SISÄTILANLÄMMITIN JA HÄLYTIN?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
vesal
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 16:11
Paikkakunta: ESPOO

SISÄTILANLÄMMITIN JA HÄLYTIN?

Viesti Kirjoittaja vesal »

Terve!

Auto on 93 SC AERO,viikon vanha.Autossa on tehtaan varashälytin.Kysymys kuuluu,voiko sisälämppäri puhallin laukaista tuon hälyttimen huutamaan?.Tänä aamuna kun hain postilaatikosta postia ja tulin takaisin,niin hälytin pauhasi.Eipä siinä mitään,hälytin pyörryksiin ja uudestaan päälle.Meni noin puoli tuntia ja naapuri paukkaa ovelle pää punaisena ja sanoo,että viepäs tuo auto korjaamolle,kun tuo hälytin huutaa koko.Aamulla pakkasta noin 15 astetta.Laitoin tuosta valikosta pelkästään ovihälytyksen päälle.En ole vielä ehtinyt testata auttoiko vai oliko tämän aamuinen pelkkää huonoa tuuria.

Onkos muilla näistä tehtaan hälyistä jotian kommentoitavaa?
Tiedoista kiitollinen.

T:Vesa
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Noniin. Pakkasta -10 astetta ja auto roikassa, sisälämppärin kera. Hetken kuluttua hälytin alkaa huutaa. Muistin tämän tekstin ja kävin siirtämässä hieman puhallinta. Kohta alkoi huutaa uudestaan. Prkl. Voiko tuota mitenkään säätää? Tai onko sisälämmittimelle jotain selvää suuntaus ohjetta? Tällä hetkellä lämmitin on vänkärin jalkatilassa ja osoittaa suoraan auton perää kohti, hieman yläviistoon. Mielessä on muuten hommata "UusiDefa" ja laittaa se keskikonsolin kylkeen. Täytyykö tuo sisätutka poistaa aina
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Sopii muuten se "uusi defa" tosi näppärästi siihen keskikonsolin kylkeen, jos olis 5 mm paksumpi, ei enää oikein passaisi.
Huomioippas laittaessasi, että hanskalokeron alareunassa on valmiiksi "hylly" lämppärin johdolle. Mainasin itse jo vaihtaa pitemmän johdon uuteen lämppäriin, ennenkuin huomasin tuon hyllyn. Nyt ei johtokaan ole jaloissa pyörimässä.

Tuosta hälyhommasta en osaa kommentoida, kun ei omassa kotterossa sellaista ole.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

ptme kirjoitti:Sopii muuten se "uusi defa" tosi näppärästi siihen keskikonsolin kylkeen, jos olis 5 mm paksumpi, ei enää oikein passaisi.
Huomioippas laittaessasi, että hanskalokeron alareunassa on valmiiksi "hylly" lämppärin johdolle.
Kuulostaa hienolta. Kiitos vinkistä. Uusi Defa on hankintalistalla seuraavana. Mutta tuo hälytin juttu vielä vaivaa. Ei auta vaikka miten laittaa sen puhaltimen (Defa800), miten on löysikö Vesal ratkaisua ongelmaan?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mimmi kirjoitti:Kokeilehan ihan radikaalia ratkaisua ja laita lämmitin pelkääjän penkille suunnattuna kuskin oveen. Vieläkö älämöi?
Tuo takayläviistoon asennus aiheuttaa suurimman osan ongelmista, koska tunnistimet ovat B-pilarin kohdalla.
Minulla on sellainen käsitys, että näissä uudemmissa 9-3:issa tunnistimet ovat taustapeilin juuressa olevassa kattokonsolissa olevien pienten "ritilöiden" takana, varsin lähellä tuulilasia siis.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bob kirjoitti: Minulla on sellainen käsitys, että näissä uudemmissa 9-3:issa tunnistimet ovat taustapeilin juuressa olevassa kattokonsolissa olevien pienten "ritilöiden" takana, varsin lähellä tuulilasia siis.
Näin on. Kun laittaa puhaltimen mahdollisimman eteen ja suuntaa suoraan oikealle (huono lämmityksen kannalta! ) onnistuu lämmitys ilman hälyjä. Tai siis onnistui tänä aamuna..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

ptme kirjoitti:Sopii muuten se "uusi defa" tosi näppärästi siihen keskikonsolin kylkeen, jos olis 5 mm paksumpi, ei enää oikein passaisi.
Huomioippas laittaessasi, että hanskalokeron alareunassa on valmiiksi "hylly" lämppärin johdolle.
Mihin kohtaa kiinnitit tuon lämmittimen? Uskaltaa ruuvailla kiinni keskikonsolin kylkeen ilman pelkoa johtosarjojen puhkomisesta?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
vesal
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 16:11
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja vesal »

Terve.

Joku kyseli,että löytyikö ratkaisua tuohon sisälämppäri ongelmaan.No eipä löytynyt!Sisätilan tutkan voi ottaa valikosta pois kun lämmitintä käyttää.En vain aina jaksanut sitä rämpätä,joten laitoin ovet ilman hälytintä päälle.Sinänsä outoa,sillä muissa autoissani en ole moiseen törmännyt.No,nyt on auto vaihtunut ja ongelmaa ei ole.

Vesa
Elwood
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2007 18:51

Harmillista!

Viesti Kirjoittaja Elwood »

Ei ole hyvä juttu ku on noin uus auto ja nyt jo temppuilee...sen verran tiedän että 93 mallissa voi olla ongelmia ovihälyttimen kanssa ja 95 mallissa on riski hälyttäessä että hälyttimen patteri on lopussa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tässähän "ongelmassa" ei ole kyse mistään viasta, vaan ominaisuudesta. Sisätilan liiketunnistin perustuu lämpösäteily tunnistukseen ja sisätilanlämmitin laukaisee hälytyksen. Ikävä ominaisuus silti, mutta ei mitään tekemistä ovitunnistimien yms kanssa. Ratkaisuna siis on sisätutka pois päältä jos aikoo käyttää sisälämppäriä. Täytyy vain elää asian kanssa :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Tietääkö kukan, jotta onko hälytintä mahdollista ohjelmoiduttaa uudelleen siten, että sisätilan tutka ei mene päälle muuta, kuin sen erikseen SID:stä valitsemalla?
Nythän se poistetaan toiminnasta joka kerta, kun autoa on liekaan jättämässä tai sitten laittaa ovet lukkoon ihan avaimella.

nimimerkki. hälyt huutaa unohtaessa... :lol:
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Laitoin mailia Nitzgulle
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Re:

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Marko A kirjoitti:
ptme kirjoitti:Sopii muuten se "uusi defa" tosi näppärästi siihen keskikonsolin kylkeen, jos olis 5 mm paksumpi, ei enää oikein passaisi.
Huomioippas laittaessasi, että hanskalokeron alareunassa on valmiiksi "hylly" lämppärin johdolle.
Mihin kohtaa kiinnitit tuon lämmittimen? Uskaltaa ruuvailla kiinni keskikonsolin kylkeen ilman pelkoa johtosarjojen puhkomisesta?
Joo kyselisin samaa, eli mistäs noista piuhoista tietää? Defa Termini pitäisi pukata kiinni ja tuota keskikonsoliasennusta oikealle puolelle ajattelin.
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
ghia
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 21:41

Re: SISÄTILANLÄMMITIN JA HÄLYTIN?

Viesti Kirjoittaja ghia »

Kysyin Saabin huollosta samaa: kytke sisähälytin pois niin voit käyttää sisälämppäriä.
Mitenkä sisähälyttimen pois aktivoinnin saa pysymään siten, ettei tarvitse samaa poiskytkentää tarvitse tehdä joka ajokerran jälkeen?
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: SISÄTILANLÄMMITIN JA HÄLYTIN?

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Itselläni on isohko sisälämmitin, oisko Calix, joka seisoo vänkärin penkin edessä niin että puhaltaa lämpimän ilman suoraan ylöspäin. Varashälytin ei reagoi siihen mitenkään.
Onkohan hälyttimienne säädöt nyt ihan oikein, koska uskoisin tuonkin herkkyyden olevan säädettävissä. Eihän se nyt lämpimään ilmaan saa reagoida :?:
Tietenkin jos puhallin heiluu ja puoleksi "lentää" auton sisätiloissa, on hyväkin että hälytin toimii :wink:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin