Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.

Viesti Kirjoittaja pevi »

Eli peruustuko sen toiminta ainoastaan kuuluvaan varoitussignaaliin vai liittyykö siihen myös jokin näyttö, jos niin millainen?

Olisi vaan tiedossa moinen orkkis sarja, jonka asennusmahdollisuudet 9000:een kiinnostaa. Itse en ole sarjaa vielä nähnyt, joten sen perusteella en voine tehdä em. päätelmiä itse.
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Sama homma, positiivista kokemusta on Cobran parkkitutkasta.
Kaverilla on näytöllinen parkkitutka Mesessään ja aika tarpeettomaltahan lisältä tuo tuntuu. Piippaukset ajavat saman asian, en mä ainakaan tarvitse mitään näyttöä kertomaan, että seinään 12,67 cm matkaa..
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten on 9-3:ssa toteutettu peruutustutkan indikointi.

Viesti Kirjoittaja kimmop »

pevi kirjoitti:Eli peruustuko sen toiminta ainoastaan kuuluvaan varoitussignaaliin vai liittyykö siihen myös jokin näyttö, jos niin millainen?
Se piippaa.

Ei mitään näyttöjä, mitä nyt se ilmoittaa SID:issä että (en muista ulkoa, mutta jotenkin sinnepäin) "parking assistant active" kun pistää pakin päälle.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsekkin olen tuota Bilteman piipittävää kattellut hinta ei ainakaan ole paha, mutta mahtaako siitä olla mitään hyötyäkään :roll:

Pitäisi tuo takapuskuri maalauttaa niin sen yhteydessä olisi hyvä noita asennella!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Pomo asensi firman letukkaan tuon Bilteman 29,90:n vehkeen. Toimii kunhan peruuttaa tasaisen seinän viereen. Muuten piippailee peruutellessa jos kilometrin päässä juoksee orava.... :x (en tiedä onko asennus täydellinen, mutta vähän ärsyttävä se laite on)


Tuossa oli työkäytössä joskus Sitikan C5...jonka 40 000km ajettu tutka ei enää meinannut toimia. Kyseinen auto oli farmarimallinen ja tulin huomioineeksi tietyn asian. Nimittäin esim. seinän viereen peruuttaessa olisi mukava tietää kuinka lähelle seinää voi ajaa niin, että luukku vielä aukeaa kunnolla eikä kolahda seinään. Voihan olla että esim. tuossa ranskanpullassa ääni muuttuu hieman tiheästä pikkuisen tiheämmäksi, mutta opetteleppa tuntemaan se. Joku erilainen kellon kilahdus siinä vaiheessa, kun ollaan "rajalla" olisi hyvä. Kuten moni tietää, ei autoa kannata jättää liian ulos parkkiruudusta, sillä kaikenmaailman tuntemattomia kolhijoita on liikeellä :evil:

Tämä farmarimallisen auton sovellus nyt vaan tuli tässä mieleen, enkä ole varma olisiko joku viisas (ei-ranskalainen siis) insinööri tuon jo oivaltanut :?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Mimmi kirjoitti:Cobra tihentää piipitystä estettä lähestyttäessä ja esteen ollessa asennuksessa määritellyssä etäisyydellä piipitys muuttuu jatkuvaksi ääneksi. Itsellä ko. matka on 30cm.
Eli Cobrassa asia on ajateltu loppuun asti. Hyvä. 8)
Sitikassa piipitys muuttui jatkuvaksi vasta noin 30-35 sentin päässä...jos nyt oikein muistan :roll: ...mutta mitään säätömahdollisuutta siinä ei ollut.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Mimmi kirjoitti:Cobra tihentää piipitystä estettä lähestyttäessä ja esteen ollessa asennuksessa määritellyssä etäisyydellä piipitys muuttuu jatkuvaksi ääneksi. Itsellä ko. matka on 30cm.
93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.

SSAero
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

SSAero kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Cobra tihentää piipitystä estettä lähestyttäessä ja esteen ollessa asennuksessa määritellyssä etäisyydellä piipitys muuttuu jatkuvaksi ääneksi. Itsellä ko. matka on 30cm.
93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.

SSAero
Enpäs muuten muista tiheneekö se, mutta väittäisin että ei. Jatkuvaksi se muuttuu tosiaan jollain tuolla etäisyydellä.

Tähän mennessä paras sovellutus näissä piipittävissä oli 407 Pösössä: stereopiipitys joka ilmaisi myös missä suunnassa este on. Joskus kaipaa tota pieneen väliin tunkiessa myös Saabiin.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

SSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpasta 8O

Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Miika79 kirjoitti:
SSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpasta 8O

Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
Ajamassani Mersussa parkkitutka toimi juurikin tolla tavalla. Ääni oli jatkuva, kun kohteeseen oli 5-10cm matkaa :roll: 40cm kuulostaa liioittelulta :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Rommitommi kirjoitti:
Miika79 kirjoitti:
SSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpasta 8O

Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
Ajamassani Mersussa parkkitutka toimi juurikin tolla tavalla. Ääni oli jatkuva, kun kohteeseen oli 5-10cm matkaa :roll: 40cm kuulostaa liioittelulta :roll:
Oisko tuossa SS:ssä joku herkkyyssäätö? Mulla nimittäin omalle paikalle parkkihalliin peruuttaessa jää kyllä se 20 - 30 senttiä seinään kun pysäyttää siihen missä se alkaa rääkymään putkeen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Miika79 kirjoitti:
SSAero kirjoitti:93:ssa muistaakseni tihenevä piipitys ja jatkuva vingunta n. 40 cm.
Onko noin? Itse testasin tuota paikallisessa parkkihallissa. Jatkuva vinkuminen alkoi kun takapuskuri oli noin 5cm päässä tolpasta 8O

Lähellä oli ettei joutunut kiroilla pitkään ja hartaasti...
Minulla ainakin jää runsaasti, eli n. 40 cm, kun tuo yhtäjaksoinen piipitys alkaa. Kannattaisi kysäistä huollosta. Itselläni muutenkin herkkä, eli tallista ajaessani ulos ja tunnistimet alkaa tunnistaa n. 40-50 cm sivuilla olevia seiniä, mutta heti, kun perä on ulkona loppuu, eli herkässä on.

SSAero
Vastaa Viestiin