Ei käynnisty lohkolämmittimen oltua päällä
Ei käynnisty lohkolämmittimen oltua päällä
Joopa, auto ei nyt sitten käynnistynyt lohkarin oltua päällä tunnin, pakkasta 14 astetta.
Puolen tunnin odotus ilman lohkaria ja käynnistyi.
Viime talvena moista problemaa ei ollut, johtuneeko tuosta juuri tehdystä Trionic softan päivityksestä.. ei tosin pitäisi ?
Eli seuraavaksi auto täytyy taas kiikuttaa pajalle tällä kertaa moottorinohjausyksikön ohjelmistopäivitykseen:
Alustanumeron perusteella autoni kuuluu ryhmään jossa noita ongelmia on ollut moottorilämmittimen kanssa (31000001-31025600).
Puolen tunnin odotus ilman lohkaria ja käynnistyi.
Viime talvena moista problemaa ei ollut, johtuneeko tuosta juuri tehdystä Trionic softan päivityksestä.. ei tosin pitäisi ?
Eli seuraavaksi auto täytyy taas kiikuttaa pajalle tällä kertaa moottorinohjausyksikön ohjelmistopäivitykseen:
Alustanumeron perusteella autoni kuuluu ryhmään jossa noita ongelmia on ollut moottorilämmittimen kanssa (31000001-31025600).
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Ei käynnisty lohkolämmittimen oltua päällä
Päivittivät siis Trionicin softan, eivät moottorinohjausyksikön softaa (ovathan nuo eri asia ?)Bob kirjoitti:Vaikea sanoa mikä on mennyt pieleen päivitettäessä, mutta tuon moottorinlämmittimen käytön mahdollistava päivitys on varsin vanha (2003 alusta) - olisivatko saaneet sinne sisään sellaisen version, jossa tuota korjausta ei ole ja sinulla oli tuo jo aiemmin päivitettynä.
Mitään päivityksiä autoon ei ole aiemmin tehty joten voisikohan kyse olla siitä että juuri päivitetty Trionic softa ja vanha moottorinohjausyksikön softa eivät ole yhteensopivia keskenään... tiedä häntä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ei käynnisty lohkolämmittimen oltua päällä
Aika outo juttu. Liittyisiköhän tuo jotenkin tuon BSR:n virisoftan toimintaan? Sahasiko auton tyhjäkäynti kylmällä vakionakin?Bob kirjoitti:tyhjäkäynti sahaa 400-1800 rpm pari minuuttia.
Vähän offtopicia, koska Sport Sedanini on 1.8i, mutta kun kylmäkäynnistää moottorin, kierrokset nousevat 1200 rpm:ään. Vähän aikaa autolla ajettuaan kierrokset laskevat 914 rpm:ään tai sitten ne voi itse laskea käyttämällä tyhjäkäynnillä kierroksia yli 3000 rpm:n. Auton tyhjäkäynti oli ennen 814 rpm, jolloin ohjauspyörä ravisti ilkeästi tyhjäkäynnillä, varsinkin silloin, kun moottori oli kylmä. Nyt asia on poissa päiväjärjestyksestä, kun sain loppuen lopuksi Siemensin moottorinohjainyksikköön uuden softan. Ja auto lähtee käyntiin niin kylmällä, kun lämpöiselläkin ilmalla, oli lämmitin ollut päällä tai ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Mulla on ihan sama ongelma Calixin lämppärin kanssa. Tuntuu olevan jokseenkin tehoton. Onko jollain parempia kokemuksia esim Defasta SS:ssa? Webasto tosiaan kiinnostaisi, mutta taitaa olla melkoisen kallis jälkiasennettuna.pasijalmari kirjoitti:Hei!
Hyvin käynnistyy lohkon perästä Vno 31027359. Tuntuu vaan olevan aika heikkotehoinen toi lohkolämmitin(tai jossain letkussa/kotelossahan toi porisee), vai taitaa olla hitaahkosti lämpenevää sorttia toi pannu? Menee webaston hommaamiseen ens syksynä.
Webasto maksanee n. 1200 euroa asennettuna.
Kovasti olen sitä mieltä, että Webasto löytyy seuraavasta kulkineestani. Edellisessä oli Webasto ja tässä nykyisessä ei ole, harmi. Talvi on hädin tuskin alkanut, ja olen nyt jo kyllästynyt tuohon lohkolämmittimen tehottomuuteen.
Lohkolämmitin on ihan lelu keksintö Webastoon verrattuna, ja nuo muut (säteily/letkulämmittimet) varmaan vielä lelumpia. Mielestäni talvella ajettavassa autossa tulee olla Webasto (tai vastaava) ihan vakiovarusteena.
