Flat-sulat Saabiin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

No niin, nyt löytyi Boschilta flat-sulkia, mutta ei tietenkään Saabiin - toisaalta sopivalla kiinnityksellä sellainen kuitenkin löytyy:

- Bosch RetroFit Kit A550S

Valitettavasti tuohon pituusongelmaan ei ole Boschillakaan sen kummempaa apua eli valikoimassa ei ole 58 cm sulkia, vaan samat kuin Valeollakin eli 55 cm:n tai 60 cm:n (jotka tosin huiskii sivupilariin saakka) sulat.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Bob kirjoitti:
julle05 kirjoitti:ite ostin motonetistä turusta lauantaina 55.50cm pitkät flat sulat ja toimii mainiosti... ainakin tähän asti. nyt jälkeen päin honasin että olishan sielä ollut 58cmsiäkin flat sulkia!!! eli ainakin flat sulkia saa ihan orkkis pituudella, vaikka niissä nyt ei lue että saabiin sopivatkin, mutta onko sillä väliä jos ne vaan paikalleen menevät ja toimivat(niin kuin tekevät) :roll:
Valeo ei ainakaan tee tällä hetkellä näitä jälkiasennukseen sopivia sulkia kuin 55 tai 60 cm:n pituisina. Jos ne 58:t on jonkin muun tunnetun valmistajan flat-sulat ja jälkiasennukseen tarkoitetut, niin pistä infoa.

Toki flat-sulkia saa monenkin mittaisina, mutta ne on silloin tarkoitettu korvaamaan originaalit flat-sulat ja nehän eivät tunnetusti ole koukkupää kiinnityksellä, vaan matalan kiinnityksen mahdollistavalla sivutappi tms. kiinnityksellä.

voi olla että olin väärässä... mutta ainakin 99%sesti olen varma että sielä oli nuo 58cm koukku kiinityksellä, kun en osto hetkellä just muistanu orkkis mittaa niin otin 55. no, ainakin nuo 55cmset sulat toimii mainiosti ja ainakaan sisältä ei huomaa eroa.
HANSKI50
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Marras 24, 2005 19:04

Viesti Kirjoittaja HANSKI50 »

Miksi Bosch-kauppias tarjoaa SS-iin 53 cm sulkia jotka muka
sopivat kaikkiin 9-3 98 eteenpäin?
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

HANSKI50 kirjoitti:Miksi Bosch-kauppias tarjoaa SS-iin 53 cm sulkia jotka muka
sopivat kaikkiin 9-3 98 eteenpäin?
no kyllähän ne sopii, mutta ovat vaan liian lyhyet :lol: musta välillä tuntuu, ettei noi valmistajat edes tiedä jos malli on vaihtunut välissä...
saatika sitte joku varaosa kauppias, mun tietääkseni ei ssään saa miltään valmistajalta "sopivia" sulkia... en ole varma. 58 cm sulkia kyllä on jos ei haittaa laittaa toisen automerkin sulkia saabiin...

joskus mersuunkin ostin boschin sulan mikä oli listan mukaan ostettu ja 5cm liian lyhyt!!!
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Tulihan ostettua Valeon flatit (60 + 55 cm) ja pettymys on suuri.
Hiukankin suuremmissa nopeuksissa varsinkin suolatuilla teillä ei tuo kuskinpuoleinen sulka saa siirrettyä apparinpuolen sulan jättämää "kasaa" sivuun, vaan jättää selvän likajuovan lasiin.
Muutenkin moottoritienopeuksilla pyyhintätulos on surkea, ilmeisesti ilmavirta nostaa pyyhintä lasista, kun ei ole sitä pikku spoileria, kuten orkkis-sulissa.
Onhan nuo kyllä tyyriit ja vaikeammat puhdistaa jäästä...
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

Kokeilin Boschin flat-sulkia kokoa 550 + 530. Apukuskin puoleinen sulka oli hiukan kärjistään irti lasista lepotilassa, mutta pyyhittäessä se jätti ison alueen sulan keskiosasta pyyhkimättä. Ei auttanut vääntelyt ja kääntelyt. Myyjä totesi myös etteivät toimi ja vei sulat takaisin hyllyyn. Hintaa olisi ollut 39 ja rapiat per pari. Päädyin orkkis sulkiin.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

julle05 kirjoitti:
HANSKI50 kirjoitti:Miksi Bosch-kauppias tarjoaa SS-iin 53 cm sulkia jotka muka
sopivat kaikkiin 9-3 98 eteenpäin?
no kyllähän ne sopii, mutta ovat vaan liian lyhyet :lol: musta välillä tuntuu, ettei noi valmistajat edes tiedä jos malli on vaihtunut välissä...
saatika sitte joku varaosa kauppias, mun tietääkseni ei ssään saa miltään valmistajalta "sopivia" sulkia... en ole varma. 58 cm sulkia kyllä on jos ei haittaa laittaa toisen automerkin sulkia saabiin...

