9-3 ss 1.8t MISSÄ bassot ????
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuolla Saab Centralissa näyttää olevan muutenkin aika paljon tietoa saatavilla. Vielä kun ehtisi käydä siellä säännöllisesti lukemassa noita juttuja, mutta kun kahlaa läpi tätä palstaa, Saab Sceneä ja STCS:n palstaa, niin siinäkin tuntuisi olevan jo tarpeeksi...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo kyllä nuo sivut ne olivat, testasin ja harmi etteivät enää toimi. Oliskohan Saabin tehtaalta tullut hänelle kehotus sulkea sivutBob kirjoitti:Tarkoitatteko tämän kaverin sivuja:
Oheisessa keskustelussa: http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=23795
kaveri (Jari) kertoo kotisivujensa osoitteen, joka on:
http://w1.520.telia.com/~u52011611/
Valitettavasti tuntuvat tällä olevan tällähetkellä "nurin".
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Sama fiilinki, että Saab on saanut kaverin "kiinni".Saabanan kirjoitti:Joo kyllä nuo sivut ne olivat, testasin ja harmi etteivät enää toimi. Oliskohan Saabin tehtaalta tullut hänelle kehotus sulkea sivutBob kirjoitti:Tarkoitatteko tämän kaverin sivuja:
Oheisessa keskustelussa: http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=23795
kaveri (Jari) kertoo kotisivujensa osoitteen, joka on:
http://w1.520.telia.com/~u52011611/
Valitettavasti tuntuvat tällä olevan tällähetkellä "nurin".
SSAero
Ohessa lainaus Jarin kirjoituksesta saabcentralissa eli Clarion/Pioneer näyttäisi olevan kyseessä ilmeisesti mallista riippuen:
"E715: 1. The EQ setting in the EHU, AMP1 and AMP2 are not that easy to change. The EHU can be "changed" at Saab for engineering purpose, but still Clarion must change the software to finalize the settings.
For the AMP1 and AMP2, Saab never got the tools from Pioneer to make the changes by them self. In all the soundtuning occasions, Pioneer was present and handling the tools. "
"E715: 1. The EQ setting in the EHU, AMP1 and AMP2 are not that easy to change. The EHU can be "changed" at Saab for engineering purpose, but still Clarion must change the software to finalize the settings.
For the AMP1 and AMP2, Saab never got the tools from Pioneer to make the changes by them self. In all the soundtuning occasions, Pioneer was present and handling the tools. "
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
ei hel.....
eli ilmeisesti tilanne on tämä kun autossani on premium audio 70 joudun pulittamaan 600e+työt että saan premium audio 150:sen tai 900e+työt jos haluan sen näytöllisen version.
eikä siinä vielä kaikki, jos oon oikein ymmärtänyt ja haluaisin asentaa päivityksen jälkeen omatoimisesti subbarin niin en löydä vielä tuosta "halvasta" versiosta bassotaajuuksia ???
ps.onko kukaan kalleimman version omistaja yrittänyt laittaa hattuhylly kaiuttimien vahvistinta potkimaan oikeata subbaria 6x9 sijaan
eikä siinä vielä kaikki, jos oon oikein ymmärtänyt ja haluaisin asentaa päivityksen jälkeen omatoimisesti subbarin niin en löydä vielä tuosta "halvasta" versiosta bassotaajuuksia ???
ps.onko kukaan kalleimman version omistaja yrittänyt laittaa hattuhylly kaiuttimien vahvistinta potkimaan oikeata subbaria 6x9 sijaan
kävin varmistamassa hinnan paikallisesta saab liikkeestä. päivitys 70w-150w maksais 670e + työt 150e eli ei kiitos.
onks kellää tietoo saako niitä saabin käyttämiä vahvistimia(vastaavia mitkä vois liittää tuohon saabin soittimeen) jostain muualta kuin saabilta?
jos päivitys sisältää 3 kaiutinta ja yhden vahvistimen niin hinta on aika huima.
onko kellään kuvaa tuosta soittimen taka osasta/tietoa miten sen soittimen saa vedettyä ulos?
onks kellää tietoo saako niitä saabin käyttämiä vahvistimia(vastaavia mitkä vois liittää tuohon saabin soittimeen) jostain muualta kuin saabilta?
jos päivitys sisältää 3 kaiutinta ja yhden vahvistimen niin hinta on aika huima.
onko kellään kuvaa tuosta soittimen taka osasta/tietoa miten sen soittimen saa vedettyä ulos?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Pieni "välikyssäri" tähän kaikille 150-300 Watin audiojärjestelmien omistajille:
resonoiko teidän autojenne ovikaiuttimet/oviverhoilu?
Omassa autossa ovikaiuttimet/oviverhoilu resonoivat Sitten ovikaiuttimet vaihdettiin takuuseen ja nyt ne/oviverhoilu ovat taas alkaneet resonoimaan. Mun mielestä ovikaiuttimien/oviverhoilun ei pitäisi resonoida, jos ne ovat tehdasasennetut, eikä jälkeenpäin fixatut
Täytyisköhän sitä mennä taas valittamaan asiasta, vai antaa asian olla, kun tietty Vantaalla majapaikkaansa pitävä, alkuperäinen pel -korjaamo ei näköjään saa fixattua vikaa?
resonoiko teidän autojenne ovikaiuttimet/oviverhoilu?
Omassa autossa ovikaiuttimet/oviverhoilu resonoivat Sitten ovikaiuttimet vaihdettiin takuuseen ja nyt ne/oviverhoilu ovat taas alkaneet resonoimaan. Mun mielestä ovikaiuttimien/oviverhoilun ei pitäisi resonoida, jos ne ovat tehdasasennetut, eikä jälkeenpäin fixatut
Täytyisköhän sitä mennä taas valittamaan asiasta, vai antaa asian olla, kun tietty Vantaalla majapaikkaansa pitävä, alkuperäinen pel -korjaamo ei näköjään saa fixattua vikaa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Ei saanut Espoon Länsiautokaan mitään aikaiseksi, resonointiin kyllästyneenä tein tämän aikaisemminkin esillä olleen fixin :Turbo Sensonic kirjoitti: Omassa autossa ovikaiuttimet/oviverhoilu resonoivat Sitten ovikaiuttimet vaihdettiin takuuseen ja nyt ne/oviverhoilu ovat taas alkaneet resonoimaan. Mun mielestä ovikaiuttimien/oviverhoilun ei pitäisi resonoida, jos ne ovat tehdasasennetut, eikä jälkeenpäin fixatut
Täytyisköhän sitä mennä taas valittamaan asiasta, vai antaa asian olla, kun tietty Vantaalla majapaikkaansa pitävä, alkuperäinen pel -korjaamo ei näköjään saa fixattua vikaa?
http://www.geocities.com/astrodave245/s ... z_fix.html
Ei kitise enään, aikaa meni jotain 1,½ tuntia ja jokunen euro tarvikkeisiin, olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois.
Kuvittelisin suurimman kitinän lähtevän ovi-kaiuttimen ympärillä olevasta styroksista joka hinkkaa takana olevaan solumuoviin, tämä on siis arvaus ei varma tieto.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sama juttu, mutta silti v tuttaa, kun takuukorjausta ei suoriteta kunnolla. Ei viitsisi kuitenkaan jatkuvasti viedä autoa takuuhuoltoon, jos nuo poropeukalot eivät saa hommaa kuntoon.SportSedan kirjoitti:olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois.
Hieman offtopicia, mutta menköön: lisäksi tuo auto on ollut takuuhuollossa seuraavista asioista:
-kun auto on lämmennyt ja vauhtia on noin 80-120 km/h, kojelaudasta kuskin puolelta kuuluu aika ajoin todella häiritsevää sirinää. Eivät ole saaneet poistettua sitä. Kerroin, että purkakaa kojelauta ja etsikää sirinän aiheuttaja, mutta eivät olleet oikein halukkaita alkaa purkamaan kojelautaa.
-auton ratti tärisee tyhjäkäynnillä, joka on noin 900 rpm Auto on käynyt kolme kertaa takuukorjauksessa em. vioista ja niitä ei ole saatu poistettua. Alkaa sanalla sanoen v tuttamaan.
Autoon päivitettiin ECM kaksi kertaa ja kolmannella kerralla kerroin huollossa, että laittakaa tyhjäkäynti Tech 2:lla 700 rpm:ään tai 1000 rpm:ään, niin silloin ratti ei tärise. Eivät kuulemma pysty tekemään sitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku on asetettu tehtaalla ja sitä ei pysty muuttamaan. Kirjoitin asiasta valituksen Saabille ja nyt Ruåttin päässä mietitään, mitä asialle voisi tehdä...
Että semmoista...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mulla on toi tyhjäkäynti sama juttu, että jos esim. pysähtyy liikennevaloihin, putoaa tyhjäkäynti aluksi n. 900 rpm ja n. 15-20 sekunnin kuluttua alas n. 700, joka mielestäni on se oikea. Tuon 900 rpm:n kohdalla kone kalkattaa hieman, kuin diiseli, mutta siis poistuu, kun rundit putoaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Sama juttu, mutta silti v tuttaa, kun takuukorjausta ei suoriteta kunnolla. Ei viitsisi kuitenkaan jatkuvasti viedä autoa takuuhuoltoon, jos nuo poropeukalot eivät saa hommaa kuntoon.SportSedan kirjoitti:olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois.
Hieman offtopicia, mutta menköön: lisäksi tuo auto on ollut takuuhuollossa seuraavista asioista:
-kun auto on lämmennyt ja vauhtia on noin 80-120 km/h, kojelaudasta kuskin puolelta kuuluu aika ajoin todella häiritsevää sirinää. Eivät ole saaneet poistettua sitä. Kerroin, että purkakaa kojelauta ja etsikää sirinän aiheuttaja, mutta eivät olleet oikein halukkaita alkaa purkamaan kojelautaa.
-auton ratti tärisee tyhjäkäynnillä, joka on noin 900 rpm Auto on käynyt kolme kertaa takuukorjauksessa em. vioista ja niitä ei ole saatu poistettua. Alkaa sanalla sanoen v tuttamaan.
Autoon päivitettiin ECM kaksi kertaa ja kolmannella kerralla kerroin huollossa, että laittakaa tyhjäkäynti Tech 2:lla 700 rpm:ään tai 1000 rpm:ään, niin silloin ratti ei tärise. Eivät kuulemma pysty tekemään sitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku on asetettu tehtaalla ja sitä ei pysty muuttamaan. Kirjoitin asiasta valituksen Saabille ja nyt Ruåttin päässä mietitään, mitä asialle voisi tehdä...
Että semmoista...
Itselläni pitkä lista taas seuraavaan kertaan, kun vien auton huoltoon tai korjattavaksi muuten sitä ennen - katsotaan, kuinka kauan pinna kestää. Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?
SSAero
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Mulla kuulu etupäästä jotain kolahtelua montuissa, se hoitui jollain joustintukien kumisarjalla, tarkemmin en tiedä.SSAero kirjoitti: Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?
SSAero
Thx tiedosta. Pitää mainita huollossa.SportSedan kirjoitti:Mulla kuulu etupäästä jotain kolahtelua montuissa, se hoitui jollain joustintukien kumisarjalla, tarkemmin en tiedä.SSAero kirjoitti: Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?
SSAero
SSAero