9-3 ss 1.8t MISSÄ bassot ????

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

Miten bassot kuuluviin

Viesti Kirjoittaja joukom »

Ongelma ei olekaan saada ES2:een kunnon bassoja vahvistimen avulla, muten miten tehdä se ES1:llä varustettuun autoon, kun taajuusvasteeksi on rajoitettu 120Hz. Ei siis ole bassoja, joita vahvistaa.
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Re: Miten bassot kuuluviin

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

joukom kirjoitti:Ongelma ei olekaan saada ES2:een kunnon bassoja vahvistimen avulla, muten miten tehdä se ES1:llä varustettuun autoon, kun taajuusvasteeksi on rajoitettu 120Hz. Ei siis ole bassoja, joita vahvistaa.
Ei ES1 asiaa rajoita, eli siihen saa extra vahvarin kuljettajan istuimen alle ja etuoviin bassokaiuttimet. Itse päivitin perus 4-kaiuttimen systeemin ja nyt bassoa löytyy. Se pitää paikkansa, että 4 kaiuttimen systeemissä taajuusvastetta on rajoitettu alapäästä. Sinänäsä perseestä, koska jopa nuo halvat 4 peruskaiutinta pystyisivät antamaan paljon paremman basson, monien mielestä olisi jopa ok.

Yhteenvetona sanoisin, että ok että audio sisältyy hintaan mutta jos vähänkin haluaa saundeja kannattaa makssa vähän extraa 7 kaiuttimen systeemistä. On se niin paljon parempi, bassot yllättää!!
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

nipa kirjoitti:iPodiin liittyen, hommasin itselleni ton iTripin, 9-3:ssa se toimii suht mukavastii, tosin äänenlaatu ei taida sinulle riittää, koska olet perusaudiotakin vaihtamassa:

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Mutta h*mm*tin hauska lisävaruste, mikä tahansa radio, ja kaikki podin musiikki on kuunneltavissa. 8)

Jostain syystä tosin 9-5:ssa kuuluu tosi huonosti.
En mä nyt mikään kultakorva tai hifisti ole mutta jotain pitää kehittää, bassot ovat kuin 10 litran muoviämpäreistä kotoisin.

Tilasin muuten aamulla iPod Photon vielä tohon pyörittimeksi, joten katsotaanpas miten tää audioprojekti sitten etenee..
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Aero04 kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Aero04 kirjoitti:Itseläni on iPod Aux-In:ssä normaalilla stereo mini-jack liittimillä varustetulla piuhalla. Äänen laatu on erinomainen. Subbarina toimii takakontissa etukaiuttimilta signaalia saava Blaupunkt 2x8".
Koko paketti on mielestäni Upgraden arvoinen. Hinta yht. sis. asennukset (jopa aux-in) reilu 300€ (plus iPod).

Että H-Ö-L-M-Ö on joka ostaa tehtaan upgraden ja ns. päivittää "watteja" ja "kaiuttimia"...
Jotain tällaista päivitystä ajattelin. Missä asensit? Helsingissä itse asustelen joten kaikki vinkit otetaan vastaan.
Aux-in asensi tarvikkeineen Variston Länsiauto odottaessa ja loput vantaan koivuhaassa http://www.decatec.com
Onkos sulla siis perus-ES2-7, jossa lisänä vain tuo aktiivisubbari vai onko kaiuttimiakin vaihdettu? Mikäs ton Blaukkarin malli muuten on? Tuolla aiemmin ehdotettiin reseptiä DLS:n 6x9 plus DLS CA takakonttiin, onko vertailupohjaa ovatko samalla viivalla vaiko jompikumpi parempi?