joskus mersuunkin ostin boschin sulan mikä oli listan mukaan ostettu ja 5cm liian lyhyt!!!
Pari viikkoa sitten löysin "lähes sopivat" sulat 9-3SS:ään. Olin nimittäin korjauttamassa auton tuulilasiin tullutta säröä eräässä Konalassa sijaitsevassa autolasiliikkeessä, ja heillä oli myynnissä sulat 9-5:een. Sulan pituus oli 57,5 cm tai 57,7 cm (en muista tarkkaan), mutta ajattelin, että siinä on ekat tarvikesulat, jotka voisivat sopia sellaisenaan Sport Sedaniin tarvitsematta lyhentää tai pettyä siihen, että sulat ovat liian lyhyet. Sulkien merkkiä en tähän hätään muista, mutta voin käydä tarkistamassa sen, kun seuraavan kerran tulee asiaa Konalaan. Viimeistään 16.3., kun täytyy käydä katsastuttamassa NG900.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Siis flat-sulat?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero04 kirjoitti:Siis flat-sulat?
Ne tais kylläkin olla ihan tavalliset sulat. Ei tullut tarkemmin tsekkattua niitä. Katsoin vain ohimennen, mitä sulkia heillä oli varastossaan ja sulkien alla luki "Saab 9-5". Sulkien kotelossa luki muistaakseni 57,5 tai 57,7 cm. Siinä vaiheessa totesin, että nuo taisivat olla ensimmäiset tarvikesulat Sport Sedaniin, joiden pituus olisi lähes sama kuin orkkiksissa.

Älkää nyt heitelkö kivillä, jos muistan väärin, mutta muistaakseni sulat olivat Valeon tekemiä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Ahas jaahas.
Pitää varmaan käydä sulkakaupassa, on nuo Valeon sulat niin perseestä.. Jäätä tai ei, kuskin puolelta ei näe mitään ulos -meikäläisen korkeudelta. :roll:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:Jäätä tai ei, kuskin puolelta ei näe mitään ulos -meikäläisen korkeudelta. :roll:
Nosta penkkiä siitä veivistä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Nosta penkkiä siitä veivistä :wink:
Ehe ehe. Pitäis varmaan itsekin tietää, että se valuu.. :wink:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:Ehe ehe. Pitäis varmaan itsekin tietää, että se valuu.. :wink:
Ei tunnu valuvan vm. 2005:ssa. Itselläni penkki on täysin ala-asennossa, mutta parempi puoliskoni nostaa penkkiä ylöspäin, jotta saisi itselleen hyvän ajoasennon. Itse olen joka kerta joutunut veivaamaan penkin täysin ala-asentoon kun olen itse tarvinnut autoa hänen käyttönsä jälkeen, viimeksi tänään, kun NG900:n bensapumppu antoi ylen :evil: Eli eipä tuo penkki tunnu valuvan vm. 2005:ssa. Veivin kiinnitysruuvi on sen sijaan lähtenyt jo kerran irti :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Aerochick kirjoitti:Ehe ehe. Pitäis varmaan itsekin tietää, että se valuu.. :wink:
Ei tunnu valuvan vm. 2005:ssa. Itselläni penkki on täysin ala-asennossa, mutta parempi puoliskoni nostaa penkkiä ylöspäin, jotta saisi itselleen hyvän ajoasennon. Itse olen joka kerta joutunut veivaamaan penkin täysin ala-asentoon kun olen itse tarvinnut autoa hänen käyttönsä jälkeen, viimeksi tänään, kun NG900:n bensapumppu antoi ylen :evil: Eli eipä tuo penkki tunnu valuvan vm. 2005:ssa. Veivin kiinnitysruuvi on sen sijaan lähtenyt jo kerran irti :evil:
Joku aiemmin kirjoittikin, että valumisongelmaan auttaa kahvan vaihto. En uskonut tätä aluksi, koska omien kokeilujen mukaan autoon mentäessä tai sieltä noustessa takareisi ei painanut kahvaa niin paljoa että se olisi istuinta laskenut. Kuitenkin nyt on kahvaan tullut päivitys, jossa kahva on saman muotoinen mutta sen perusasento alempi. Omaani tuo on vaihdettu ja täytyy todeta, että se asia tuli lopultakinkin kuntoon.
Vastaa Viestiin