Autojen laatu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Autojen laatu

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

On pakko heittää muutama kommentti nykyautojen laadusta,istuttiin työpaikalla kahvilla ja puhe kääntyi autoihin!!!!Autonomistajia oli seuraavista merkeistä Volvo S60, V50,S40,Honda Accord, Ford C-MAX,Peugeot 307, Citroen C5, Audi A4, ja 9-3SS, autot oli 03-05 vuosimallia,ongelmia oli ollut kaikilla toisilla hiukka enemmän toisilla hiukka vähemmän, juttuja kuunellessa ei oman autoni ongelmat tuntunut yhtään sen kummemilta, vaikka joskus tuntuu että ongelmat on vain minulla.Niin yksi E-sarjan mersu vm.01 oli etuovet mennyt maalaukseen
ovienalareunojen ruostumisen takia?.

terv.mikkoma Saab SS Aero vm.03
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Mitä halvemmalla niitä tehdään niin ton siitä saa...
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Kyllä niitä vikoja on kaikissa merkeissä. Jotenkin tuntuu, että kaikissa merkeissä on lisäksi näitä "maanantaikappaleita" jotka ratkee käsiin jossain vaiheessa. Tällaisen auton omistaja tulee leimaaman merkin epäluotettavaksi joka keskustelussa. Toinen vastaavan merkin omistaja voi pitää sitä parhaana autona mitä ikinä on omistanut ja onkin uskollinen kyseiselle merkille.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: Autojen laatu

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

mikkoma kirjoitti:On pakko heittää muutama kommentti nykyautojen laadusta,istuttiin työpaikalla kahvilla ja puhe kääntyi autoihin!!!!Autonomistajia oli seuraavista merkeistä Volvo S60, V50,S40,Honda Accord, Ford C-MAX,Peugeot 307, Citroen C5, Audi A4, ja 9-3SS, autot oli 03-05 vuosimallia,ongelmia oli ollut kaikilla toisilla hiukka enemmän toisilla hiukka vähemmän, juttuja kuunellessa ei oman autoni ongelmat tuntunut yhtään sen kummemilta, vaikka joskus tuntuu että ongelmat on vain minulla.Niin yksi E-sarjan mersu vm.01 oli etuovet mennyt maalaukseen
ovienalareunojen ruostumisen takia?.

terv.mikkoma Saab SS Aero vm.03
Asia on juuri niinkuin kirjoitit. Olen aiemminkin täälä foorumissa kertonut, että olen omistanut monenmerkkistä autoa jotka olen uutena ostanut, ja KAIKISSA on ollut enemmän tai vähemmän vikoja, Saabeissanikin on ollut vikoja, mutta kuuluu ehdottomasti ryhmään vähemmän, (ainakin vielä).
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autojen laatu

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

9-5T kirjoitti: Uusissa autoissa ei viat johdu enään "maanantai" kappaleista(torstai oli huonoimman laadun päivä yhdessä autotehtaassa).
Jokin aika sitten jossain oli juttua, että ei kannattaisi hommata iltavuorossa (jos nyt missään muussakaan vuorossa) tehtyä Ladaa. Kun on vähemmän työnjohtoa paikalla niin duunarit ovat enemmän päissään. Ongelmansa kullakin :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tiedä päivistä ladan kohdalla.. Uutena luovutus huollossa huomattiin monasti että oli vanhat jarruletkut esim laitettu alle..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Millaisia ongelmia muissa automerkeissä oli ollut?
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Elektroniika ja sähkövikoja uusissa autoissa on kohtuuttomasti!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kiukkua peliin

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ei itseasiassa aivan tuntematonta, että uusien autojen ostajat vaihtavat keskenään vikailmoituksia. Siis vekottimissa, joilla on ikää 0-3 vuotta, ajettu muutama kymppi ja ns. laatumerkkejä. Aivan kuin ei n. 20-40k€:n sijoituksella saisi edes odottaa toimivaa kokonaisuutta, olisiko joku valmis pitämään esim. jääkaapin, joka ei toimi?

Nyt tarvitaan ärhäkkää kuluttajaa, sellaista joka ilmoittaa kalliit viat foorumille hyvine kuvauksineen ja googlettaa samanlaisia vikoja. Tästä kootaan käyttäjäryhmiä, jotka käyvät pommittamaan takuuorganisaatiota. Onneksi sivistysmaissa lainsäädäntöä on vielä kuluttajansuojankin kohdalla.

Jos auto pykii, tulee yksikin vika niin tästä saa ja pitää nostaa meteliä. Se, että on valmis "sietämään" vikoja ulosmitataan heti autotehtaiden pohjattomaan kassavirran tarpeeseen.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Niin, itse olen tuonut keskusteluissa esille myös autossani ilmenneitä vikakohteita - ellei tämän tyyppisellä foorumilla voi keskustella autojen vioista, niin missä sitten.

