Kolinat lähti...toistaiseksi?
Kolisee täälläkin
Nyt pakkaskeleillä alkoi taas harmittamaan -06 SS:n etujousituksen kolina, kuului eniten hyvin hiljaisessa vauhdissa pienissä terävissä kuopissa.
Kävin viime torstaina varaamassa ajan asiakastyytyväisyysohjelma 15451:n korjaukseen ja, uskomatonta kyllä, sain ajan jo tälle päivälle. Samalla oli puhe myös kuunnella kolinoita.
Aamulla Olarin Länsiauto toimi kyllä moitteettomasti. Takapihan autohallissa oli oikein asfalttiin tehdyt kolinankuunteluraidat ja kuuluihan sitä kolinaa. Asentaja sanoi heti, että iskarit vaihtoon, vika ja sen korjaussarja on tiedossa. Iltapäivällä siis noutamaan autoa ja samalla ajan varaus iskarin vaihtoon. Perästä sitten kuuluu... toivottavasti ei kuitenkaan sen jälkeen kolinaa edestä .
Kävin viime torstaina varaamassa ajan asiakastyytyväisyysohjelma 15451:n korjaukseen ja, uskomatonta kyllä, sain ajan jo tälle päivälle. Samalla oli puhe myös kuunnella kolinoita.
Aamulla Olarin Länsiauto toimi kyllä moitteettomasti. Takapihan autohallissa oli oikein asfalttiin tehdyt kolinankuunteluraidat ja kuuluihan sitä kolinaa. Asentaja sanoi heti, että iskarit vaihtoon, vika ja sen korjaussarja on tiedossa. Iltapäivällä siis noutamaan autoa ja samalla ajan varaus iskarin vaihtoon. Perästä sitten kuuluu... toivottavasti ei kuitenkaan sen jälkeen kolinaa edestä .
Väliaikatietoa
Palvelu pelaa edelleen...
Huoltoneuvoja soitti kymmeneltä, että asiakastyytyväisyyskampanjan mukainen johtosarja on vaihtettu, mutta että uudet etuiskarit saadaan valitettavasti vasta huomiseksi, että haenko auton pois tänään vai huomenna. Aika iskareiden vaihtoon järjestyi jo keskiviikoksi.
Kuullostaa uskomattomalta, kun samaan lafkaan sai lokakuussa huoltoajan vasta neljän viikon päähän.
Keskiviikkona kuullaan sitten, loppuiko kolina.
Huoltoneuvoja soitti kymmeneltä, että asiakastyytyväisyyskampanjan mukainen johtosarja on vaihtettu, mutta että uudet etuiskarit saadaan valitettavasti vasta huomiseksi, että haenko auton pois tänään vai huomenna. Aika iskareiden vaihtoon järjestyi jo keskiviikoksi.
Kuullostaa uskomattomalta, kun samaan lafkaan sai lokakuussa huoltoajan vasta neljän viikon päähän.
Keskiviikkona kuullaan sitten, loppuiko kolina.
Kolinat lähti... toivottavasti myös pysyy poissa
Eipä uskoisi, miten paljon auto voi muuttua iskarien vaihdolla. Vaikka etupään kolina ei ääneltään ollut mitenkään voimakasta, vasta nyt sen poistuttua tajuaa, miten paljon sitä kuului. Kerta kaikkiaan, kuin olisi uuden auton saanut alle. Muutenkin nuo takuuvaihdetut iskarit tuntuvat toiminnaltaan paremmilta kuin alkuperäiset: jämäkkyys on tallella, mutta aivan kuin pintakovuus olisi vähentynyt. Vanhoilla iskareilla ajo tuntui juuri samalta kuin TM:n farmaritestissä "kuin auto olisi kasattu tusinasta palikasta tappiliitoksilla".
Autonihan on -06 SS, valmistettu joulukuussa 2005 ja otettu käyttöön 13.1.2006, iskarit vaihdettiin 14.2.2007 kun mittarissa oli 48500 km.
Suosittelen kaikille, jos vähänkään epäilyttää etupään kolina, selvittäkää syy, sillä kunnossa oleva SS ei kolise. Ainoa huono puoli oli, että nyt huomion kiinnittävät sisustuksen pienet kitinät. Positiivinen kuva jäi myös Länsi-Auto Olarin palvelusta, vaikka sitä välillä on parjattukin. Nyt kaikki pelasi hyvin eikä asian kanssa nikoteltu lainkaan. Vrt. kaikki se tappelu edellisen Audin kanssa Audi Centerissä ja VV-Autossa.