Mut, seuraavaks AUX-IN ja HF-piuha varmaan LA:lla asennukseen..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten bassot kuuluviin

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SportySedan kirjoitti:Yhteenvetona sanoisin, että ok että audio sisältyy hintaan mutta jos vähänkin haluaa saundeja kannattaa makssa vähän extraa 7 kaiuttimen systeemistä. On se niin paljon parempi, bassot yllättää!!
Mun mielestä tuo 7 kaiuttimen systeemikin on ihan syvältä, ainakin jos vertaa NG900:n AS3:een. Sport Sedanissa mulla on ES1 150W 7 kaiuttimella ja NG900:ssa AS3 150W 6 kaiuttimella ja mielestäni poppi soi paremmin NG900:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Miten bassot kuuluviin

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
SportySedan kirjoitti:Yhteenvetona sanoisin, että ok että audio sisältyy hintaan mutta jos vähänkin haluaa saundeja kannattaa makssa vähän extraa 7 kaiuttimen systeemistä. On se niin paljon parempi, bassot yllättää!!
Mun mielestä tuo 7 kaiuttimen systeemikin on ihan syvältä, ainakin jos vertaa NG900:n AS3:een. Sport Sedanissa mulla on ES1 150W 7 kaiuttimella ja NG900:ssa AS3 150W 6 kaiuttimella ja mielestäni poppi soi paremmin NG900:ssa.
Hmm, mun mielestä poppi soi paremmin jopa OG9-3:n AS2:ssa kuin tuossa ES1 7:llä kaiuttimella, mutta ei tuo vielä mitään, SS:n vakio 4kaiuttimen systeemi on lähinnä huono vitsi 8O
Tomppa & Saabit myyty :(
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: Miten bassot kuuluviin

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Rommitommi kirjoitti:
SS:n vakio 4kaiuttimen systeemi on lähinnä huono vitsi 8O
Minun mielestä 4-kaiutin systeemi ei edes täytä huononkaan vitsin kriteerejä, vaan se on suorastaan vittuilua kuuntelijalle.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

kimmop kirjoitti:
Aero04 kirjoitti:
kimmop kirjoitti: Jotain tällaista päivitystä ajattelin. Missä asensit? Helsingissä itse asustelen joten kaikki vinkit otetaan vastaan.
Aux-in asensi tarvikkeineen Variston Länsiauto odottaessa ja loput vantaan koivuhaassa http://www.decatec.com
Onkos sulla siis perus-ES2-7, jossa lisänä vain tuo aktiivisubbari vai onko kaiuttimiakin vaihdettu? Mikäs ton Blaukkarin malli muuten on? Tuolla aiemmin ehdotettiin reseptiä DLS:n 6x9 plus DLS CA takakonttiin, onko vertailupohjaa ovatko samalla viivalla vaiko jompikumpi parempi?

Mut, seuraavaks AUX-IN ja HF-piuha varmaan LA:lla asennukseen..
No niih.

Aero04 on kyllä saanut jossain hyvän miehen alennuksia :) Tässä oma satsi:

Länsi-Autolla oli ensin huoltoneuvoja ihan solmussa että mikä piuha ja onko me niitä asennettu. Pieni selvittely ja piuhan hinta 58.jotain euroa, asennuksessa mennee tunti tjsp -> reilu satanen.

Blaukkarin aktiivisubbari malli OD8000 näkyy tällä hetkellä olevan tarjouksessa joka paikassa 159€ ja asennuksesta tulee noin satanen, tilasin tämän juuri Helsingin Autoradiosta perjantaille.

Jospa se poppi siitä paranisi pikkuhiljaa.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

No niih.

Aero04 on kyllä saanut jossain hyvän miehen alennuksia :) Tässä oma satsi:

Länsi-Autolla oli ensin huoltoneuvoja ihan solmussa että mikä piuha ja onko me niitä asennettu. Pieni selvittely ja piuhan hinta 58.jotain euroa, asennuksessa mennee tunti tjsp -> reilu satanen.

Blaukkarin aktiivisubbari malli OD8000 näkyy tällä hetkellä olevan tarjouksessa joka paikassa 159€ ja asennuksesta tulee noin satanen, tilasin tämän juuri Helsingin Autoradiosta perjantaille.

