9-3 SC vs. Passat Variant, mielipiteitä?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Turbo Sensonic kirjoitti: Mitäköhän ne sanoisivat, jos haluaisi tilata sinne 1.8i:n :?: :wink:
Kyllä sitä täällä Suomessakin sietää selkäänsä saada, kun ilman ahdinta ajelee;)
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Ohessa todiste siitä, että Saab tuli valituksi. Auto on 2.0T Aut, väri on Fusion Blue ja sisältä Parchement-nahkaa. Mitään ihmevarusteita ei ole. Ratin vaihtonapit, Bluetooth ja kuormaverkko jäivät tulematta US-speksin vuoksi.

Sain auton vastikään. Se tuntuu makealta. Olen ajellut tässä välillä vuokra-autoilla (Sonata, Taurus) ja nyt tuntuu tosi hassulta kun auto menee sinne mihin ohjaa :-). Toisaalta huomaa, että myös kuopat kierretään pohjia myöten, vaikkei mitään sporttialustaa olekaan.

Pari alkuhuomiota, verraten OG9-3:een. Alustamelu on aikamoinen ja koneen ääni kuulu yllättävän selvästi. En tiedä auttaako sisäänajo, mutta nyt kone pitää ylllättävän kovaa, "pörisevää ääntä". Onko muilla vastaavia kokemuksia? Automaatti tuntuu vaihtavan ylös aika alhaalla. Selkä menosuuntaan oleva lastenistuin sovitettiin melkolailla "kenkälusikalla".

Kuva

Tulikohan nuo kuvat tuohon noin. Kelpaako tosiaan vain www-osoite, eikö levylle voi osoittaa?
Viimeksi muokannut karitammi, La Huhti 07, 2007 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

karitammi kirjoitti:Kelpaako tosiaan vain www-osoite, eikö levylle voi osoittaa?
Kyllä näin valitettavasti on :wink:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

karitammi kirjoitti:Saab tuli valituksi. Auto on 2.0T Aut, väri on Fusion Blue ja sisältä Parchement-nahkaa.

Pari alkuhuomiota, verraten OG9-3:een. Alustamelu on aikamoinen ja koneen ääni kuulu yllättävän selvästi. En tiedä auttaako sisäänajo, mutta nyt kone pitää ylllättävän kovaa, "pörisevää ääntä". Onko muilla vastaavia kokemuksia? Automaatti tuntuu vaihtavan ylös aika alhaalla.
Onnittelut. Hyvä valinta, vaikka ei Passat ois varmaan juuri huonompi ollut. Ihmetyttää hieman tuo alustamelu kommentti, jos vertailukohtana on OG9-3. Renkaat lienee 17/225/45 ja onkohan Contit? Koneen äänikin pitäis olla kyllä melko hiljainen, käytännössä lähes kuulumaton. Ainoastaan jossain alle 1200rpm vedättäessä hieman pörisee (liekö tuo juuri se mitä kuvailit), muuten kyllä loistaa hiljaisuudellaan ja tasaisuudellaan ollakseen rivinelikko.

Minkälaisilla kierroksilla automaatti vaihtaa? Itsellä tulee semmosessa leppoisassa ajossa vaihdeltua välillä liki diesel lukemilla, 1->2 n.1700rpm, 2->3 n.2000-2200rpm jne. Eli mielestäni bensakoneeksi voi käyttää huomattavan alhaisia kierroksia ilman mitään tutinoita ja mutinoita koneen suunnalta. Tuosta automaatin toiminnastahan vois "päätellä" taloudellisimmat vaihtokohdat, toki ero on huomattava riippuen kiihdytyksestä, mutta jos oletetaan kiihdytyksen olevan suht rauhallista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Kiitos onnitteluista! Nyt vaan toivotaan, että peli kestää. Nyt pitäisi kuvienkin näkyä.

