Sadevesi tulvii sisälle

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja Recon »

Kuskin takana olevan matkustajan matto oli sateisen matkan jäljiltä litimärkä. Oletin tyttäreni kaataneen sinne joskus vesipullon. Syyksi paljastui sadevesi, joka valui ikkunaa pitkin oven ja verhoilun välistä ovitiivisteen päälle ja siitä matolle. Huollossa oviverhoilu poistettiin ja havaittiin verhoilun ja ovirungon välissä olevassa "solumuovissa" olevan repeämä. Repeämä paikattiin mustalla teipillä ja samalla teipattiin solumuovin alasauma. Seuraavalla sadekelillä sama toistui. Nyt vuodon havaittiin olevan oviverhoillun alimman kiinnitysnepparin paikkeilla. Taas lisää teippiä ja testausta. Vuosi kuin seula. Revittiin nepparin kohdalta solumuovia irti, kunnes sen kiinnittävä massasauma tuli näkyviin. Saumassa oli noin millin-parin levyinen rako. Rakoon tilkittiin jotain mustaa massaa ja vesi rupesi pysymään ulkopuolella. Ilmeisesti tällä kohtaa kohtasi sauman alku- ja loppupää. Selvä valmistusvika. Näitä oli toisen asentajan mukaan ollut muitakin samanlaisia tapauksia, joten tarkkailkaa onko takaoven tiivisteen päällä vettä tai kastuuko matto.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Jumalauta. Mulla on ihan sama juttu, mutta aina (paine)pesun jälkeen!
Sitten kun olen tällainen lahopää unohdan aina tuon, kunnes taas uusi pesu koittaa..

Eli kohta mulla on mätä SS.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero04 kirjoitti:Jumalauta. Mulla on ihan sama juttu, mutta aina (paine)pesun jälkeen!
Sitten kun olen tällainen lahopää unohdan aina tuon, kunnes taas uusi pesu koittaa..

Eli kohta mulla on mätä SS.
Ei ole vielä ilmennyt tuota vastaanlaista juttua, mutta nyt kun olen lukenut teidän tapauksistanne, niin täytyypä pitää silmät auki ja tarkkailla tilannetta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ei ole minullakaan omassani vesivuotoa - tuolla saabcentralin sivuilla oli taannoin juttua vastaavasta ilmiöstä ja silloin tuli "syynättyä" oma ajokkikin tosi tarkkaan pesun ja sateen jälkeen.
Lyytheman
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 15:51

Viesti Kirjoittaja Lyytheman »

-03 vm SS:ni samainen juttu paitsi oikeanpuoleisessa takaovessa. Ei ole häirinnyt pikkusateella, mutta kun vettä tulee vähänkin vaakana, niin kostuu lattia. Mielenkiintoista, että juuri toisen puolen takaoven päällä (ulkopuolella) olevassa listassa on n. 1 cm leveä rako ja luulisi sen vuotavan...
Airolainen
ss2004
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki

Samma häär !

Viesti Kirjoittaja ss2004 »

No nyt törmään täällä kasapäin märkiin takalattioihin, mulla 2004 mallinen ja sama vika, molemmin puolin vettä matolla, ja juoksee kumitiivisteen urankautta kynnyksen muovisuojaa pitkin lattialle, tänään otettiin takuuseen auki oviverhoilut ja totesivat jonkun muovisuojan olevan rikkinäinen, tilauttivat uudet ja ens viikol yritetään korjata, nyt siihen asti teippauksia, saas nähdä auttaako?
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Ulkopuolella listassa aukko

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kesälllä huomasin itsekkin, että listassa on aukko n. 1 cm auton oikealla "pelkääjän" puolella.
Autoa on pesty painepesurilla ja sitä on ajettu rankkasateessa, mutta ainakaan toistaiseksi vettä ei ole ollut sisällä tai takakontissa. Seuraamme tilannetta.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja ilra »

Vaan onko kenelläkään tullut vettä sateen jälkeen pelkääjän paikan jalkatilaan? -03 mallin ss imee satunnaisesti jostain ja sitä on kumimaton päällä eli tuskin tihkuu mistään ovitiivisteistä. Ei haise jaa on kirkasta eli ei vaikuttaisi jäähdytysnesteeltä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Hakua kehiin. Tästä ollut aiemminkin. Joko se lista on vinkasahtanut paikoiltaan ja painaa tiivistettä tai oven verhoilun alla olevassa muovissa on reikä.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja ilra »

Yllätys yllätys, käytin hakua useilla hakusanoilla joista tämänkin ketjun poimin.

Pahoittelen laiskuuttani ja jatkan soveltuvien hakusanojen miettimistä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Niin, ei tarkoitus ollut näpäyttää vaan että asiaan löytyy kyllä vastaus. Itse vain en laiskuuttani jaksanu sitä topicia kaivaa...

Lyhyesti:
Katon/oven yläreunan lista tuppaa näissä valumaan ja saumakohtiin tulee rakoa (tai päätyihin) joka sitten painaa tiivistettä tai tekee raon vedelle mennä sisemmän ja ulomman tiivisteen väliin. toinen mikä on yleinen ja ulkomaan foorumeilla kerrottu juttu on että kun verhoilun alla oleva muovi syystä toisesta on irti tai revennyt. esim takuu työnä tehty jotain oveen tms hifi asennuksia. vesi pääsee valumaan verhoilun sisäpintaa pitkin kabiiniin. itselläni teki kerran tämän ei koskaan uusiutunut.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja agios »

Minulla täyttyi oven sisäpuoli vänkärin puolelta vedellä ja tuli pois kaiuttimen kotelosta kun oven laittoi kiinni. Syy oli tehtaalla jo olleessa reiässä sisus muovissa.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

agios kirjoitti:Minulla täyttyi oven sisäpuoli vänkärin puolelta vedellä ja tuli pois kaiuttimen kotelosta kun oven laittoi kiinni. Syy oli tehtaalla jo olleessa reiässä sisus muovissa.
Täälläkin täytyy purkaa kuskinoven sisäverhous ja kattoo kaiuttimen kohdalta se muovi. Kynnykselle tulee nyt vettä ja paikkaus-ranetus kaiutin tutkiskelujen jälkeen on varmaankin pettänyt.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja agios »

Jos huollosta ymmärsin oikein niin reikä oli ylempänä ja vesi pääsi väärälle puolelle.
Pari vuotta sitä ihmettelin ennen kuin menin huoltoon ja vika löytyi heti. Joskus pösössä oli sama ongelma mutta siinä joku ohjauslevy oli pudonnut.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Sadevesi tulvii sisälle

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vaikka vuotaa alareunasta vettä sisälle, niin se vesi pääsee väärälle puolelle suojamuovia jo heti siinä peilin alapuolella olevassa kaarroksessa. Siihen kohtaan ikkunan tiivistysmassaa muovin uudelleen kiinnittämiseksi peltiin, niin vuoto on historiaa.
Vastaa Viestiin