Xenoneista
Re: Xenoneista
Tänään aamulla startatessa oli vasen ajovalo vaihtanut värinsä violetiksi. Taitaapa olla kuitenkin vaihdon aika, vaikka vajaa viikko sitten eivät huollossa mitään "vikaa" havainneetkaan. Olisko Mimmillä vielä niksit xenonpolttimoiden vaihtoon?
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:52
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Xenoneista
Noita suuntausohjeita katsastellen, jos oletetaan että toinen tuikku on oikeassa suunnassaan, niin eikös se toinen sitten suuntaudu oikein lähemmältäkin matkalta, kun katsoo vain että valokuvioiden tasaiset osat ovat yhtä kaukana toisistaan?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:52
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Xenoneista
Kävin suuntailemassa valoja, ja nyt suoratosiot ovat jotakuinkin samalla tasolla, ja näkyvyys mmyös kuljettajan puolella parani huomattavasti. Mitenkä se sivuttaissäätö kuuluu säätää valojen keskeiseen suhteeseen nähden?
Valokeila(t) on nyt näin _____/---/_____ Tuo --- alue on hiukan huonomminvalaistu kuin nuo "nousut". Pitäisikö valot säätää niin, että tuota välialuetta ei jää ollenkaan ja edessä näkyisi vain yksi "nousu"? sellainen vinossa oleva salmiakki jää nyt hiukan huonommalle valaistukselle n. 10 metrin päässä valojen keskikohdalla.
Valokeila(t) on nyt näin _____/---/_____ Tuo --- alue on hiukan huonomminvalaistu kuin nuo "nousut". Pitäisikö valot säätää niin, että tuota välialuetta ei jää ollenkaan ja edessä näkyisi vain yksi "nousu"? sellainen vinossa oleva salmiakki jää nyt hiukan huonommalle valaistukselle n. 10 metrin päässä valojen keskikohdalla.
Re: Xenoneista
131tkm mittarissa ja tuli vaihdettua xenonit uusiin kun jotenkin tuntunut ettei ihan odotettua valoteho vastaa. Originellit on kai Philipsin D2S:t ja sellaiset sieltä löytyikin, liekö ensiasennuksen jäljiltä. Tilalle samanmoiset Philipsit hintaan 85e/pari ja parani valoteho. Philipsin jotain "+200%" D2S polttimoakin tarjosivat mutta hinta oli about tuplat niin hyllyyn jäivät. Samalla vaihtui myös pitkien H7:t Philipsin X-TremeVision "+100%" mallisiin ja parani kyllä pitkätkin. Parkitkin tuli vaihdettua valkoista valoa antaviin, huomattavasti kivemman näköinen xenonien kanssa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Xenoneista
Linkin kuvassa 135 tkm ajettu originaali Philips D1S ja 60 tkm ajettu Meronetin Kiina-Philips. Eli kyllä kannattaa vaihtaa ennenkuin tulee värinmuutoksia yms.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Xenoneista
Aika vastaavilta näytti minullakin kuin nuo JKenin kuvassa olevat 135tkm ajetut:
http://www.hiekkalaatikko.org/philips_d2s_131tkm.jpg
Valokuvion yläreuna oli minulla noilla todella selkeästi violetin värinen.
http://www.hiekkalaatikko.org/philips_d2s_131tkm.jpg
Valokuvion yläreuna oli minulla noilla todella selkeästi violetin värinen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Xenoneista
Taitaa olla viestejä kadoksissa tästä ketjusta..