Xenonit / päiväasento ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Xenonit / päiväasento ?

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Hups,

eiks näis Xenoneissa olekaan päiväasentoa, tsn sanoen että "syttyvät" aina mutta alemmalla teholla jos ei valoja ole laitettu katkaisimesta päälle..?

Automyyjä kyllä aikoinaan väitti mulle että näin pitäisi olla, ihan niinkun oli edellisessä OG9-3:ssa ilman Xenoneita, mutta äsken huomasin että oon viissin pari päivää keskellä päivä ajanut ihan piimeenä :mrgreen:

Valokaitkaisimessa siinä alkuasennossa lukee "0" (nolla) ja tosiaan mitkään valot ei silloin pala.

Mites muilla joilla on Xenonit ?
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Jeps

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

kiitos tiedoista, tossa olis kyllä nyt selkeä virittämisen paikka. Mulla ei oo sumuvaloja SC:ssä, saiskohan noi huomivalot mitenkään nätisti sovitettua niitten paikalle...
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Minä käytän orkkis "huomio/sumu" valoja päivällä ja jos ajelen hieman pimeemmällä niin sitten kaikki "lyhdyt" päälle.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Minä käytän orkkis "huomio/sumu" valoja päivällä ja jos ajelen hieman pimeemmällä niin sitten kaikki "lyhdyt" päälle.
Heh liekö "ihan" laillista :roll:
Mutta Saab voisi kyllä kehittää orkkis huomiovalon tohon sumuvalojen paikalle, xenonit kun yleistyy siihenhän olisi oikeastaan sosiaalinen tilaus :idea:
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Uudessa S6 on hienosti ledeillä toteutettu päivä "ajovalot".
Audi A4 2.0TFSIq
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Sininen Paroni kirjoitti:
Minä käytän orkkis "huomio/sumu" valoja päivällä ja jos ajelen hieman pimeemmällä niin sitten kaikki "lyhdyt" päälle.
Heh liekö "ihan" laillista :roll:
Mutta Saab voisi kyllä kehittää orkkis huomiovalon tohon sumuvalojen paikalle, xenonit kun yleistyy siihenhän olisi oikeastaan sosiaalinen tilaus :idea:
Vaikea laillisuuteen ottaa kantaa,kun ei ole vielä pysäytelty ja huomauteltu asiasta.Tosin niin vähän km takana tällä pelillä ettei ole joutanut olemaan virkavallan katseiden alla.
:roll: :roll:
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Sininen Paroni kirjoitti: Mutta Saab voisi kyllä kehittää orkkis huomiovalon tohon sumuvalojen paikalle, xenonit kun yleistyy siihenhän olisi oikeastaan sosiaalinen tilaus :idea:
Miksi huomiovaloihin tänä päivänä olisi sosiaalinen tilaus? Mun mielestä ainakin on huomattavasti helpompaa pitää ajovalot koko ajan ON asennossa ja valot palavat aina. Nyt syksyllä etenkin kun on pimeää ja sateista niin ei ne ajovalot turhaan pala päivälläkään. Eikä xenon-polttimot nyt niin kalliita enää ole.
Mun mielestä jos on varaa ostaa 35k€+ auto niin on kai varaa ostaa parin vuoden välein 200€ polttimotkin? (Ja tuosta edellisestä ei kannata ottaa herneitä..) Mun edellisessä 9-3SS:ssä vaihdoin xenon polttimot (olivat alkuperäiset ennen vaihtoa) 80tkm kohdalla ja valoteho toki parani, mutta ei se valoteho huono ollut ennen vaihtoakaan.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tätä aihetta sivuten, kuulopuheiden mukaan xenonvalojen "sävy" muuttuu pinkiksi ennen loppumistaan. Pitäneekö paikkansa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

uusi93 kirjoitti:Miksi huomiovaloihin tänä päivänä olisi sosiaalinen tilaus? Mun mielestä ainakin on huomattavasti helpompaa pitää ajovalot koko ajan ON asennossa ja valot palavat aina. Nyt syksyllä etenkin kun on pimeää ja sateista niin ei ne ajovalot turhaan pala päivälläkään. Eikä xenon-polttimot nyt niin kalliita enää ole.
Mun mielestä jos on varaa ostaa 35k€+ auto niin on kai varaa ostaa parin vuoden välein 200€ polttimotkin? (Ja tuosta edellisestä ei kannata ottaa herneitä..) Mun edellisessä 9-3SS:ssä vaihdoin xenon polttimot (olivat alkuperäiset ennen vaihtoa) 80tkm kohdalla ja valoteho toki parani, mutta ei se valoteho huono ollut ennen vaihtoakaan.
Ei ole rahakysymys. Enemmän turvallisuuskysymys.. meikäläinen on ainakin laiskanpuoleinen :oops: , joten pysyisi xenonit pitempään hyvässä kunnossa jos olisi huomiovalot. Plus että fiksusti toteutettuna ne huomiovalot olis ihan näyttävät, eli myös ulkoasukysymys... siksi 8)
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mimmi kirjoitti:Xenoneita "syö" jokainen sytytys ja ajovalojen ollessa ON-asennossa jokaisella starttauksella xenonien sytytyksiä tulee 2 kappaletta.
Tämä on tosiaan aika huvittava "moka". Ei olis iso juttu toteuttaa niin, että jos ei erikseen halua, niin valot syttyis vasta auton jo käydessä. Mutta taitaa kuulua samaan sarjaan kuin lisälämmittimet. Eli miksi sisätilalämmitintä ei saa integroituna autoon, tai bensalisälämmitintä tehdasasennettuna, tai akkulaturia tuon edellämainitun sisälämmittimen yhteyteen. Nimenomaan tehdasasennuksena. Pohjoisen oloihin suunniteltu.. yeah, right..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Mimmi kirjoitti:Toivottavasti et saa maksullista muistutusta sumuvalojen turhasta käytöstä.
Nimimerkillä: "viranomaisen maksullisen muistutuslapun aikoinaan lunastanut."
Tänään liputus varikolle, huomautus ja kehoitus pitää ajovalot päällä.
Tarkemmin mietittynä noiden uusien osuus pirssin kokonais hinnasta on todella pieni joten annan palaa.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Neom
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Neom »

Itsellä tuli myös ilmotus SID:iin, että vasen xenoni pimeenä.

Mutta aina kun auton starttaan, se valo kyllä välähtää. Samoin kun sammutan valot kytkimestä, ja laitan uudestaan päälle, valo välähtää. Eli onko niin, että Xenon valo "toimii" vaikka on palanut, vai onko vika jossain kytkimessä/kontaktorissa.

Tämä tuli mieleen, kun myös parkkivalo temppuilee. Siis vasen sellanen: Välillä palaa, välillä ei.. Mahtaneeko olla yleistä?
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mimmi kirjoitti:Xenoneita "syö" jokainen sytytys ja ajovalojen ollessa ON-asennossa jokaisella starttauksella xenonien sytytyksiä tulee 2 kappaletta.
Mul on ollu halpamaan xenonit nyt 50tkm, muistelisin että joskus kritisoit niitä :wink:

Mutta aattelin kysellä, että missä katsastit autosi.
Eka katsastus odottaa ja tää Volvon konetila on täysin perseestä, eli jos oot saanu jossain läpi "laittomilla" xenoneilla, niin kerro mullekkin :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin