Ohjauslukkovika hälytys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
seppte-9
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 16:25
Paikkakunta: Suomussalmi

Ohjauslukkovika hälytys

Viesti Kirjoittaja seppte-9 »

Autooni (93ss 2.0t -03) tuli jokin ihmevika. Käynnistyksen jälkeen SID-näyttöön tulee hälytys: Ohjauslukko viallinen, pysäytä turvalliseen paikkaan, ota yhteys huoltoon. Samalla pimenee mittaristo, ainoastaan ajovalojen merkkivalo palaa ja kaikki mittarit näyttää nollaa. Auto toimii muuten normaalisti, myös se ohjauslukko mielestäni toimii normaalisti.
Huoltoon odottaa aika 5.1-07. Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?
tese
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Töistä tutulla kaverilla on ollut samanlainen, ´03 SS mallissa. Rattilukko piti napsuvaa ääntä jota oli tutkittu huollossa pariin otteeseen. Sitten joku kerta oli pompsahtanut muistaakseni kuvailemasi kaltainen hälytys kojetauluun.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
seppte-9
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2006 16:25
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja seppte-9 »

Nyt se auto teki lopullisen stopin. Ei enää käynnistynyt, vaan ilmoittaa edelleen ohjauslukkovikaa ja ajonesto kytkeytynyt päälle. Hinausautolla korjaamolle ja testeriin. Vika löytyi virtalukosta, jonka vaihdolla auto tuli kuntoon.
tese
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Enpä ennättänyt lukemaan foorumia aikaisemmin... mutta sanotaan näin että "been there done that". Ja sama ralli, että auto ei suostu edes käynnistymään kun tuo vika on päällä. No aikansa kun virtoja sammutteli ja yritti päästä starttaileen niin auto suostui käynnistymään. Kun tuo vika tuli kesken ajon päälle niin tosiaan kaikki mittarit menivät "lepoasentoon" eli eivät näyttäneet mitään.... mukaanlukien nopeusmittari. Homma muuttui todella mielenkiintoiseksi siinä vaiheessa kun piti ajaa vika päällä Kemistä Jyväskylään. Oulun eteläpuolella oleva tutkarysä oli eräänlainen haaste, mutta siitä selvisi kun ajeli muun liikenteen tahtiin. :wink:
-Mscrnt-
mmyllari
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 19:03

Re: Ohjauslukkovika hälytys

Viesti Kirjoittaja mmyllari »

Paljonko muuten maksoi virtalukon / rattilukon vaihto? Mulla kuuluu silloin tällöin käännettäessä naksuntaa, ja kerran on tullut lukitusvirheestä kertova viesti. Epäilen, että sama vika voi olla myös minulla. Saab 9-3 Aero vm 03.
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Re: Ohjauslukkovika hälytys

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Minulla ei ole tietoa mitä minun tapauksessa virtalukon vaihto kustansi. Ostin auton käytettynä liikkeestä ja liikkeen piikkiin meni tuo virtalukon vaihto.

Tuosta on ollut spekulaatiota, että onko se vika virtalukossa vaiko rattilukossa. Minun tapauksessa minulle sanottiin, että virtalukko vaihdettiin. En sitten tiedä oliko viestintuojalla mahdollisesti mennyt sekaisin virtalukko ja rattilukko.
-Mscrnt-
juha59
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Maalis 22, 2009 20:09

Re: Ohjauslukkovika hälytys

Viesti Kirjoittaja juha59 »

Onko tuota rattilukko ongelmaa ollut kuinka paljon ja miten ratkennut? Minulla aina ajoittain muistuttelee ja nyt alkanut enenemässä määrin... En tiedä onko kuvitttelua vai sattumaa, mutta kun ratin korkeutta muuttelee, tuntuisi vaikuttavan. Pitäisiköhän sieltä jotain liitintä ruveta etsimään?
9-3 / -06 sc tids 1.9 a6 270tkm
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ohjauslukkovika hälytys

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Viime talvena rattilukkoyksikkö piti vaihtaa.
Se jäi lukitusasentoon. Sisäinen vika, joten ei auttanut mikään muu kuin vaihto.

Yhden kerran puoli vuotta aiemmin antoi merkkejä tulevasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin