A4 1.8 t quatro vs 9-3 1.8 t A
A4 1.8 t quatro vs 9-3 1.8 t A
Jouduin/pääsin tuossa ajamaan yli viikon ja 1000 km otsikon mukaisella Audilla sekalaisessa suomalaisessa talvikelissä. Autoa tuli nyt todella verrattua SC:hen, olihan se yhtenä vaihtoehtona viime syksynä autoa vaihdettaessa. Sekä vuokra-Audi että oma SC noin 15tkm ajettuja.
Taas voi todeta, että eipä kerro muutaman kilometrin pyöritys autosta mitään. Seuraavassa tärkeimmät eroavaisuudet:
1. Valot
Olihan viheliäisiä kilometreja, ei noita Audin halogeenivaloja voi muuta kuin moittia. 9-3:n halogeenit huomattavasti paremmat xenoneista puhumattakaan.
2. Istuimet
Audin vakiopenkit ovat Saabin Linear-tasoonkin verratuna kuin "lypsyjakkarat". En muista, milloin on ollut pakko 400 km jälkeen pysäyttää, kun on ollut paikat niin puuduksissa.
3. Suuntavakavuus
SC:ssä minulla 225/45/17 talvirenkaat, joka johtaa kyllä uravetelyyn. Audi menee quatrona 16-tuuman renkailla kuin juna.
4. Äänentoisto
Audin "concert" rammari soi hiljaisilla voimakkuuksilla huomattavasti paremmin kuin Saabin 7 kajarin systeemi. Kun sitten haluaa suuremmat volyymit, alkaa Audin kajarit särkeä ääntä huomattavan aikaisin, Saab soi vielä ongelmitta.
5. Suunnittelu talveen.
Audin peräkontti ei aukea, takalasinlämmitin muurannut luukun alareunan umpijäähän.
Lasinpesu Audissa surkea, kaksi vaimeaa tuplasuihkua, nekin vasta hetken odottamisen jälkeen.
Lasinpesua käytettäessä on takalasinpyyhin aina UUDELLEEN kytkettävä päälle, typerä katkaisinjärjestely.
Istuinlämmitystä joutuu A:ssa jatkuvasti säätämään, Saabissa termostaatti.
Myös takalasinlämmittimen automaatti A:sta puuttuu.
Audissa on erikseen kytkettävä ajovalot, puolikkaat kyllä palaa aina, mutta talvella mittarivaloja tarvitaan päivälläkin.
6. Äänet
Audin moottoriäänet selvästi häiritsevämmät, rengasäänet samaa luokkaa.
Audin peräkontin ja ovien sulkuääni "kuin Puntossa" (lainaus vaimolta).
Kummassakaan autosssa ei häiritseviä kitinöitä tai räminöitä.
7. Jousitus
Audin jousitus pikkuautomainen, etu- ja takapää aivan kuin eri paria. "Nypyttää aivan kuin Punto".
8. "Leikkikalu"
Mutkainen talvitie, ESP A:sta pois, ja onpahan "sisäiselle pikkupojalle" lelua, kun voi antaa perän liitää mutkissa...
Suorituskyvyssä, kulutuksessa, lämmityslaittessa, tiloissa yms en havainnut merkittävää eroa (onhan Saab hiukan suurempi, varsinkin tavaratilasta ja leveydestä).
Yhteenvetona voin sanoa, että kyseinen Audi joutuu liittymään listaani "suuret pettymykset" (aikaisemmin sinne ovat joutuneet ainoastaan Y10, MB A-sarja ja Avensis).
Verratuna tuhon SC:hen ottaisin Audin ainoastaan jääkelille, valoisalla ja alle 100 km matkoille, kaikkiin muihin tarkoituksiin SC.
Taas voi todeta, että eipä kerro muutaman kilometrin pyöritys autosta mitään. Seuraavassa tärkeimmät eroavaisuudet:
1. Valot
Olihan viheliäisiä kilometreja, ei noita Audin halogeenivaloja voi muuta kuin moittia. 9-3:n halogeenit huomattavasti paremmat xenoneista puhumattakaan.
2. Istuimet
Audin vakiopenkit ovat Saabin Linear-tasoonkin verratuna kuin "lypsyjakkarat". En muista, milloin on ollut pakko 400 km jälkeen pysäyttää, kun on ollut paikat niin puuduksissa.
3. Suuntavakavuus
SC:ssä minulla 225/45/17 talvirenkaat, joka johtaa kyllä uravetelyyn. Audi menee quatrona 16-tuuman renkailla kuin juna.
4. Äänentoisto
Audin "concert" rammari soi hiljaisilla voimakkuuksilla huomattavasti paremmin kuin Saabin 7 kajarin systeemi. Kun sitten haluaa suuremmat volyymit, alkaa Audin kajarit särkeä ääntä huomattavan aikaisin, Saab soi vielä ongelmitta.
5. Suunnittelu talveen.
Audin peräkontti ei aukea, takalasinlämmitin muurannut luukun alareunan umpijäähän.
Lasinpesu Audissa surkea, kaksi vaimeaa tuplasuihkua, nekin vasta hetken odottamisen jälkeen.
Lasinpesua käytettäessä on takalasinpyyhin aina UUDELLEEN kytkettävä päälle, typerä katkaisinjärjestely.
Istuinlämmitystä joutuu A:ssa jatkuvasti säätämään, Saabissa termostaatti.
Myös takalasinlämmittimen automaatti A:sta puuttuu.
Audissa on erikseen kytkettävä ajovalot, puolikkaat kyllä palaa aina, mutta talvella mittarivaloja tarvitaan päivälläkin.
6. Äänet
Audin moottoriäänet selvästi häiritsevämmät, rengasäänet samaa luokkaa.
Audin peräkontin ja ovien sulkuääni "kuin Puntossa" (lainaus vaimolta).
Kummassakaan autosssa ei häiritseviä kitinöitä tai räminöitä.
7. Jousitus
Audin jousitus pikkuautomainen, etu- ja takapää aivan kuin eri paria. "Nypyttää aivan kuin Punto".
8. "Leikkikalu"
Mutkainen talvitie, ESP A:sta pois, ja onpahan "sisäiselle pikkupojalle" lelua, kun voi antaa perän liitää mutkissa...
Suorituskyvyssä, kulutuksessa, lämmityslaittessa, tiloissa yms en havainnut merkittävää eroa (onhan Saab hiukan suurempi, varsinkin tavaratilasta ja leveydestä).
Yhteenvetona voin sanoa, että kyseinen Audi joutuu liittymään listaani "suuret pettymykset" (aikaisemmin sinne ovat joutuneet ainoastaan Y10, MB A-sarja ja Avensis).
Verratuna tuhon SC:hen ottaisin Audin ainoastaan jääkelille, valoisalla ja alle 100 km matkoille, kaikkiin muihin tarkoituksiin SC.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: A4 1.8 t quatro vs 9-3 1.8 t A
Nuo kohdat voin allekirjoittaa löytyvän myös omasta A3:sta, joka omalla kohdalla siirtyy myös luokkaan: "Ei enää". Ohjaustuntuma on loistava kesät talvet, mutta muilta osin en voi suositella kenellekkään Suomen talveen (paitsi että loistavin auto ikinä hallittuihin käsijarrukäännöksiin. ). Kesällä näppärä ja kiva pikku vekotin. Ja tosiaan valot ovat aivan surkea esitys. Pitkät päällä on sama tunne kuin ajaisi Saabilla lyhyillä.ptme kirjoitti: 1. Valot (-)
2. Istuimet (-)
3. Suuntavakavuus (+)
5. Suunnittelu talveen. (-)
6. Äänet (-)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Niin tuota, rahalla Audiin saa tosi hyvät lähivalot mutta kunnollisia pitkiä ei millään.Speedou kirjoitti:Sen verta puolustan Audia, että nyt saa aika edullisesti sportpakettei, missä tulee Audiin loistavat Xenonit ja todella hyvät sportipenkit. En tiedä autojen tarkkoja hintoja, että en tiedä karkaako heti paljon Saabia kalliimmaksi.
Uskomatonta kohkaamista koko VW-konsernissa - kaverilla on uusi A6:nen eikä siinäkään ole kuin ne kääntyvät bi-xenon lähivalot ja pidemmät lähivalot.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Surkeat valot vaan jotenkin hyväksytään. Jos euroopalainen auto saisi kaksi, tai kolme, tähteä törmäystestissä, melu olisi autolehdissä kova. Taikka jos auto olisi jotenkin hallittavuudeltaan vajavainen, taas syntyisi melua. Valot eivät vaan ole jostain syystä samassa arvostelukategoriassa. Esim. tila-auton tai SUV:n kaatumisriski ei ole hyvä juttu, mutta silti minusta paljon marginaalisempi haitta kuin huonot valot. Ehkäpä näin ei tarvitse ajatellla etelämmässä.
Mitenkä oli Audin ketteryys? Jotenkin quattroista on jäänyt talvikelillä yllättävän aliohjautuva ja aika kankea kuva. Siis moneen etuvetoiseen verrattuna. Liikkeellelähdöt on quattrolla kivoja, varsinkin ylämäkeen.
Mitenkä oli Audin ketteryys? Jotenkin quattroista on jäänyt talvikelillä yllättävän aliohjautuva ja aika kankea kuva. Siis moneen etuvetoiseen verrattuna. Liikkeellelähdöt on quattrolla kivoja, varsinkin ylämäkeen.
Tuon myönnän, jotenkin itellä silti ollut ajossa semmonen tunne, ettei paremmalla juuri väliä (kunnes niillä ajaisi...). Kun ne kuitenkin näyttää suht pitkälle ja koko alue on pirun hyvin valaistu. 95:sen 2002 vm. pitkät ei ainakaan olleet lähellekään samaa tasoa. Tosin 99 mallin pitkät olivat kyllä loistavat. Audin Xenoneissa ongelma on, että pitkät on toteutettu pelkkien Xenoneiden voimalla, normaalisti on myös halogeenit rinnalla.saab93f kirjoitti:Niin tuota, rahalla Audiin saa tosi hyvät lähivalot mutta kunnollisia pitkiä ei millään.
Uskomatonta kohkaamista koko VW-konsernissa - kaverilla on uusi A6:nen eikä siinäkään ole kuin ne kääntyvät bi-xenon lähivalot ja pidemmät lähivalot.
Tyhmää ihan btw, että Saab on huonontanut valojaan, vaikka tunnettu hyvistä valoista.
STCF #3
Jos ajaa aivan normaalisti ja painaa kaasua, niin kyllä. Ovat vallan puskevia tovin matkaa kunnes perä alkaa tulla sivulle. Tosin ESP päällä tämä ei haittaa. Mutta kun tuollaista opettelee ajamaan hieman erilailla on se perä melkein aina se joka lähtee ensiksi. En sanoisi, että kankeampi, kuin etuveto, mutta vaikeampi ajaa näppärästi. Hienosti sanottukaritammi kirjoitti:Mitenkä oli Audin ketteryys? Jotenkin quattroista on jäänyt talvikelillä yllättävän aliohjautuva ja aika kankea kuva. Siis moneen etuvetoiseen verrattuna. Liikkeellelähdöt on quattrolla kivoja, varsinkin ylämäkeen.
