In memoriam SAAB

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Nyt tuli se ikävä tilanne eteen, että Sabasta on luovuttava... sniif... ja uuden valinta osui myös Skoda Octavia Elegance TDI 2.0 farkkuun tosin manuaalilaatikolla.
Hyvinkö on lähtenyt pakkasilla käyntiin :) ?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: saba vaihtoon!

Viesti Kirjoittaja opardi »

Mimmi kirjoitti:[
Miksi?
Onhan Saabillakin dieselmalleja.
Ps. pikkudieselillä ei tule kylmä pakkasillakaan, kuten klonkswagenin tuoteilla.
Threadin aloittajan perustelut olivat mullakin kriteerinä eli 10000 Eurolle löytyy parempaakin tekemistä... ja kyllä ne omat vikansa löytyy Saabistakin.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Noh, noh poijaat... ;)

Ymmärrän ihan hyvin Skodan ostajaa, onhan tuo 2.0 koneella on hyvää vastinetta rahalle.
...ja kyllä meidän parkkipaikan rivissä tuo Saab oli ainoa, jossa käynnistys kohmeista kolinan kera ja kierrokset sahaavat kun tyhjäkäyntimoottori jumittaa... no, vanha raatohan tuo. Työkaverin -06 SC ei tykkää sekään pakkasesta, käynnistysongelmia oli ihan tarpeeksi. Tuskin Skodassa ongelmia käynnistyksessä sen kummemmin kuin vaikkapa makaronimaan koneilla pakkasessa.
Jos vielä sohaisen muurahaispesää; appiukon uusi Jetta hakkaa kyllä tontun lämmityslaitteen ja käynnistyksen suhteen 100-0. Ei herneitä, mutta en katsele kovin voimakkaiden Saba-lasien läpi... :D ...muutkin merkit saattavat olla jossain nimittäin yhtä hyviä. Saabissa on kokonaisuus kieltämättä kohdallaan.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

tevisu kirjoitti:...Jos vielä sohaisen muurahaispesää; appiukon uusi Jetta hakkaa kyllä tontun lämmityslaitteen ja käynnistyksen suhteen 100-0...
OH-HOH - no onpas siinä 9000:ssa huono lämmityslaite :!: :!: :!:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Bob kirjoitti:
tevisu kirjoitti:...Jos vielä sohaisen muurahaispesää; appiukon uusi Jetta hakkaa kyllä tontun lämmityslaitteen ja käynnistyksen suhteen 100-0...
OH-HOH - no onpas siinä 9000:ssa huono lämmityslaite :!: :!: :!:
Ihan kumminpäin vaan. Ja tämänhan on ote yhden jetan ja yhden tontun lämmityslaitteiden tutkimus -28 asteen pakkasella - ja tosi tieteellinen sellainen... :)
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Tämän viikon "joudun" ajamaan vm.05 1.8T Superbilla, eikä siitä kauheasti huonoa sanottavaa löydä, vaikka hyvinkin epäluuloisena yritin niitä vikoja etsiä. Ikkunat huurtuvat hieman jos ei pidä kunnon hönkää päällä ilmastoinnista ja automaatti ei oikein lämmitä mieltä, mutta muilta osin tuntuu ihan käypältä paketilta... Enpä sitä kyllä silti ostaisi, vaikka mahdollisuus tulisi. Sama auto on nimittäin kaksi kertaa jättänyt tienpäälle 18 tuhannen kilometrin paikkeilla pakopuolen ongelmien takia... Ja jälleen kerran: "When all is said and done, it's still a fucking Skoda" :wink:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tuskin Skodassa ongelmia käynnistyksessä sen kummemmin kuin vaikkapa makaronimaan koneilla pakkasessa.
Kyllä noissa ocun 2.0 dieseleissä on käynnistysongelmia yli 20 asteen pakkasella, saa yrittää useempaan kertaan ennen kuin jaksaa pysyä käynnissä. Eikä auta vaikka on lämppärissä... Makaroonimaan diesel hakkaa kylmäkäynnistyksessa saksalaisen laatumoottorin mennen tullen :) ...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja opardi »

Arcer kirjoitti:
Tuskin Skodassa ongelmia käynnistyksessä sen kummemmin kuin vaikkapa makaronimaan koneilla pakkasessa.
Kyllä noissa ocun 2.0 dieseleissä on käynnistysongelmia yli 20 asteen pakkasella, saa yrittää useempaan kertaan ennen kuin jaksaa pysyä käynnissä. Eikä auta vaikka on lämppärissä... Makaroonimaan diesel hakkaa kylmäkäynnistyksessa saksalaisen laatumoottorin mennen tullen :) ...
Täh!? eikö Webastostakaan ole muka apua? So not, voin onneksi tuudittautua ilmastonmuutoksen väistämättömään toteutumiseen... ja eipä nuita tulipalopakkasia täällä etelärannikolla onneksi kovin pitikiä jaksoja pitele normitalvellakaan.
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Vastaa Viestiin