Autonihan on -06 SS, valmistettu joulukuussa 2005 ja otettu käyttöön 13.1.2006, iskarit vaihdettiin 14.2.2007 kun mittarissa oli 48500 km.
Suosittelen kaikille, jos vähänkään epäilyttää etupään kolina, selvittäkää syy, sillä kunnossa oleva SS ei kolise. Ainoa huono puoli oli, että nyt huomion kiinnittävät sisustuksen pienet kitinät. Positiivinen kuva jäi myös Länsi-Auto Olarin palvelusta, vaikka sitä välillä on parjattukin. Nyt kaikki pelasi hyvin eikä asian kanssa nikoteltu lainkaan. Vrt. kaikki se tappelu edellisen Audin kanssa Audi Centerissä ja VV-Autossa.
itselleni kävi näin, kun takapään kolinat loppui, kuulen pientä kolinaa edestä ja itseasiassa sen kuuli huoltoliikkeenkin kaveri ja yritti myyjän piikkiin korjata senkin, mutta myyjä kieltäytyi. paska homma, kun sovittiin, että vain takapään kolinat korjataan ja sellaiset "isommat" viat joita tulee 6kk:n. tilanne on ristiriitainen, kun lain mukaanhan pitäis myyjän korjata tuo etupääkin. sain auton edukkaasti, kun se oli seissyt liikkeessä jo vuoden ja sovimme väliraha keskusteluissa korjaukset, niin ei viittis rueta sanojaan syömään
muutenkin myyjäliikettä yllätti iskareitten ja tukivarren hinnat. vittumaista kuitenkin hommata uudet iskarit omaan piikkiin.
ehkä haen ne perinteisellä vanne hakureisulla ruotsin Haaparannasta keväällä, ainakin vanteet ovat siellä halvempia ja omassa tilanteessa on mahd. saada ne ilman alvia.
muutenkin myyjäliikettä yllätti iskareitten ja tukivarren hinnat. vittumaista kuitenkin hommata uudet iskarit omaan piikkiin.
ehkä haen ne perinteisellä vanne hakureisulla ruotsin Haaparannasta keväällä, ainakin vanteet ovat siellä halvempia ja omassa tilanteessa on mahd. saada ne ilman alvia.
Morjen,
saman totesin kuin -MEK- tuossa edellä etuiskarien vaihdosta.
Itsellä vm. 05ss ja 25tkm ajettu. Talvisin aina jäähallin pihalle kurvattuani olen ihmetellyt tuota alustan ääntelyä, se oli semmosta kolahtelua. Siellä kun sattuu aina olemaan noita kunnon lätäkkökuoppia.
(muutoin ajelu kun on pääasiassa asfalttia)
Myös perinteinen röpöliäisellä lumi/jää pintaisilla kaduilla on alusta antanut jotain pientä kumisevaa ääntä.
Ei mitään selvää kolinaa.
Sitä on vaan pitänyt aina tähän asti ominaisuutena ja sen liittymistä pintakovan vaimennuksen toimintaan. (vaatimatonko?)
Muuta huoltoa tilatessani mainitsin näistä epäilyksistäni ja vastaava huoltaja sanoi samantien syyksi etuisakarit - vaihdetaan takuuseen, tuu tänne-. Homma hoitui hienosti vaikka auton takuu olikin jo päättynyt.
Nykyään sitten ihmettelen valtateidenkin yht'äkkistä paranemista.
Enää ei kuulu napsahduksia edes asfaltin saumojen kohdalta saatika suuremmissa koloissa. Hieman sitä vielä kuuntelee kolojen kohdalla, että josko nyt kolahtais. Mutta ei ainakaan vielä ole palattu entiseen.
Ovat kuulemma saaneet vasta muutama kk sitten käyttöönsä parannetut
versiot iskareista. Edelleen Sasch:t mutta päivitetyt.
Toivottavasti kestävätkin.
saman totesin kuin -MEK- tuossa edellä etuiskarien vaihdosta.
Itsellä vm. 05ss ja 25tkm ajettu. Talvisin aina jäähallin pihalle kurvattuani olen ihmetellyt tuota alustan ääntelyä, se oli semmosta kolahtelua. Siellä kun sattuu aina olemaan noita kunnon lätäkkökuoppia.
(muutoin ajelu kun on pääasiassa asfalttia)
Myös perinteinen röpöliäisellä lumi/jää pintaisilla kaduilla on alusta antanut jotain pientä kumisevaa ääntä.
Ei mitään selvää kolinaa.
Sitä on vaan pitänyt aina tähän asti ominaisuutena ja sen liittymistä pintakovan vaimennuksen toimintaan. (vaatimatonko?)
Muuta huoltoa tilatessani mainitsin näistä epäilyksistäni ja vastaava huoltaja sanoi samantien syyksi etuisakarit - vaihdetaan takuuseen, tuu tänne-. Homma hoitui hienosti vaikka auton takuu olikin jo päättynyt.
Nykyään sitten ihmettelen valtateidenkin yht'äkkistä paranemista.
Enää ei kuulu napsahduksia edes asfaltin saumojen kohdalta saatika suuremmissa koloissa. Hieman sitä vielä kuuntelee kolojen kohdalla, että josko nyt kolahtais. Mutta ei ainakaan vielä ole palattu entiseen.
Ovat kuulemma saaneet vasta muutama kk sitten käyttöönsä parannetut
versiot iskareista. Edelleen Sasch:t mutta päivitetyt.
Toivottavasti kestävätkin.
Saabismiko sairaus?
Re: Kolinat lähti... ja palasi
No niin, nyt kolisee sitten peräpää. Alkukesästä kuului takajousituksesta narinaa hiljaa ajettaessa, nyt jo kolinaa. Oireet viittaavat ylätukivarren puslaan, ainakin foorumilta luetun perusteella. Aika takuukorjaukseen on parin viikon päässä.mek kirjoitti:Eipä uskoisi, miten paljon auto voi muuttua iskarien vaihdolla. Vaikka etupään kolina ei ääneltään ollut mitenkään voimakasta, vasta nyt sen poistuttua tajuaa, miten paljon sitä kuului. Kerta kaikkiaan, kuin olisi uuden auton saanut alle. Muutenkin nuo takuuvaihdetut iskarit tuntuvat toiminnaltaan paremmilta kuin alkuperäiset: jämäkkyys on tallella, mutta aivan kuin pintakovuus olisi vähentynyt. Vanhoilla iskareilla ajo tuntui juuri samalta kuin TM:n farmaritestissä "kuin auto olisi kasattu tusinasta palikasta tappiliitoksilla".
Autonihan on -06 SS, valmistettu joulukuussa 2005 ja otettu käyttöön 13.1.2006, iskarit vaihdettiin 14.2.2007 kun mittarissa oli 48500 km.
Suosittelen kaikille, jos vähänkään epäilyttää etupään kolina, selvittäkää syy, sillä kunnossa oleva SS ei kolise. Ainoa huono puoli oli, että nyt huomion kiinnittävät sisustuksen pienet kitinät. Positiivinen kuva jäi myös Länsi-Auto Olarin palvelusta, vaikka sitä välillä on parjattukin. Nyt kaikki pelasi hyvin eikä asian kanssa nikoteltu lainkaan. Vrt. kaikki se tappelu edellisen Audin kanssa Audi Centerissä ja VV-Autossa.
Lisäksi on pieni epäilys, että etuiskaritkin ovat jälleen tulevana talvena vaihtokunnossa. Mittarissahan on nyt 70 000 ja ehtii tulla 90 000 ennen takuuajan päättymistä. Ei hyvältä näytä... kele!
Jahas... eipä pitkään kestänyt kolinattomuus, nyt kolisee etupää.
Onko vihjettä mikä tuollaisessa vajaat 60tkm vm 04 ss:ssä saattaa kolista? Änni, kun se kuului harvoin oli selvästi metalli vastaan metallia kilahtava napsahdus. Kuuluu vasemmasta etukulmasta, ja helpointa se on houkutella esille kun hiljaisellakin vauhdilla ajaa viistotulta jalkakäytävän reunalta alas samalla oikealle voimakkaasti kaartaen. Joku nivelkö siellä on kuiva ja väljä?
Onko vihjettä mikä tuollaisessa vajaat 60tkm vm 04 ss:ssä saattaa kolista? Änni, kun se kuului harvoin oli selvästi metalli vastaan metallia kilahtava napsahdus. Kuuluu vasemmasta etukulmasta, ja helpointa se on houkutella esille kun hiljaisellakin vauhdilla ajaa viistotulta jalkakäytävän reunalta alas samalla oikealle voimakkaasti kaartaen. Joku nivelkö siellä on kuiva ja väljä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Voipi olla, mutta aikaisemmat iskariongelmani ovat olleet enemmänkin lotinaa ja peltimäistä kolinaa, eikä niinkään kuin löisi kaksi vasaraa yhteen.apu,apupoika kirjoitti:Oliskos se sitten taas näitä iskariongelmia??
Oikeastaanhan tuo voi olla mitä vaan, täytyy tutkia jahka kerkiän, ajattelin vaan josko SS:ssä on ollut ongelmia etutuennoissa iskareiden lisäksi niin kuin takana.
No onkos Saabeissa samaa oiretta kuin Volvoissa: Jousilautasen päälle jää kiviä/hiekkaa, joka pamahtelee mitä ihmeellisimmin kun jousi hivenen taipuu kasaan ja murskaa tuota kamaa. Volvoissa on alakierteessä tämän äänen estämiseksi puolikierrosta "puutarhaletkua" jo tehtaalta tullessaan. Omassa autossani tuon jousilautasen pesen joka pesun yhteydssä ja kyyti on sen jälkeen ollut varsin laadukasta.
XC90 + Touran
Itsellä vuoden/30000km alla ajetut iskarit kun pari viikkoa sitten kävin auton ensimmäistä kertaa katsastamassa. Lukemat olivat edessä molemmilla puolilla 70 ja takana 72. Katsastusmies sanoi että ihan näyttävät uusien lukemaa. Ensimmäiset iskarit vaihdatin takuun piikkiinn vähän ennen takuun loppumista. Eivät äänellisesti vielä oireilleet mutta mielestäni ei aivan siinä kunnossa olleet kun mitä olisi pitänyt olla.
minä taas vaihdoin saabin sport kitin kun iskarit vähän kolahtelivat, noihin kolahteleviin katsastusmies totesi että hyvin toimivat. lukemat oli yli 80 molemmilla puolilla. Nyt ei kolise, VIELÄtsaarela kirjoitti:Kuinka muuten nämä Sachsin iskarit ovat katsastuksen iskaritesteissä pärjänneet? Onko kellään pompannut? Vai ovatko nämä kolahtelevat ja vaihtokunnossa olevat iskarit vielä konttorin kannalta täysin kurantit?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Kolinat lähti... ja palasi
Peräpään kolinat tulivat kuntoon. Takuukorjaus onnistui sujuvasti Olarin Länsiautossa, vaihtoivat ylätukivarren, jonka pusla oli väljä. Miinusta kuitenkin siitä, etteivät saaneet rämisevää kojelaudan lämmityssuuttimen säleikköä samalla kertaa kuntoon, vaan piti tilata osa.mek kirjoitti:No niin, nyt kolisee sitten peräpää. Alkukesästä kuului takajousituksesta narinaa hiljaa ajettaessa, nyt jo kolinaa. Oireet viittaavat ylätukivarren puslaan, ainakin foorumilta luetun perusteella. Aika takuukorjaukseen on parin viikon päässä.
Lisäksi on pieni epäilys, että etuiskaritkin ovat jälleen tulevana talvena vaihtokunnossa. Mittarissahan on nyt 70 000 ja ehtii tulla 90 000 ennen takuuajan päättymistä. Ei hyvältä näytä... kele!
Etupään alkaviin kolinoihin(?) palaan pakkaskelien alettua.
Viimeksi muokannut mek, To Elo 30, 2007 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minä taas vaihdoin saabin sport kitin kun iskarit vähän kolahtelivat, noihin kolahteleviin katsastusmies totesi että hyvin toimivat. lukemat oli yli 80 molemmilla puolilla. Nyt ei kolise, VIELÄ [/quote]
Teitkö vaihtotyön itse ja jos teit niin oliko hankala homma? Saabin sport kittiä itsekin tekisi mieli. Ei iskari ongelmia vielä mutta parempi ulkonäkö ja entisestään parempi tuntuma tiehen.
Teitkö vaihtotyön itse ja jos teit niin oliko hankala homma? Saabin sport kittiä itsekin tekisi mieli. Ei iskari ongelmia vielä mutta parempi ulkonäkö ja entisestään parempi tuntuma tiehen.