STCF #3
Re: A4 1.8 t quatro vs 9-3 1.8 t A
Vaikka Saabini olenkin vaihtanut pois, niin olen samaa mieltä valojen suhteen. Saabilla on maailman parhaat vakio valot, mutta linear varustuksen penkeistä olen täysin eri mieltä ja puhun kokemuksesta. Omistamassani 91 vuosimallin Saabissani on huomattavasti paremmat penkit, kuin SS:ni oli, ja olin ERITTÄIN pettynyt SS:äni kuljettajan penkkiin.ptme kirjoitti:Jouduin/pääsin tuossa ajamaan yli viikon ja 1000 km otsikon mukaisella Audilla sekalaisessa suomalaisessa talvikelissä. Autoa tuli nyt todella verrattua SC:hen, olihan se yhtenä vaihtoehtona viime syksynä autoa vaihdettaessa. Sekä vuokra-Audi että oma SC noin 15tkm ajettuja.
Taas voi todeta, että eipä kerro muutaman kilometrin pyöritys autosta mitään. Seuraavassa tärkeimmät eroavaisuudet:
1. Valot
Olihan viheliäisiä kilometreja, ei noita Audin halogeenivaloja voi muuta kuin moittia. 9-3:n halogeenit huomattavasti paremmat xenoneista puhumattakaan.
2. Istuimet
Audin vakiopenkit ovat Saabin Linear-tasoonkin verratuna kuin "lypsyjakkarat". En muista, milloin on ollut pakko 400 km jälkeen pysäyttää, kun on ollut paikat niin puuduksissa.
.
Kuljettajan kokohan ratkaisee ja itse olen vain 183cm pitkä, mutta yli 100km matka rupes jo huomattavasti puuduttamaan meikäläistä reiden tuen puutteesta johtuen ja siitä yli menevä matka oli jo kidutusta pysähtymättä. Siitä kokemuksesta sen verran, että olen omistanut monta eri merkkistä autoa uutena ostettuna, mutta täytyy todeta, että Saabi on yksi parhaimista, mutta ei kuitenkaan paras.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vajaan viiden vuoden ja vajaan 200 tkm ajan on perheenjäsenellä ollut tuollainen A4 1,8T, tosin Multitronicilla ja etuvedolla.
Omia lisäyksiä kommentteihin: Lämmityslaite (aut.ilmastointi) on kesällä rasittava, kun pienin annettu lämpötilavaihtoehto 18 °C tuntuu liian hiostavalta ja siitä seuraavaksi viileämpi asento eli LO luonnollisesti liian kylmältä, vaikka puhaltimen säätäisikin manuaalisesti pienelle. Muutenkin laitetta joutuu automatiikastaan huolimatta usein säätelemään manuaalisesti. Vaikka Audin ilmastoinnin 'hienoksina' onkin puolen asteen tarkkuudella säätyvä lämpötila, säätö erikseen kummallekin puolelle sekä käytettävän avaimen mukana tallentuvat käyttäjäkohtaiset asetkset, Audia perheessämme edeltäneessä OG 9-3:ssa ja sitä edeltäneissä tonnareissa automatiikka toimi paljon miellyttävämmin ilman päivittäistä uudelleensäätelytarvetta. Ja nuo 'hienoudet' taitavat nykyään jo löytyä Saabeistakin.
Moottorin ääni tosiaan on aika kuuluva, tuota aloittajan mainitsemaa nyökkimistä en ole huomannut - en auton ollessa uusi enkä vieläkään. Valot ovat heikot myös näissä faceliftiä edeltäneissä - ehkä voisinkin pistää syksyllä täräyttämäni peuranvasakolarin valojen huonouden piikkiin?
Moottori-vaihteistoyhdistelmä eli 1,8T + Multitronic (portaaton CVT-vaihteisto) ansaitsee kyllä kehut. Siitäkin huolimatta, että tähän yksilöön tuli ylimääräistä remonttia, vaikkei 200 tkm ole vielä täynnä (Öljypumpun sihti tukkeutui -> öljypumppu ja runkolaakerit vaihtoon).
Käyttöominaisuudet ovat miellyttäviä, suorituskyky ei ole räjähtävää, mutta vaivatonta se on (multitronicissa ei ole tehohäviöitä kuten perinteisissä automaattiaskeissa, sitäpaitsi se portaattomana hyödyntää moottorin parhaita kierrosalueita). Eikä taida löytyä toista tämänkokoista, tämän suorituskykyistä bensa-automaattiautoa (eikä manuaaliakaan), jossa kulutuslukemat jatkuvasti kuutosella alkavia. Seka-ajoa, automaatti-ilmastointi on päällä, joskus hinataan kevytperäkärryä, eikä ajo ole muutenkaan erityisen taloudellisuushakuista, mutta silti noin pienet lukemat!
Edeltäjä, OG 9-3 automaatti, vei samassa ajossa (samat käyttäjät, samat käyttöolosuhteet ja reitit) jatkuvasti 9:llä alkavia lukemia. Onkin harmi, ettei GM-konsernista löydy tuollaista CVT-vaihteistoa, sellainen sopisi erinomaisesti Saabiin turbokoneen kumppaniksi!
Omia lisäyksiä kommentteihin: Lämmityslaite (aut.ilmastointi) on kesällä rasittava, kun pienin annettu lämpötilavaihtoehto 18 °C tuntuu liian hiostavalta ja siitä seuraavaksi viileämpi asento eli LO luonnollisesti liian kylmältä, vaikka puhaltimen säätäisikin manuaalisesti pienelle. Muutenkin laitetta joutuu automatiikastaan huolimatta usein säätelemään manuaalisesti. Vaikka Audin ilmastoinnin 'hienoksina' onkin puolen asteen tarkkuudella säätyvä lämpötila, säätö erikseen kummallekin puolelle sekä käytettävän avaimen mukana tallentuvat käyttäjäkohtaiset asetkset, Audia perheessämme edeltäneessä OG 9-3:ssa ja sitä edeltäneissä tonnareissa automatiikka toimi paljon miellyttävämmin ilman päivittäistä uudelleensäätelytarvetta. Ja nuo 'hienoudet' taitavat nykyään jo löytyä Saabeistakin.
Moottorin ääni tosiaan on aika kuuluva, tuota aloittajan mainitsemaa nyökkimistä en ole huomannut - en auton ollessa uusi enkä vieläkään. Valot ovat heikot myös näissä faceliftiä edeltäneissä - ehkä voisinkin pistää syksyllä täräyttämäni peuranvasakolarin valojen huonouden piikkiin?
Moottori-vaihteistoyhdistelmä eli 1,8T + Multitronic (portaaton CVT-vaihteisto) ansaitsee kyllä kehut. Siitäkin huolimatta, että tähän yksilöön tuli ylimääräistä remonttia, vaikkei 200 tkm ole vielä täynnä (Öljypumpun sihti tukkeutui -> öljypumppu ja runkolaakerit vaihtoon).
Käyttöominaisuudet ovat miellyttäviä, suorituskyky ei ole räjähtävää, mutta vaivatonta se on (multitronicissa ei ole tehohäviöitä kuten perinteisissä automaattiaskeissa, sitäpaitsi se portaattomana hyödyntää moottorin parhaita kierrosalueita). Eikä taida löytyä toista tämänkokoista, tämän suorituskykyistä bensa-automaattiautoa (eikä manuaaliakaan), jossa kulutuslukemat jatkuvasti kuutosella alkavia. Seka-ajoa, automaatti-ilmastointi on päällä, joskus hinataan kevytperäkärryä, eikä ajo ole muutenkaan erityisen taloudellisuushakuista, mutta silti noin pienet lukemat!
Edeltäjä, OG 9-3 automaatti, vei samassa ajossa (samat käyttäjät, samat käyttöolosuhteet ja reitit) jatkuvasti 9:llä alkavia lukemia. Onkin harmi, ettei GM-konsernista löydy tuollaista CVT-vaihteistoa, sellainen sopisi erinomaisesti Saabiin turbokoneen kumppaniksi!
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tuo on täysin totta. Perheen B6 audissa aivan sama ongelma. Eli 18 on liian paljon. Voisi oikeastaan huollossa kysyä, että saako ne sieltä ohjelmoitua noita asteita uusiksi. Perheen B7:ssa taasen ongelma on poistunut. Asteikko on nykyisin 16 asti ja se riittää hyvin. Muutenkin toimii ilmastointi hieman paremmin. A6:ssa ilmastointi toimiikin jo todella hyvin. Saabissa toimi kuitenkin talvisin vielä selvästi paremmin, kesällä taasen taitaa olla toisinpäin. Saab puhaltaa vähän turhankin kovaa kylmää ilmaa sisään. Tosin taas kokemukset vuoden 2002 Saabista.Juha96 kirjoitti:Omia lisäyksiä kommentteihin: Lämmityslaite (aut.ilmastointi) on kesällä rasittava, kun pienin annettu lämpötilavaihtoehto 18 °C tuntuu liian hiostavalta ja siitä seuraavaksi viileämpi asento eli LO luonnollisesti liian kylmältä, vaikka puhaltimen säätäisikin manuaalisesti pienelle. Muutenkin laitetta joutuu automatiikastaan huolimatta usein säätelemään manuaalisesti. Vaikka Audin ilmastoinnin 'hienoksina' onkin puolen asteen tarkkuudella säätyvä lämpötila, säätö erikseen kummallekin puolelle sekä käytettävän avaimen mukana tallentuvat käyttäjäkohtaiset asetkset, Audia perheessämme edeltäneessä OG 9-3:ssa ja sitä edeltäneissä tonnareissa automatiikka toimi paljon miellyttävämmin ilman päivittäistä uudelleensäätelytarvetta. Ja nuo 'hienoudet' taitavat nykyään jo löytyä Saabeistakin.
STCF #3
Saa sen ilmastoinnin kalibroitua kohdalleen niin että asteet vastaa todellisuutta.
Noin otsikon aiheeseen on sanottava että kävin loppukesästä kokeilemassa Sport Edition 1.8T:tä ja omaan 1.8t:hen verrattuna moottori hengetön mutta muuten ihan hyvä paketti. 2.0T olisi tuohon koriin sopivampi ostos, tolla Sport Edition-varustuksella siinä on jo kivasti autoa. Jos on uutta ostamassa, niin kannattaa SS:n lisäksi kokeilla tuota A4:stakin, syksyllä tulee uusi malli joten vanhaan on kaadettu aika hyvin varusteita.
Itse jätin toistaiseksi vielä auton kauppaan, osin senkin takia että kokeilin seuraavana päivänä A6:tta...
Noin otsikon aiheeseen on sanottava että kävin loppukesästä kokeilemassa Sport Edition 1.8T:tä ja omaan 1.8t:hen verrattuna moottori hengetön mutta muuten ihan hyvä paketti. 2.0T olisi tuohon koriin sopivampi ostos, tolla Sport Edition-varustuksella siinä on jo kivasti autoa. Jos on uutta ostamassa, niin kannattaa SS:n lisäksi kokeilla tuota A4:stakin, syksyllä tulee uusi malli joten vanhaan on kaadettu aika hyvin varusteita.
Itse jätin toistaiseksi vielä auton kauppaan, osin senkin takia että kokeilin seuraavana päivänä A6:tta...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Minua häiritsee vm. 06 SC:n (2.0t Vectorin) erilaiset napinat mitä verhoilusta tulee. Katosta kuljettajan kohdalta kuulunut narina korjattiin. Olivat laittaneet silikonia kattoverhoilun oven yläpuoliseen saumaan. Autossa natinaa varsinkin kylmässä autossa kuuluu kuskinpuoleisesta kojelaudan kajarista tai sen suunnalta. Lisäksi epätasaisella pinnalla takaluukusta kuuluu jotain v*tun rapinaa kokoajan. Muuten mainiossa autossa tämä laskee mielestäni laatuvaikutelmaa melko paljon. Lisäksi etuiskareiden lotina pakkasella kuuluu mielestäni lähinnä korealaisiin autoihin. Itse olen myös ajanut A4:sta ja täytyy kyllä Saab-lasitkin silmillä sanoa että paremman laatuvaikutelman Audi kyllä antaa. Ei luulu natinoita ainakaan. Saabissa on kuitenkin enemmän hyviä ominaisuuksia kuin Audissa!