Kovasti olen sitä mieltä, että Webasto löytyy seuraavasta kulkineestani. Edellisessä oli Webasto ja tässä nykyisessä ei ole, harmi. Talvi on hädin tuskin alkanut, ja olen nyt jo kyllästynyt tuohon lohkolämmittimen tehottomuuteen.
Lohkolämmitin on ihan lelu keksintö Webastoon verrattuna, ja nuo muut (säteily/letkulämmittimet) varmaan vielä lelumpia. Mielestäni talvella ajettavassa autossa tulee olla Webasto (tai vastaava) ihan vakiovarusteena.
Hyvä kombinaatio voisi olla Webasto ja pelkkä lohkiksen johtoihin kytketty akkulaturi (siis ei lohkista). Sillä varmaan välttäisi akun tyhjentymisen, jos erehtyy ajamaan pelkkää pikkupyöritystä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Kokemukset nimenomaan Defasta ja nimenomaa vettä lämmittävästäVector kirjoitti:Mulla on ihan sama ongelma Calixin lämppärin kanssa. Tuntuu olevan jokseenkin tehoton. Onko jollain parempia kokemuksia esim Defasta SS:ssa? Webasto tosiaan kiinnostaisi, mutta taitaa olla melkoisen kallis jälkiasennettuna.pasijalmari kirjoitti:Hei!
Hyvin käynnistyy lohkon perästä Vno 31027359. Tuntuu vaan olevan aika heikkotehoinen toi lohkolämmitin(tai jossain letkussa/kotelossahan toi porisee), vai taitaa olla hitaahkosti lämpenevää sorttia toi pannu? Menee webaston hommaamiseen ens syksynä.
mallista.Säteilijä/öljynlämmitin onkin lähinnä vitsi. Öljyä on 6l ja nestettä 7l vienee aikansa ja tehokas? lämppärikin imee lämpöä...
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on kanssa Defa ja se on toiminut ihan moitteettomasti ja lämmittää omasta mielestäni aivan tarpeeksi. En ole varma, mutta muistaakseni se on tuollainen "säteilijä" -versio.pasijalmari kirjoitti:Kokemukset nimenomaan Defasta ja nimenomaa vettä lämmittävästäVector kirjoitti:Onko jollain parempia kokemuksia esim Defasta SS:ssa?
mallista.Säteilijä/öljynlämmitin onkin lähinnä vitsi. Öljyä on 6l ja nestettä 7l vienee aikansa ja tehokas? lämppärikin imee lämpöä...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sain lopultakin viikko sitten aikaiseksi sen verran että otin yhteyttä uusimman softan ladanneeseen huoltoliikkeeseen (ja varmistuin että kyseessä todellakin oli uusin versio jonka laittoivat) ja totesin että tällainen vika tuli ohjelmistopäivityksen jälkeen.
Sanoivat että 1 vastaava tapaus on ollut ja tulppien vaihto auttoi ongelmaan
Aikani vastaan muristuani päätin käydä hakemassa tulpat ko. liikkeestä.
En nimittäin tälläkään hetkellä voi uskoa että ongelma olisi johtunut tulpista, auto lähti käymään -25 pakkasessa ja lämpimänä ongelmitta mutta siis vain ilman lohkolämmitintä.
No, vaihdoin tulpat ja nyt näillä kovilla pakkasilla olen pitänyt auton lohkaria vaihtelevasti päällä tunnista kahteen, EIKÄ MITÄÄN HANKALUUKSIA käynnistyvyyden suhteen
Ihmettelee edelleen...
Ps. oli muuten edulliset tulpat, 'a 29 EUR ja risat
Sanoivat että 1 vastaava tapaus on ollut ja tulppien vaihto auttoi ongelmaan
Aikani vastaan muristuani päätin käydä hakemassa tulpat ko. liikkeestä.
En nimittäin tälläkään hetkellä voi uskoa että ongelma olisi johtunut tulpista, auto lähti käymään -25 pakkasessa ja lämpimänä ongelmitta mutta siis vain ilman lohkolämmitintä.
No, vaihdoin tulpat ja nyt näillä kovilla pakkasilla olen pitänyt auton lohkaria vaihtelevasti päällä tunnista kahteen, EIKÄ MITÄÄN HANKALUUKSIA käynnistyvyyden suhteen
Ihmettelee edelleen...
Ps. oli muuten edulliset tulpat, 'a 29 EUR ja risat
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR