SS:n öljynvaihtoväli

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

SS:n öljynvaihtoväli

Viesti Kirjoittaja joukom »

Ottaessani yhteyttä huoltoon erään takuuasian puitteissa, minulle kerrottiin että valmistaja suosittelee öljyt vaihdettavaksi 10000 km välein johtuen huohotinpuolen tukkeutumisesta vanhoilla öljyillä.

Onko muilla tästä asiasta jotain tarkempaa tietoa?
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: SS:n öljynvaihtoväli

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

joukom kirjoitti:Ottaessani yhteyttä huoltoon erään takuuasian puitteissa, minulle kerrottiin että valmistaja suosittelee öljyt vaihdettavaksi 10000 km välein johtuen huohotinpuolen tukkeutumisesta vanhoilla öljyillä.
Ongelma ei koske SportSedaneita :!:

Lisätietoja http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=117205
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tehtaan suosittelema 9³ Sport Sedanin öljynvaihtoväli on 30000 km. Eli öljyt pitäisi vaihtaa jokaisessa huollossa, 30000 km, 60000 km jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tunkeudun tänne ihan oudolle ja minulle tuntemattomalle alueelle, mutta pidetäänkö täällä oikeesti turvallisena tommosta 30tkm vaihtoväliä?

kyllä ainakin itse vaihtaisin siinä huoltojen puolessa välissä itse öljyt...

ei voi tämmösenä og satku kuskina ymmärtää kun itse vaihtelee öljyt tohon T16 7-8tkm muihin ~10tkm välein.. ja öljyinä käytän mielestäni laadukkaita: T16 castrol racing, muut valvoline SynPower.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

mikkoimp kirjoitti:tunkeudun tänne ihan oudolle ja minulle tuntemattomalle alueelle, mutta pidetäänkö täällä oikeesti turvallisena tommosta 30tkm vaihtoväliä?

kyllä ainakin itse vaihtaisin siinä huoltojen puolessa välissä itse öljyt...
Henk.koht. en ainakaan pidä tuota väliä turvallisena, sen takia vaihdan varsinaisten huoltojen välillä öljyt 2 kertaa, ts. öljyvaihtovälinä pidän juuri tuon 10 tkm.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

30tkm:n öljynvaihtoväli kuullostaa eksoottiselta. Kai tehtaalla on kumminkin joku peruste kasvattaa öljynvaihtoväli noinkin suureksi, esim. tekniinen kehitys öljyissä tai metallin pinnoitteissa :?:
Tosin itsekkin olen käyttänyt öljynvaihtovälinä 20tkm:ä ja moottori toimii, eikä öljyt ole olleet pikeentyneitä motista ulos laskettaessa. Käytän vihertävän väristä Castrol 0-W30 LongLife öljyä jota myy vain merkkihuollot litratavarana.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Aika skeptisesti suhtaudun kanssa noihin 30tkm. vaihtoväleihin, vaikka longlifet oliskin voitelemassa.

Samaa mieltä muiden kanssa tuosta 10tkm. vaihtovälistä.
9-5 Aero Nordic -00
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

mikkoimp kirjoitti:
kyllä ainakin itse vaihtaisin siinä huoltojen puolessa välissä itse öljyt...
Joo, näin minäkin teen :lol:
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kuten olen jo aikaisemmissakin keskusteluissa todennut - en usko noihin pidennettyihin 30000km:n öljynvaihtoväleihin - itse vaihdan öljyt 15000 km:n välein.

Käsittääkseni nuo pitkät huoltovälit eivät johdu niinkään öljyjen parantuneista ominaisuuksista, vaan siitä, että markkinoinnissa on kiva mainostaa huollon tarpeen vähäisyyttä.

Takuuajanhan nuo nykyautot aivan varmasti selviävät noilla pitkilläkin öljynvaihtoväleillä, mutta jos aikoo pitää autoaan pitempään... kannattaa jokaisen tehdä omat johtopäätökset kestävyydestä vs. järkevä öljynvaihtoväli huomioonottaen Suomen ihanteelliset käyttöolosuhteet talvisin...
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Bob kirjoitti: Käsittääkseni nuo pitkät huoltovälit eivät johdu niinkään öljyjen parantuneista ominaisuuksista, vaan siitä, että markkinoinnissa on kiva mainostaa huollon tarpeen vähäisyyttä.
Onhan pitkä öljynvaihtoväli markkinoinin kannalta hyvä juttu. Olen muistaakseni lukenut 9-5 käyttöohjekirjasta maininnan että jos ajo tapahtuu vaativimmissa olosuhteissa tai ajaminen tapahtuu pääsääntöisesti kaupungissa, niin öljynvaihtoväliä tulee lyhentää... eli se siitä pitkästä öljynvaihtovälistä :)
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

Re: SS:n öljynvaihtoväli

Viesti Kirjoittaja joukom »

joukom kirjoitti:Ottaessani yhteyttä huoltoon erään takuuasian puitteissa, minulle kerrottiin että valmistaja suosittelee öljyt vaihdettavaksi 10000 km välein johtuen huohotinpuolen tukkeutumisesta vanhoilla öljyillä.

Onko muilla tästä asiasta jotain tarkempaa tietoa?

Huollossa minulle sitten näytettiin maahantuojan toimittama tiedote, jossa kehotetaan vaihtamaan öljyt 10 000 km välein, mikäli ajo on pääsääntöisesti kaupunkiajoa tai muuta konetta rasittavaa ajoa. Mistään tuota vanhempaa mallia koskevista huohotinongelmista tiedotteessa ei mainittu. Itsekään en usko 30 000 öljynvaihtoväliin, vaan vaihdatin ensimmäisen kerran öljyt 12 000 km kohdalla jo ennen kuin huolto kertoi tästä uudesta suosituksesta.
Vastaa Viestiin