Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Joo, näin varmaan on. Lyhyillä sillä ei ole niin suurta väliä. Toisaalta jos rupeaa häiritsemään, niin pitää vaihtaa toiset tilalle. Eihän tuohon mene kuin muutama minuutti ja rahaa palaa parin koplakon verran.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Relaa nyt. Sovitaanko, että minä voin päättää häiritseekö se MINUA vai ei. Ja kuten sanoin, kymmenessä minuutissa ja alta kymmenen euron olen takaisin lähtöpisteessä.

Käytännössä ainoa paikka missä heikot lyhyet saattavat häiritä on valaisemattomalla moottoritiellä ajaessa. Muuten pimeällä pitkät ja valaistulla osalla siitä ei ole niin suurta väliä.

45 tkm / vuosi varmaan mahtuu kaikenlaista ajamista.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

On tosiaan onneksi joku ajatellut suunnitteluvaiheessa tuota polttimonvaihtoa, kun ei tarvii purkaa puolta keulaa.
En kyllä olis uskaltanut repiä tuota täyttöputkea tarpeeksi lujaa jos mistään ei olis saanut tietoa, että se lähtee ihan vetämällä irti.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

apu,apupoika kirjoitti:On tosiaan onneksi joku ajatellut suunnitteluvaiheessa tuota polttimonvaihtoa, kun ei tarvii purkaa puolta keulaa.
En kyllä olis uskaltanut repiä tuota täyttöputkea tarpeeksi lujaa jos mistään ei olis saanut tietoa, että se lähtee ihan vetämällä irti.
Itsellä on vieläkin repimättä tuo täyttöputki irti ja vaihtamatta kuskin puolelta. Varmaan menee sitten siihen, että se kuskin puoli kärähtää, ennen kuin jaksaa ruveta repimään sulakeboksia ja sitä täyttöputkea irti. :P
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

tsaarela kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:On tosiaan onneksi joku ajatellut suunnitteluvaiheessa tuota polttimonvaihtoa, kun ei tarvii purkaa puolta keulaa.
En kyllä olis uskaltanut repiä tuota täyttöputkea tarpeeksi lujaa jos mistään ei olis saanut tietoa, että se lähtee ihan vetämällä irti.
Itsellä on vieläkin repimättä tuo täyttöputki irti ja vaihtamatta kuskin puolelta. Varmaan menee sitten siihen, että se kuskin puoli kärähtää, ennen kuin jaksaa ruveta repimään sulakeboksia ja sitä täyttöputkea irti. :P
Rohkeasti vaan tuumasta toimeen, kyllä se helposti lähtee..
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Eros
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 21:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Eros »

Juu ei kannata halpis-polttimoita ainakaan hankkia. Kestää Sport Sedanissa keskimäärin 2 viikkoa. Nyt neljäs polttimo menossa 2 kuukauden sisällä ja aina on kuskin puolen lamppu kyseessä.

Onneks loppu varastosta noi halpikset ni voi taas laittaa Philipsejä.

:oops:
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Eikä kannata vaihtaa kalliita. Kesti 3 viikkoa, kyseessä Osram Night Breaker, hinta
13€/st. Sain kun valitan parin uusia ja toisen parin vahvempia Day@Light lamppuja. Onhan nuo normaalit lamput kestäneet sentään ihan kuukausia ellei peräti vuosia.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja mordai »

Ittelä Bilibaliteman 100w blue jotain lähivalot ja kyllä eron huomaa. On ne nyt jo pari viikkoa kestäny. Vähän lyhyeksi jää vaan tuo valaistu alue lähivaloilla, vaikka kohdistukset kohdallaan. Kaukovalot on ihan törkeen hyvä!

-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

onko kukaan laittanut noita bilteman 100W gold/blue polttimoita pitkiin, toimiiko? Luulis että valoa riittää ja hinnaltaan ovat halvat
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mimmi kirjoitti:Pitäisiköhän teidän lukea esim. TM:n polttimotestejä. Halpa hinta ei ole mikään tekosyy ostaa pas*aa.
Ei kyllä kannata ostaa noita +50, +80, jne. polttimoitakaan - törkeen hintaisia ja mielestäni laadukkuuden yksi mitta on myös polttimon kestoikäkin...

Seuraavassa autossani on lailliset xenon valot.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Aivan yliarvostettuja nuo 100w.. jos laittomiin mentävä niin ennemmin semmoset xenonit, ne ei lämpene vaan tekevät valoa kokorahalla. Tuo 55-->100w erotus ei varmasti mene samassa suhteessa valoksi. Ja todellakin 100wattisiakin on eri laatuisia... Ennemmin ostaa laadukkaat 55w kuin polttaa umpiot, vaikka vaihdella niitä useammin.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Poikarukka kirjoitti:Aivan yliarvostettuja nuo 100w.. jos laittomiin mentävä niin ennemmin semmoset xenonit, ne ei lämpene vaan tekevät valoa kokorahalla. Tuo 55-->100w erotus ei varmasti mene samassa suhteessa valoksi. Ja todellakin 100wattisiakin on eri laatuisia... Ennemmin ostaa laadukkaat 55w kuin polttaa umpiot, vaikka vaihdella niitä useammin.
Minulta tuo oli lähinnä arvailua ja tiedustelua, onko kenelläkään kokemusta. Itse ole käyttänyt pitkissä Philipsin +80 extremejä. Olleet jo puoli vuotta. Jos laittomiin pitää mennä, xenon lienee todellakin paras valinta.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tavallisen H7 -polttimon vaihto uuteen 9-3:een

Viesti Kirjoittaja mordai »

mordai kirjoitti:Ittelä Bilibaliteman 100w blue jotain lähivalot ja kyllä eron huomaa. On ne nyt jo pari viikkoa kestäny. Vähän lyhyeksi jää vaan tuo valaistu alue lähivaloilla, vaikka kohdistukset kohdallaan. Kaukovalot on ihan törkeen hyvä!

-Petsku-
Sanoin Airportin Matille että vaihdoin noihin 100w valoihin johon Matti totesi että heiltä saa sitten niitä johtosarjoja... :wink: On siis johtoja tainnut kärventyä noitten ylitehokkaitten takia, joten taidan kyllä vaihtaa takaisin orkkiksiin. Ainakin kesän ajaksi...
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Vastaa Viestiin