Kyllä musta melua on melko paljon, kun vielä ottaa huomioon, että auto on uusi. Tosin vanha OG9-3 on vakioalustalla ja 195/xx/15" renkailla. Uuden renkaat ovat 215/55/16" Pirelli "All season" Ne ovat käytännössä ihan vähän kesärenkaita karkeammat. Melukokemus saattaa tosin olla vääristynyt, koska, em. autoja ei ole ihan peräkkäin ajettu ja nyt välissä olen vääntänyt näillä paikallisilla pehmeiksi viritetyillä peleillä. Vaimo sanoi, että takapenkillä on suht hiljaista.

"Pörinää" kuuluu tuossa 2500-3000 rpm paikkeilla. Sitten löysin ohjekirjasta maininnan, että koneessa voi ilmetä "slight knocking" n. 3000 rpm:ssä. Aika mielenkiintoista kun maininta on päässyt ohjekirjaankin. Tuohan ei ole ihan yleinen nakutusalue enää. Mietin yön yli moottorin ääntä ja mulle tuli mieleen, että pitää laittaa korkeaoktaanista tankkiin. En tiedä mitä siellä on nyt, koska on eka tankki menossa ja täällä näköjään auto toimitetaan täydellä tankilla. Täytyy seurata tarkemmin, mutta minusta automaatti heittää ylös jo noin 1900 rpm:ssä, ainakin pienillä vaihteilla.

Sanotaanko suomalaissa ohjekirjoissa mitään moottorin äänestä?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

karitammi kirjoitti: löysin ohjekirjasta maininnan, että koneessa voi ilmetä "slight knocking" n. 3000 rpm:ssä. Aika mielenkiintoista kun maininta on päässyt ohjekirjaankin. Tuohan ei ole ihan yleinen nakutusalue enää.
Joo, samat kommentit löytyy jo 900 Turbojen kirjoista. Saab ei ole luopunut tavastaan varoittaa asiasta. Tuskin kukaan on silti juurikaan päässyt kuulemaan tuota kirjan tarkoittamaa nakutusta. Tai ainakin täytyy olla todella epäsuotuisat olosuhteet (+40C, auto täynnä, asuntovaunu perässä ja kauhea ylämäki...jne).

Hieno auto kuvissa! Näyttää hyvältä kun oma silmä on tottunut katseleen kattokaiteita, jotenkin taas nyt näyttää sitten paremmalta (menevämmältä) ilman kaiteita.

Käy testaamassa jossain toista vastaavaa autoa ja kuulostele ääntä. Kun mun mielestä koneen ääntä ei oikeastaan kuule juuri tuolla 2000-4000rpm välillä. Tai sitten se on vain mun huono kuulo...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tässä vielä muutama käyttökokemus, jos joku jaksaa proosaa lukea:

Käyttökokemuksia autosta Saab 9-3 SC 2.0T automaatti (US-speksein). Auto on ollut ajossa nyt 4500 km ja 2 kk verran, joten mitään kovin syvää kokemuksen rintaääntä ei vielä kuulu. Laitoin kuitenkin alkukokemuksia ylös, josko niistä olisi jollekin iloa.

Ensivaikutelmana auton alusta tuntui todella kovalta ja rengasäänet kovilta. Toisaalta auto tuntui uskomattoman ketterältä ja täsmälliseltä. Nyt meluihin ja kovaan alustaan on jo tottunut ja auto tuntuu varsin mukavalta. Ensivaikutelma viimeistelystä ja osien sovituksesta oli paljon parempi kuin NG 9-3-keskusteluja seuranneena uskalsin odottaa.

Auton ajettavuus on jännän tuntuista, jo Pirelli P6 215/55/16 renkaillakin pienet halkeamat asfaltissa ja tien kallistus tuntuvat melko selvästi ohjauksessa. Tämä ei kuitenkaan tunnu häiritsevän, vaan tuntuu enemmänkin hyvältä tuntumalta. Veikkaukseni on, että myös tien liukkaus tuntuisi selvästi ratissa. Tästä ei tulle kokemusta pariin vuoteen. Ehdin ajella autolla n. 1000 km kun pääsin taas kokeilemaan vanhaa OG 9-3:sta johon olin jo kovasti tottunut (ajanut n. 120 tkm vuodesta 1999 lukien). Ennen koeajoa, olin melko varma, että pidän vanhasta enemmän, mutta kyllä aika oli kullannut hieman muistoja. OG 9-3 tuntui lopulta vähän kankealta ja raskaalta verrattuna uuteen. Vaimo on koko ajan sanonut, että uusi on paljon kevyempi tottelemaan. Hän pitää kevyemmästä ohjauksesta ja jarruista.

Rengasääniä ja koneen melko kuuluvaa pörinää lukuun ottamatta auto tuntuu varsin hiljaiselta. Aiempia NG 9-3-mallien kritisoitu alustan kolinaa en ole kuullut vielä ollenkaan. Samoin tuulen suhinat ovat selvästi hiljaisempia kuin OG 9-3:ssa. Vaikka jotkin äänet ovat melko kovia, on minusta äänet profiloitu hyvin ja ”melumaailma” on miellyttävä. Autossa voi keskustella selvästi mukavammin kuin OG 9-3:ssa. Meluvertailu Suomeen ei ole kovin tarkkaa, sillä teiden karheus ja materiaalit ovat erilaisia. Karheita ja huonoja teitä kyllä löytyy Pohjois-Carolinasta, ei niinkään eteläeurooppalaisia siloisia teitä. Moottori pitää tyhjäkäynnillä hieman dieseliltä kuulostavaa pörinää, jota ei kyllä huomaa ajossa. Reilumpi kaasun käyttö saa aikaan varsinkin takapenkille kuuluvan kiukkuisen pörinän ja vihellyksen. Kone kuulostaa aika kireältä (miehekkäältä?) tuolloin.

Moottorista on vedätettäessä 2000 – 2500 rpm alueella kuulunut nakutusta muistuttava ääni. Ääni on hieman vaimentunut sisäänajon myötä, mutta vieläkin sen kuulee selvästi, ja se huolestuttaa vähän. Olen ajanut korkeaoktaanisella bensalla toivoen, että ääni pikku hiljaa häipyisi. Auto oli kahdesti huollossakin tarkastettavana tämän takia, mutta mitään ei tehty. Äänen olemassaolo osin tunnustettiin, mutta sanottiin että se kuuluu kaikissa vuoden 2007 2.0T-malleista (USA:ssa). Kulutuslukemat ovat pyörineet siinä 8 – 11 l/100 km. N. 8.5 l/100 km on ollut varmaan aika tyypillinen lukema sekalaisessa ajossa (ajossa on ajallisesti varmaan 50 % kaupunkimaista ajoa ja 50 % matka-ajoa). Kulutukset on laskettu tankatessa, ajotietokone näyttää suurin piirtein samaa. Paikallinen kaupunkiajo tarkoittaa pysähtymistä liikennevaloihin ja kiihdytystä kunnes aletaan hidastelemaan puolen mailin päässä oleviin seuraaviin valoihin, punainen aalto on usein täällä tutumpi käsite kuin vihreä.

Suorituskyky, pääsiassa kiihtyvyys, tuntuu aika keskinkertaiselta automaattivaihteen kanssa, muttei välttämättä ole mitenkään keskinkertaista. Kun katsoo nopeusmittarin neulaa tai vertaa muihin, huomaa että auto kiihtyy ihan tosissaan. Mitään täyskaasukiihdytyksiä en oikeastaan ole edes tehnyt. Yritän yleensä välttää kick-down -toimintoa, koska se tahtoo johtaa uuden koneen turhaan vinguttamiseen. Kiihtyvyys riittää muutenkin. Automaatti mielestäni ”ymmärtää” aika hyvin mitä kuski tahtoo. Ylösvaihtokohta riippuu loogisesti kaasun asennosta. Olin etukäteen vähän kriittinen automaatin suhteen, koska se on vähän vanhanaikainen nykymittakaavassa. Toisaalta 300 Nm:llä pitäisi pärjätä vaikka pykäliä on ”vain” 5 kpl. Samoin on mukava tietää, että kolme suurin vaihdetta lukitaan. Manuaalivalinta onnistuu, jos haluaa esim. jarrutella koneella. Muuten sen kanssa vaihtaminen on melko hidasta ja kömpelöä.

Osien viimeistelyn laatu on ollut ok, mutta ei päätä huikaiseva. Kaikki kytkimet ja vivut tuntuvat toimivan, mutta niistä puuttuu hieman ison auton tuntua. Käsijarrukahvan pää ei asetu sivusuunnassa ihan tasan konsolin vastaavien muotojen kanssa. Kuljettajan oven sisäkahva narahtaa hieman kun vetää oven kiinni. Kojelauta joustaa aavistuksen kun työntää virtaliittimen tupakansytyttimeen. Viimeistelyn osalta minusta OG 9-3 vetää pidemmän korren, vaikka tosin onkin selvästi vanhanaikainen. OG:n viikset ovat jämäkät ja napit napakammat sekä suuremmat. Vakionopeudensäätimen ja tihkun ergonomia ovat mielestä myös aavistuksen huonontuneet uudempaan siirtyessä. Tässä kohtaa ymmärrän vanhojen saabistien kritiikkiä kun uusi GM:n luomus on tullut markkinoille ja tuntunut aina entistä vähemmän Saabilta. Trendi on varmaan ollut sama joka muutoksessa.

Tilat ovat olleet oikeastaan positiivinen yllätys. Sisätilojen leveys antaa mukavasti tilan tuntua ja ratin sekä penkin säädöt ovat hyvät. Vielä 194 cm pitkäkin saa aikaan monta erilaista hyvää ajoasentoa. Takaistuimen muotoilu sekä todella hyvä pääntila tekevät takatilat miellyttävämmiksi kuin jalkatilasta voisi päätellä. Selkä menosuuntaan olevan lastenistuimen sovittaminen oli aika millimetripeliä. Takakontti ei ole suuren suuri, mutta senkin kanssa pärjää. Välipohja ja sen taittaminen tilanjakajaksi ovat minusta onnistuneita.

Vm. 2007 kojelauta on saanut keskustelua osakseen. Itse pidän uudesta enemmän kuin aiemmasta ”kytkinmerestä”. Myönnän, että otti päähän kun näin että naapurin Chevrolet Impalassa on sama radio. Samoin kävi kun ajelin tuossa taannoin vuokraamon Saturn Ion:nilla, joka oli aika ritsa. Positiivisesti ajatellen osaanpa nyt käyttää varsin monen automerkin radiota. Ei tarvitse vuokra-autossakaan opetella radion käyttöä, jos vain saa GM:n auton.

Näkyvyys autosta ulos on muuten ok, mutta taakse ja takaviistoon tahtoo helposti jäädä kuolleita kulmia. Kaarrettu sivupeili auttaa kuolleisiin kulmiin ja peilit ovat muutenkin ok, muttei ehkä niin ihan hyvät kuin OG 9-3:ssa. Koitan muistaa vilkuilla sivuille ennen kaistan vaihtoa, koska takakontin sivuilla olevilla alueilla (C- ja D-pilarit?) tuntuisi olevan kuolleita kulmia. Peruutustutka olisi varmaan hyvä lisävaruste, se ehkä hommataan jossain vaiheessa.

Tulipa pitkä teksti…
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tässä vielä muutama käyttökokemus, jos joku jaksaa proosaa lukea:

Käyttökokemuksia autosta Saab 9-3 SC 2.0T automaatti (US-speksein). Auto on ollut ajossa nyt 4500 km ja 2 kk verran, joten mitään kovin syvää kokemuksen rintaääntä ei vielä kuulu. Laitoin kuitenkin alkukokemuksia ylös, josko niistä olisi jollekin iloa.

Ensivaikutelmana auton alusta tuntui todella kovalta ja rengasäänet kovilta. Toisaalta auto tuntui uskomattoman ketterältä ja täsmälliseltä. Nyt meluihin ja kovaan alustaan on jo tottunut ja auto tuntuu varsin mukavalta. Ensivaikutelma viimeistelystä ja osien sovituksesta oli paljon parempi kuin NG 9-3-keskusteluja seuranneena uskalsin odottaa.

Auton ajettavuus on jännän tuntuista, jo Pirelli P6 215/55/16 renkaillakin pienet halkeamat asfaltissa ja tien kallistus tuntuvat melko selvästi ohjauksessa. Tämä ei kuitenkaan tunnu häiritsevän, vaan tuntuu enemmänkin hyvältä tuntumalta. Veikkaukseni on, että myös tien liukkaus tuntuisi selvästi ratissa. Tästä ei tulle kokemusta pariin vuoteen. Ehdin ajella autolla n. 1000 km kun pääsin taas kokeilemaan vanhaa OG 9-3:sta johon olin jo kovasti tottunut (ajanut n. 120 tkm vuodesta 1999 lukien). Ennen koeajoa, olin melko varma, että pidän vanhasta enemmän, mutta kyllä aika oli kullannut hieman muistoja. OG 9-3 tuntui lopulta vähän kankealta ja raskaalta verrattuna uuteen. Vaimo on koko ajan sanonut, että uusi on paljon kevyempi tottelemaan. Hän pitää kevyemmästä ohjauksesta ja jarruista.

Rengasääniä ja koneen melko kuuluvaa pörinää lukuun ottamatta auto tuntuu varsin hiljaiselta. Aiempia NG 9-3-mallien kritisoitu alustan kolinaa en ole kuullut vielä ollenkaan. Samoin tuulen suhinat ovat selvästi hiljaisempia kuin OG 9-3:ssa. Vaikka jotkin äänet ovat melko kovia, on minusta äänet profiloitu hyvin ja ”melumaailma” on miellyttävä. Autossa voi keskustella selvästi mukavammin kuin OG 9-3:ssa. Meluvertailu Suomeen ei ole kovin tarkkaa, sillä teiden karheus ja materiaalit ovat erilaisia. Karheita ja huonoja teitä kyllä löytyy Pohjois-Carolinasta, ei niinkään eteläeurooppalaisia siloisia teitä. Moottori pitää tyhjäkäynnillä hieman dieseliltä kuulostavaa pörinää, jota ei kyllä huomaa ajossa. Reilumpi kaasun käyttö saa aikaan varsinkin takapenkille kuuluvan kiukkuisen pörinän ja vihellyksen. Kone kuulostaa aika kireältä (miehekkäältä?) tuolloin.

Moottorista on vedätettäessä 2000 – 2500 rpm alueella kuulunut nakutusta muistuttava ääni. Ääni on hieman vaimentunut sisäänajon myötä, mutta vieläkin sen kuulee selvästi, ja se huolestuttaa vähän. Olen ajanut korkeaoktaanisella bensalla toivoen, että ääni pikku hiljaa häipyisi. Auto oli kahdesti huollossakin tarkastettavana tämän takia, mutta mitään ei tehty. Äänen olemassaolo osin tunnustettiin, mutta sanottiin että se kuuluu kaikissa vuoden 2007 2.0T-malleista (USA:ssa). Kulutuslukemat ovat pyörineet siinä 8 – 11 l/100 km. N. 8.5 l/100 km on ollut varmaan aika tyypillinen lukema sekalaisessa ajossa (ajossa on ajallisesti varmaan 50 % kaupunkimaista ajoa ja 50 % matka-ajoa). Kulutukset on laskettu tankatessa, ajotietokone näyttää suurin piirtein samaa. Paikallinen kaupunkiajo tarkoittaa pysähtymistä liikennevaloihin ja kiihdytystä kunnes aletaan hidastelemaan puolen mailin päässä oleviin seuraaviin valoihin, punainen aalto on usein täällä tutumpi käsite kuin vihreä.

Suorituskyky, pääsiassa kiihtyvyys, tuntuu aika keskinkertaiselta automaattivaihteen kanssa, muttei välttämättä ole mitenkään keskinkertaista. Kun katsoo nopeusmittarin neulaa tai vertaa muihin, huomaa että auto kiihtyy ihan tosissaan. Mitään täyskaasukiihdytyksiä en oikeastaan ole edes tehnyt. Yritän yleensä välttää kick-down -toimintoa, koska se tahtoo johtaa uuden koneen turhaan vinguttamiseen. Kiihtyvyys riittää muutenkin. Automaatti mielestäni ”ymmärtää” aika hyvin mitä kuski tahtoo. Ylösvaihtokohta riippuu loogisesti kaasun asennosta. Olin etukäteen vähän kriittinen automaatin suhteen, koska se on vähän vanhanaikainen nykymittakaavassa. Toisaalta 300 Nm:llä pitäisi pärjätä vaikka pykäliä on ”vain” 5 kpl. Samoin on mukava tietää, että kolme suurin vaihdetta lukitaan. Manuaalivalinta onnistuu, jos haluaa esim. jarrutella koneella. Muuten sen kanssa vaihtaminen on melko hidasta ja kömpelöä.

Osien viimeistelyn laatu on ollut ok, mutta ei päätä huikaiseva. Kaikki kytkimet ja vivut tuntuvat toimivan, mutta niistä puuttuu hieman ison auton tuntua. Käsijarrukahvan pää ei asetu sivusuunnassa ihan tasan konsolin vastaavien muotojen kanssa. Kuljettajan oven sisäkahva narahtaa hieman kun vetää oven kiinni. Kojelauta joustaa aavistuksen kun työntää virtaliittimen tupakansytyttimeen. Viimeistelyn osalta minusta OG 9-3 vetää pidemmän korren, vaikka tosin onkin selvästi vanhanaikainen. OG:n viikset ovat jämäkät ja napit napakammat sekä suuremmat. Vakionopeudensäätimen ja tihkun ergonomia ovat mielestä myös aavistuksen huonontuneet uudempaan siirtyessä. Tässä kohtaa ymmärrän vanhojen saabistien kritiikkiä kun uusi GM:n luomus on tullut markkinoille ja tuntunut aina entistä vähemmän Saabilta. Trendi on varmaan ollut sama joka muutoksessa.

Tilat ovat olleet oikeastaan positiivinen yllätys. Sisätilojen leveys antaa mukavasti tilan tuntua ja ratin sekä penkin säädöt ovat hyvät. Vielä 194 cm pitkäkin saa aikaan monta erilaista hyvää ajoasentoa. Takaistuimen muotoilu sekä todella hyvä pääntila tekevät takatilat miellyttävämmiksi kuin jalkatilasta voisi päätellä. Selkä menosuuntaan olevan lastenistuimen sovittaminen oli aika millimetripeliä. Takakontti ei ole suuren suuri, mutta senkin kanssa pärjää. Välipohja ja sen taittaminen tilanjakajaksi ovat minusta onnistuneita.

Vm. 2007 kojelauta on saanut keskustelua osakseen. Itse pidän uudesta enemmän kuin aiemmasta ”kytkinmerestä”. Myönnän, että otti päähän kun näin että naapurin Chevrolet Impalassa on sama radio. Samoin kävi kun ajelin tuossa taannoin vuokraamon Saturn Ion:nilla, joka oli aika ritsa. Positiivisesti ajatellen osaanpa nyt käyttää varsin monen automerkin radiota. Ei tarvitse vuokra-autossakaan opetella radion käyttöä, jos vain saa GM:n auton.

Näkyvyys autosta ulos on muuten ok, mutta taakse ja takaviistoon tahtoo helposti jäädä kuolleita kulmia. Kaarrettu sivupeili auttaa kuolleisiin kulmiin ja peilit ovat muutenkin ok, muttei ehkä niin ihan hyvät kuin OG 9-3:ssa. Koitan muistaa vilkuilla sivuille ennen kaistan vaihtoa, koska takakontin sivuilla olevilla alueilla (C- ja D-pilarit?) tuntuisi olevan kuolleita kulmia. Peruutustutka olisi varmaan hyvä lisävaruste, se ehkä hommataan jossain vaiheessa.

Tulipa pitkä teksti…
Vastaa Viestiin