kun monet "kilpailijat" ovat nostaneet hintojaan. Tuo 1.8t alkaa olla jo halpa verrattuna toisiaan kaikenmaailman avensiksiin, passatteihin ja voorteihin. Harmittavasti vaan tuo V40/50 vie varmaan osan "asiaa ymmärtämättömistä" asiakkaista.
Täällä Lahden suunnalla kyllä ss:iä näkee päivittäin, mutta tuntuvat kuskit olevan kovasti omissa oloissaan.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ymmärrän aivan täysin.Aero04 kirjoitti:PS. Ei millään pahalla Turbo Sensonic, mutta taidat olla säännön poikkeus..
Tähän samaan asianyhteyteen voinkin kertoa tapauksen, joka tapahtui eilen.
Oltiin lähdössä työporukan kanssa syömään ruokatunnilla, kun eräs takapenkille menossa ollut työkaveri kolhi käytössäni olevan Sport Sedanin takaoven viereisen auton sivupeiliin.
Pidin siitä kaverille lyhyen, mutta ytimekkään saarnan, johon kaveri sitten sanoi, että älä stressaa, eihän tämä ole sun autosi. Siitä kiivaantuneena sanoin hänelle, että ei ole, mutta pidän ja kohtelen sitä vähintään yhtä hyvin kuin omaa autoani, koska se on Saab. Jos se olisi jonkun muun merkkinen auto, niin voisin ajaa sen vaikka heti "länään", mutta Saabia kohtelen "silkkihansikkain"
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Pe Touko 27, 2005 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
<OT>Turbo Sensonic kirjoitti: Pidin siitä kaverille lyhyen, mutta ytimekkään saarnan, johon kaveri sitten sanoi, että älä stressaa, eihän tämä ole sun autosi.
Monikaan ei-liisaria käyttänyt ei taida tietää, että kaikki kolhimiset joutuu maksamaan tavalla tai toisella autoa palauttaessa. Yleensä kolhut yritetään tunkea vakuutukseen, joka taas nostaa meidän kaikken vakuutusmaksuja. Jos taas auto on työnantajan omistama, niin sitten en tiedä miten kolhuihin suhtaudutaan... Oma kokemus on ollut puhtaasti leasing-yhtiöiden omistamista autoista ja joka ainoa tietämäni auto, jota on pidetty kaverisi suhtautumistavalla, on korjautettu ennen sen menoa autoliikkeen rivistöön.
Toivoisin kyllä enemmän noiden kolhujen tms. maksattamista käyttäjällä. Aika moni oppisi pitämään autoaan paremmin. Ja eritoten säälimään parkkipaikkanaapurin autoa, kun omat rahat olisivat tulilinjalla....
Tai sitten vakuutusten pitäisi olla henkilökohtaisia...
</OT>
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Se on. Ei ole liisari. Siksi pääsinkin vaikuttamaan auton valintaan ja varusteisiin. Ainoastaan 30000 € hinta oli rajana.koistha kirjoitti:Jos taas auto on työnantajan omistama
Jos olisin joutunut ottamaan leasing -auton, olisi se ollut Opel Vectra tai Renault Laguna Olisi tod.näk. jäänyt ottamatta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Täällä puhuu yksi melkein 9-3SS liisariomistaja.
Auton tarve olisi ollut vain vajaa vuosi ja sopimus olisi pitänyt ottaa 3v. Työnantaja teki liisarin pitämisen tarpeeksi kalliiksi, että piti hankkia topicissa luuraava tonttu. Autolla on nyt ajettu 20tkm, ja se on jo maksettu kilsa- ja päivärahoilla. Loput kilsat onkin sitten jo tienestiä...
Auton tarve olisi ollut vain vajaa vuosi ja sopimus olisi pitänyt ottaa 3v. Työnantaja teki liisarin pitämisen tarpeeksi kalliiksi, että piti hankkia topicissa luuraava tonttu. Autolla on nyt ajettu 20tkm, ja se on jo maksettu kilsa- ja päivärahoilla. Loput kilsat onkin sitten jo tienestiä...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No se liisaus ois pitänyt komennuksen jälkeen käytännössä maksaa itse. Halvemmaksi se varmaan olis firmalle tullut kun kattelee paljonko noita kilsoja mulle tulee.
No, eipä tartte ajaa huonosti varustelluilla nuhapumpuilla
No, eipä tartte ajaa huonosti varustelluilla nuhapumpuilla
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No mulla on alla nuhapumppu, mutta se ei ole mielestäni huonosti varusteltu. Tosin kattoluukku olis ollut kiva, koska mulla on sellainen NG900:ssa, mutta kun se on (lisävarustelistalla) aivan järkyttävän hintainenpeinu kirjoitti:No, eipä tartte ajaa huonosti varustelluilla nuhapumpuilla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
On muuten Webaston sähköinen - taakse katon päälle liukuva kattoluukku Konalassa Uudenmaan autovarustelussa SS:ään asennettuna n.900€.Turbo Sensonic kirjoitti: Tosin kattoluukku olis ollut kiva, koska mulla on sellainen NG900:ssa, mutta kun se on (lisävarustelistalla) aivan järkyttävän hintainen
Ajattelin käydä laitattamassa jossainvaiheessa.. On vaan aika rasvaisen hintanen, mutta paljon järkevämpi vaihtoehto kuin tehtaan oma sähkötoiminen kattoluukku (SR3) € 1850!
Tuntuisi että ysikolmella ajelee lähinnä papat ja new-to-Saab tyypit joilla ei ole mitään sanottavaa täällä.
Hawaji paitaisia kuskeja en ole hesassa nähnyt, työikäisissä lähinnä nappikuuloke kravatti yhdistelmiä, eli eipä ole pelkoä että suomisen perhe lähtisi Saab ostoksille.
Muutenkin jos on takuu päällä niin eipä sitä kannata mutterihanska asioilla päätään vaivata.
Eiköhän se uusi malli tuo syksyllä eloa tänne.
Hawaji paitaisia kuskeja en ole hesassa nähnyt, työikäisissä lähinnä nappikuuloke kravatti yhdistelmiä, eli eipä ole pelkoä että suomisen perhe lähtisi Saab ostoksille.
Muutenkin jos on takuu päällä niin eipä sitä kannata mutterihanska asioilla päätään vaivata.
Eiköhän se uusi malli tuo syksyllä eloa tänne.
Täytyypä tässä ei_sellaista_omistavankin tuoda oma kantansa julki kerran podette keskustelupulaa
SS on mielestäni erittäin linjakas ja tyylikäs kaikin puolin, sopivan konservatiivinen silti täyttääkseen kaikki aidon Saabin kriteerit (mm. älytön virtalukon sijoitus ja turvavarustelu, ym). Myös 9-5, vanha vaikka onkin niin sopii miun makkuun, ja usein näissä kahdessa nopeasti vilkaisten erehdynkin
Sisätiloiltaan koin SS:n omaan makuuni hieman turhan tiiviiksi, kuten myös 9-5:n, kojelauta ja ergonomia paikallaan, ainoa miinus tuo ahtaus jota on tämän kokoluokan autoissa Kuitenkin jonkin asteista parannusta tähän on saatu aikaan verrattuna vanhempaan versioon, paitsi tuon takaluukun suhteen, mikä rajoittaa aika totaalisesti kuljetusominaisuuksia kuten 9-5 sedanissakin, noilla pitää kuljettaa vain tietynmuotoisia tavaroita
Ette kait te voikaan keskustella ythtä syvällisesti SS:n saloista kuin vaikkapa tonnaripalstalla, mutta about kolmen vuoden päästä tarinaa jo piisaakin, kun normaalit auton viat eivät mene enää takuuseen jne, eli sitten alkaa tännekin tulla mutta juttua kuin joistain aika mitättömistä verhoilun nitinöistä, jne eli tekniikka tulee ennenpitkää tutuksi
Hinnaltaanhan SS on varusteluunsa ja muihin ominaisuuksiinsa nähden jopa edullinen, taisi Peinu vain vinoilla kun mainitsi samassa yhteydesä termit nuhapumppu ja huonosti varusteltu. Mun valinta olisi SS 1.8t jota tietty kiusaisin kovasti.. mutta eipä nyt ole varaa sellaiseen investoida
SS on mielestäni erittäin linjakas ja tyylikäs kaikin puolin, sopivan konservatiivinen silti täyttääkseen kaikki aidon Saabin kriteerit (mm. älytön virtalukon sijoitus ja turvavarustelu, ym). Myös 9-5, vanha vaikka onkin niin sopii miun makkuun, ja usein näissä kahdessa nopeasti vilkaisten erehdynkin
Sisätiloiltaan koin SS:n omaan makuuni hieman turhan tiiviiksi, kuten myös 9-5:n, kojelauta ja ergonomia paikallaan, ainoa miinus tuo ahtaus jota on tämän kokoluokan autoissa Kuitenkin jonkin asteista parannusta tähän on saatu aikaan verrattuna vanhempaan versioon, paitsi tuon takaluukun suhteen, mikä rajoittaa aika totaalisesti kuljetusominaisuuksia kuten 9-5 sedanissakin, noilla pitää kuljettaa vain tietynmuotoisia tavaroita
Ette kait te voikaan keskustella ythtä syvällisesti SS:n saloista kuin vaikkapa tonnaripalstalla, mutta about kolmen vuoden päästä tarinaa jo piisaakin, kun normaalit auton viat eivät mene enää takuuseen jne, eli sitten alkaa tännekin tulla mutta juttua kuin joistain aika mitättömistä verhoilun nitinöistä, jne eli tekniikka tulee ennenpitkää tutuksi
Hinnaltaanhan SS on varusteluunsa ja muihin ominaisuuksiinsa nähden jopa edullinen, taisi Peinu vain vinoilla kun mainitsi samassa yhteydesä termit nuhapumppu ja huonosti varusteltu. Mun valinta olisi SS 1.8t jota tietty kiusaisin kovasti.. mutta eipä nyt ole varaa sellaiseen investoida
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98