Maza
Ei auta kuin hetken - ovat korjanneet oiretta, eivät vikaa - korjataan toisella tavalla pysyvästi äänettömäksi.mathar81 kirjoitti: Minua häiritsee vm. 06 SC:n (2.0t Vectorin) erilaiset napinat mitä verhoilusta tulee. Katosta kuljettajan kohdalta kuulunut narina korjattiin. Olivat laittaneet silikonia kattoverhoilun oven yläpuoliseen saumaan.
Tähänkin korjaus olemassa - eikun takuuseen vain täytyyhän se saada auto hiljaiseksi.mathar81 kirjoitti: Autossa natinaa varsinkin kylmässä autossa kuuluu kuskinpuoleisesta kojelaudan kajarista tai sen suunnalta.
mathar81 kirjoitti: Lisäksi etuiskareiden lotina pakkasella kuuluu mielestäni lähinnä korealaisiin autoihin.
Minulla ainakin "lotisivat" samanmerkkiset saksalaiset iskarit Audissanikin.
Kolmattasataatuhatta kilometriä Audilla ajaneena tympäännyin varaosien menekkiin ja niiden hinnoitteluun, joka ei ollut missään suhteessa niiden kestävyyteen. Osat maksoi vähintään saman kuin mersussa, mutta kestivät kuin volkkarissa.mathar81 kirjoitti: Itse olen myös ajanut A4:sta ja täytyy kyllä Saab-lasitkin silmillä sanoa että paremman laatuvaikutelman Audi kyllä antaa. Ei luulu natinoita ainakaan. Saabissa on kuitenkin enemmän hyviä ominaisuuksia kuin Audissa!
Vuosi sitten Audi A4:stä SS:ään vaihtaneena muutama sana.
Kitinöistä ja natinoista olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Audista ei kuulunut 130 tkm ajettunakaan mitään kitinää mistään sisustuksesta, edes pakkasella. Saab on kitissyt sieltä täältä uudesta saakka.
Melutaso koko lailla samaa luokkaa. Ajettavuudeltaan erilaisia, mutta suurinpiirtein samanveroisia. Audi suuntavakaampi, Saab taipuu mutkatiellä paremmin. Lumessa ja loskassa ei juuri eroa.
Suurin ongelma Audissa (vm-03) oli lukuisat pikkuviat, joita ei merkkikorjaamon useista yrityksistä huolimatta saatu kuntoon (tätä olen selvitellyt toisalla tässä foorumissahttp://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p= ... ht=#234768). Muutenkin merkkikorjaamon, jälleenmyyjien ja maahantuojan suhtautuminen asiakkaaseen syvältä ja poikittain.
Kitinöistä ja natinoista olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Audista ei kuulunut 130 tkm ajettunakaan mitään kitinää mistään sisustuksesta, edes pakkasella. Saab on kitissyt sieltä täältä uudesta saakka.
Melutaso koko lailla samaa luokkaa. Ajettavuudeltaan erilaisia, mutta suurinpiirtein samanveroisia. Audi suuntavakaampi, Saab taipuu mutkatiellä paremmin. Lumessa ja loskassa ei juuri eroa.
Suurin ongelma Audissa (vm-03) oli lukuisat pikkuviat, joita ei merkkikorjaamon useista yrityksistä huolimatta saatu kuntoon (tätä olen selvitellyt toisalla tässä foorumissahttp://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p= ... ht=#234768). Muutenkin merkkikorjaamon, jälleenmyyjien ja maahantuojan suhtautuminen asiakkaaseen syvältä ja poikittain.