Kaikissa autoissa joita olen omistanut on ollut vikoja - jos niitä on poikeuksellisen vähän olen saattanut auton luotettavuutta hieman kehaistakkin, mutta toisaalta - miksi en asiakkaana kertoisi myös vioista - eihän nuo autot omia tekeleitä ole, päinvastoin omasta pussista maksettuja yliverotettuja kestokulutushyödykkeitä.

SS:n haluaisin pitää (hyvännäköinen(=parhaan) ja turvallinen), mutta saab nähdä miten käy kun takuu lakkaa kohtapuoliin.... uskoa koetellaan... Muutama viikko sitten meni ohjaustehostajan pumppu n. 45tkm ajetusta autosta - huomattiin vuoto samalla kun etupään kolinoita korjattiin.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kyllä itkettää laatu tosiaan. Transportterissa T5 korisessa,etuvakaajan koiran luita vaihdetaan aikaisimmillaan 15tkm kohdalla. Ihan kuin tuollaisen osan valmistusta ei hallittaisi jo?
Pyörän laakereita alkaen 20tkm.
Vaihdelaatikoita alkaen 20-25tkm.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässä on mun kokemuksia SportSedanin laadusta. Autolla 40tkm mittarissa:
Sisusta repsottaa
Kuva

Pultit ruostuu
Kuva

Ovenkahvasta lähtee maalit
Kuva

peilistä lähtee maalit
Kuva

ovipahvit natisee jos niihin nojaa kyynerpäällä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saab93_vector
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46

vioista

Viesti Kirjoittaja saab93_vector »

Minun n. 25tkm ajetussa ei ole vielä muuta vikaa ilmennyt kuin ovipahvien ääntely tai natina, joka tuntuu riippuvan lämpötilasta. Itse olen yrittänyt fiksailla, vaikka takuutakin jäljellä vielä 5 kk. "Kilttinä" kuluttajana ajattelen, että ne ovat niin pieniä vikoja, vaikkakin ärsyttäviä. No nyt olen kohta menossa webastoa asennuttamaan, niin pitää koittaa sitten valittaa samalla..Muuten olen ollut todella tyytyväinen ensimmäiseen Saabiini.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: vioista

Viesti Kirjoittaja Bob »

saab93_vector kirjoitti:Minun n. 25tkm ajetussa ei ole vielä muuta vikaa ilmennyt kuin ovipahvien ääntely tai natina, joka tuntuu riippuvan lämpötilasta. Itse olen yrittänyt fiksailla, vaikka takuutakin jäljellä vielä 5 kk. "Kilttinä" kuluttajana ajattelen, että ne ovat niin pieniä vikoja, vaikkakin ärsyttäviä. No nyt olen kohta menossa webastoa asennuttamaan, niin pitää koittaa sitten valittaa samalla..Muuten olen ollut todella tyytyväinen ensimmäiseen Saabiini.
Joo - en minäkään ole noista sisustan kitinöistä (kojelauta, oviverhoilut, lisäjarruvalon kotelo, kattovalo) valittanut liikkeelle, vaan itse "vaimentanut" ne. Niitä kun on aikamoisen hankala todentaa huollossa - asentajan lyhyellä testilenkillä ja aivan kuten sanoit lämpötilakin vaikuttaa noihin kitinöiden määrään. Tällä hetkellä esiinny enää mitään kitinöitä.
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

Bob kirjoitti:Muutama viikko sitten meni ohjaustehostajan pumppu n. 45tkm ajetusta autosta - huomattiin vuoto samalla kun etupään kolinoita korjattiin.
Lähtikö etupään kolinat? Mitä niille tehtiin? Omaan vaihdettiin viime talvella etupään iskarit. Niissä kuulemma joku öljyä päästävä venttiili on aiheuttanut kolinoita? Aluksi tuntui että vika oli siinä, kolinat loppuivat, mutta myöhemmin on ruvennut taas ääntämään. Jossain topikissa mainittiin, että jotkut vaimenninkumit on vaihdettu, mutteivät huollossa tienneet siitä mitään. No, pian tulee taas pakkaset ja kolinat alkaa...

Kylmillä keleillä alkaa myös kojelauta naksumaan kun lämppäristä rupeaa lämpöä hehkumaan. Saman äänen saa aikaan kun painaa kädellä kojetaulun etukaiuttimen edestä. Huollossa otettiin keskimmäiset ilmasuulakeet irti ja teippailtiin siellä näkyviä kaapeleita. Ei auttanut. Viime viikonloppuna tutkin asiaa ja huomasin että SID:ä painaessa lähtee narinaa. Otin keskikajarin ritilän irti. Sen alla on 2 torxia, jolla SID on kiinni. Ruuvit irrallaan narinat häipyivät. Otin SID:n irti ja ruiskutin silikonia saumakohtiin. Narinat vähenivät huomattavasti, mutta kylmillä keleillä sen vasta tietää varmasti. Luulen, että joku ohut vaahtomuovin suikale SID:n kiinnityskohtien ja kojetaulun välissä voisi toimia paremmin.
Vastaa Viestiin