Jospa se poppi siitä paranisi pikkuhiljaa.
Okei.. tuo säästö tuli siis L.A.:n kohdalla, mutta muuten suunnilleen saman hintaista. Eli vieläkin sikapaljon halvempi kuin alkuperäisilä paskapalikoilla pelehtiminen.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

kimmop kirjoitti: Länsi-Autolla oli ensin huoltoneuvoja ihan solmussa että mikä piuha ja onko me niitä asennettu. Pieni selvittely ja piuhan hinta 58.jotain euroa, asennuksessa mennee tunti tjsp -> reilu satanen.
Ja öpdeit: AUX-IN:in asennus 1,5h ja piuha, yhteensä reilu 170 Euroa klubilaisen alennuksella (10% osista). Eli vähän kalliimpi kuin puhelimessa alunperin luvattu mutta ei tohon hintaan jaksa kiistellä.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

missä bassot

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

En malta olla vielä kirjoittamatta aiheesta koska keskustelu käy edelleen
kuumana,itselläni on ES-2 ja siihen asensin itse DLS:n CA20 vahvistimen
ja valmiisiin paikkoihin DLS 964 kaiuttimet jotka olivat varustettu omilla jakosuotimilla,asennus oli tosi helppo,herätevirta tulee takakaiuttimista
eikä tarvinut katsella sopivaa herätevirtaa,mielestäni tällä hinnalla ja asennuksen helppoudella saa kyllä riitävän hyvät bassot ja vähän muutakin,hintaa en nyt muista.Laitteisto on toiminut hyvin minkäänlaisia häiriöitä ei ole ollut.Toki ES-1 on hiukan ongelmallisempi tapaus, ja tottahan autossa pitäisi vakiona olla paremmat laitteet kuin ES-1 on.

terv.mikkoma
spb
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 21:11
Paikkakunta: Tampere

ES1 - SS1 - 70W

Viesti Kirjoittaja spb »

Jatketaanpa vielä hieman aiheesta. Tuli eilen hankittua -03 SS juuri tällä 70W / 4kaiutin järjestelmällä. Jos kerran oviin ei tässä edes signaalia tule, onko mahdolista saada jotain parannusta aikaan vaihtamalla paremmat kaiuttimet kojetaulun päälle tai hattuhyllyyn ilman mitään vahvistinten lisäystä?

Tai onko tuonne penkin alle saatavissa vahvistinta alle Saabin hintojen, jolla saisi signaalin oviinkin?

(Muuten kiva peli tuo SS :)
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Noh, itse olen päivitellyt asiaa jonkin aikaa 4 kaiuttimen omistajana. :twisted:
Mielipiteet ovat jakautuneet aikalailla täällä forumissa. Itse päädyin aloittamaan upgraden
ostamalla sen Saabin SS-2 järjestelmän, moni varmasti pitää minua aivan idioottina :roll: ,
mutta halusin saada signaalitason myös alle 120 hertsin ilman systemointia.
Seuraava askel on ensiviikolla uusien 3,5" ja 6,5" etsiminen. Jos jollain on hyviä ideoita, niin kertokaa. :D
Kun nämä on löydetty ja asennettu, niin sitten katsotaan mitä vielä tarvitaan. Olenkin saanut
tässä hieman jo apua eräältä SS:n omistajalta.

Mahdollisesti tulen jatkamaan päivitystä kuten Jenkkikundit ovat tehneet
seuraavassa: http://members.iinet.net.au/~mmo/Docs/saba_pdf.pdf

Hehän ovat lähteneet myös alkujaan 7 kaiuttimen järjestelmästä..

-Mitro
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
Mitro
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 20:41
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mitro »

Tarkennusta..
Pari päivää tuota SS-2 kuunneltuani täytyy sanoa että ero on aika suuri.
Mielestäni erittäin positiivinen. :D Tosiaan kun laittaa uudet kunnon 3,5"
uskon saavani kirkkaamman ja erittelevämmän toiston yläpäähän. Ja kun löydän 6,5" elementit,
joissa tarkka ja napakka bassotoisto, niin sen pitäisi olla yhdistelmä, jota jaksaa kuunnella.

-Mitro
#2596

9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Ei siinä bassoja tarvita, kun hommaa BSR-softan ja lähtee baanalle :twisted:. Mulle ainakin riittää, kun selkä painuu penkkiin ja äänentoistossa bassonupin kääntö kaakkoon. :D
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin