9-3 ss 1.8t MISSÄ bassot ????

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tarkoitatteko tämän kaverin sivuja:

Oheisessa keskustelussa: http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=23795
kaveri (Jari) kertoo kotisivujensa osoitteen, joka on:

http://w1.520.telia.com/~u52011611/

Valitettavasti tuntuvat tällä olevan tällähetkellä "nurin".
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuolla Saab Centralissa näyttää olevan muutenkin aika paljon tietoa saatavilla. Vielä kun ehtisi käydä siellä säännöllisesti lukemassa noita juttuja, mutta kun kahlaa läpi tätä palstaa, Saab Sceneä ja STCS:n palstaa, niin siinäkin tuntuisi olevan jo tarpeeksi... :oops:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Bob kirjoitti:Tarkoitatteko tämän kaverin sivuja:

Oheisessa keskustelussa: http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=23795
kaveri (Jari) kertoo kotisivujensa osoitteen, joka on:

http://w1.520.telia.com/~u52011611/

Valitettavasti tuntuvat tällä olevan tällähetkellä "nurin".
Joo kyllä nuo sivut ne olivat, testasin ja harmi etteivät enää toimi. Oliskohan Saabin tehtaalta tullut hänelle kehotus sulkea sivut :?:
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Saabanan kirjoitti:
Bob kirjoitti:Tarkoitatteko tämän kaverin sivuja:

Oheisessa keskustelussa: http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=23795
kaveri (Jari) kertoo kotisivujensa osoitteen, joka on:

http://w1.520.telia.com/~u52011611/

Valitettavasti tuntuvat tällä olevan tällähetkellä "nurin".
Joo kyllä nuo sivut ne olivat, testasin ja harmi etteivät enää toimi. Oliskohan Saabin tehtaalta tullut hänelle kehotus sulkea sivut :?:
Sama fiilinki, että Saab on saanut kaverin "kiinni".

SSAero
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja opardi »

Mä luulen, että kävijöitä on vaan niin paljon ettei palvelin pysty handlaamaan kaikkia Saabin äänentoistoon kyllästyneitä ;-)
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Ohessa lainaus Jarin kirjoituksesta saabcentralissa eli Clarion/Pioneer näyttäisi olevan kyseessä ilmeisesti mallista riippuen:

"E715: 1. The EQ setting in the EHU, AMP1 and AMP2 are not that easy to change. The EHU can be "changed" at Saab for engineering purpose, but still Clarion must change the software to finalize the settings.
For the AMP1 and AMP2, Saab never got the tools from Pioneer to make the changes by them self. In all the soundtuning occasions, Pioneer was present and handling the tools. "
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

ei hel.....

Viesti Kirjoittaja msp »

eli ilmeisesti tilanne on tämä kun autossani on premium audio 70 joudun pulittamaan 600e+työt että saan premium audio 150:sen tai 900e+työt jos haluan sen näytöllisen version.
eikä siinä vielä kaikki, jos oon oikein ymmärtänyt ja haluaisin asentaa päivityksen jälkeen omatoimisesti subbarin niin en löydä vielä tuosta "halvasta" versiosta bassotaajuuksia ???

ps.onko kukaan kalleimman version omistaja yrittänyt laittaa hattuhylly kaiuttimien vahvistinta potkimaan oikeata subbaria 6x9 sijaan
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

kävin varmistamassa hinnan paikallisesta saab liikkeestä. päivitys 70w-150w maksais 670e + työt 150e eli ei kiitos.
onks kellää tietoo saako niitä saabin käyttämiä vahvistimia(vastaavia mitkä vois liittää tuohon saabin soittimeen) jostain muualta kuin saabilta?
jos päivitys sisältää 3 kaiutinta ja yhden vahvistimen niin hinta on aika huima.
onko kellään kuvaa tuosta soittimen taka osasta/tietoa miten sen soittimen saa vedettyä ulos?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pieni "välikyssäri" tähän kaikille 150-300 Watin audiojärjestelmien omistajille:

resonoiko teidän autojenne ovikaiuttimet/oviverhoilu?

Omassa autossa ovikaiuttimet/oviverhoilu resonoivat :evil: Sitten ovikaiuttimet vaihdettiin takuuseen ja nyt ne/oviverhoilu ovat taas alkaneet resonoimaan. Mun mielestä ovikaiuttimien/oviverhoilun ei pitäisi resonoida, jos ne ovat tehdasasennetut, eikä jälkeenpäin fixatut :evil:

Täytyisköhän sitä mennä taas valittamaan asiasta, vai antaa asian olla, kun tietty Vantaalla majapaikkaansa pitävä, alkuperäinen :evil: pel -korjaamo ei näköjään saa fixattua vikaa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti: Omassa autossa ovikaiuttimet/oviverhoilu resonoivat :evil: Sitten ovikaiuttimet vaihdettiin takuuseen ja nyt ne/oviverhoilu ovat taas alkaneet resonoimaan. Mun mielestä ovikaiuttimien/oviverhoilun ei pitäisi resonoida, jos ne ovat tehdasasennetut, eikä jälkeenpäin fixatut :evil:

Täytyisköhän sitä mennä taas valittamaan asiasta, vai antaa asian olla, kun tietty Vantaalla majapaikkaansa pitävä, alkuperäinen :evil: pel -korjaamo ei näköjään saa fixattua vikaa?
Ei saanut Espoon Länsiautokaan mitään aikaiseksi, resonointiin kyllästyneenä tein tämän aikaisemminkin esillä olleen fixin :
http://www.geocities.com/astrodave245/s ... z_fix.html

Ei kitise enään, aikaa meni jotain 1,½ tuntia ja jokunen euro tarvikkeisiin, olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois. :roll:

Kuvittelisin suurimman kitinän lähtevän ovi-kaiuttimen ympärillä olevasta styroksista joka hinkkaa takana olevaan solumuoviin, tämä on siis arvaus ei varma tieto.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SportSedan kirjoitti:olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois. :roll:
Sama juttu, mutta silti v :evil: tuttaa, kun takuukorjausta ei suoriteta kunnolla. Ei viitsisi kuitenkaan jatkuvasti viedä autoa takuuhuoltoon, jos nuo poropeukalot eivät saa hommaa kuntoon.

Hieman offtopicia, mutta menköön: lisäksi tuo auto on ollut takuuhuollossa seuraavista asioista:

-kun auto on lämmennyt ja vauhtia on noin 80-120 km/h, kojelaudasta kuskin puolelta kuuluu aika ajoin todella häiritsevää sirinää. Eivät ole saaneet poistettua sitä. Kerroin, että purkakaa kojelauta ja etsikää sirinän aiheuttaja, mutta eivät olleet oikein halukkaita alkaa purkamaan kojelautaa.

-auton ratti tärisee tyhjäkäynnillä, joka on noin 900 rpm :evil: Auto on käynyt kolme kertaa takuukorjauksessa em. vioista ja niitä ei ole saatu poistettua. Alkaa sanalla sanoen v :evil: tuttamaan.

Autoon päivitettiin ECM kaksi kertaa ja kolmannella kerralla kerroin huollossa, että laittakaa tyhjäkäynti Tech 2:lla 700 rpm:ään tai 1000 rpm:ään, niin silloin ratti ei tärise. Eivät kuulemma pysty tekemään sitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku on asetettu tehtaalla ja sitä ei pysty muuttamaan. Kirjoitin asiasta valituksen Saabille ja nyt Ruåttin päässä mietitään, mitä asialle voisi tehdä...

Että semmoista...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
SportSedan kirjoitti:olisihan tuosta voinut takuuhuollossakin valittaa mutta on muutakin tekemistä kuin viedä autoa huoltoon ja pois. :roll:
Sama juttu, mutta silti v :evil: tuttaa, kun takuukorjausta ei suoriteta kunnolla. Ei viitsisi kuitenkaan jatkuvasti viedä autoa takuuhuoltoon, jos nuo poropeukalot eivät saa hommaa kuntoon.

Hieman offtopicia, mutta menköön: lisäksi tuo auto on ollut takuuhuollossa seuraavista asioista:

-kun auto on lämmennyt ja vauhtia on noin 80-120 km/h, kojelaudasta kuskin puolelta kuuluu aika ajoin todella häiritsevää sirinää. Eivät ole saaneet poistettua sitä. Kerroin, että purkakaa kojelauta ja etsikää sirinän aiheuttaja, mutta eivät olleet oikein halukkaita alkaa purkamaan kojelautaa.

-auton ratti tärisee tyhjäkäynnillä, joka on noin 900 rpm :evil: Auto on käynyt kolme kertaa takuukorjauksessa em. vioista ja niitä ei ole saatu poistettua. Alkaa sanalla sanoen v :evil: tuttamaan.

Autoon päivitettiin ECM kaksi kertaa ja kolmannella kerralla kerroin huollossa, että laittakaa tyhjäkäynti Tech 2:lla 700 rpm:ään tai 1000 rpm:ään, niin silloin ratti ei tärise. Eivät kuulemma pysty tekemään sitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku on asetettu tehtaalla ja sitä ei pysty muuttamaan. Kirjoitin asiasta valituksen Saabille ja nyt Ruåttin päässä mietitään, mitä asialle voisi tehdä...

Että semmoista...
Mulla on toi tyhjäkäynti sama juttu, että jos esim. pysähtyy liikennevaloihin, putoaa tyhjäkäynti aluksi n. 900 rpm ja n. 15-20 sekunnin kuluttua alas n. 700, joka mielestäni on se oikea. Tuon 900 rpm:n kohdalla kone kalkattaa hieman, kuin diiseli, mutta siis poistuu, kun rundit putoaa.

Itselläni pitkä lista taas seuraavaan kertaan, kun vien auton huoltoon tai korjattavaksi muuten sitä ennen - katsotaan, kuinka kauan pinna kestää. Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?

SSAero
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Turbo Sensonic kirjoitti:Pieni "välikyssäri" tähän kaikille 150-300 Watin audiojärjestelmien omistajille:

resonoiko teidän autojenne ovikaiuttimet/oviverhoilu?
Joo kyllä resonoi.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

SSAero kirjoitti: Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?
SSAero
Mulla kuulu etupäästä jotain kolahtelua montuissa, se hoitui jollain joustintukien kumisarjalla, tarkemmin en tiedä.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

SportSedan kirjoitti:
SSAero kirjoitti: Mm. edestä (kuskin puolelta?) kuuluu epätasaisella maastolla rattia käännettäessä jotain ihme kolinaa, jota olen kuullut, että jollain muullakin on ollut. Joillain kumipuslilla tms. pitäisi korjautua - onko ollut kellään muulla ja tietääkö miten fixi?
SSAero
Mulla kuulu etupäästä jotain kolahtelua montuissa, se hoitui jollain joustintukien kumisarjalla, tarkemmin en tiedä.
Thx tiedosta. Pitää mainita huollossa.

SSAero
Vastaa Viestiin