Saab - ollako vai eikö olla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
matu
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:14
Paikkakunta: Valkeakoski

Saab valittu

Viesti Kirjoittaja matu »

No niin... Päätös on tehty ja päädyin nyt sitten kokeilemaan Saabia. Kieltämättä koville päätös otti, joudunhan nyt luopumaan rakkaasta Alfastani :cry: Toivottavasti valintani osoittautuu aikaa myöten oikeaksi ja Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiDS hyväksi autoksi. :wink:

Molemmat vaihtoehtoina olleista autoista ovat mielestäni hyviä. Saabin puolelle vaaka kallistui ennen kaikkea pienempien ylläpitö- ja huoltokustannuksien takia sekä se, että Saab myyjät tarjoavat maksettavakseni hieman pienempää välirahaa kuin Delta-Auto olisi tehnyt.

Seuraavaksi on sitten valittava Saabin myyvä liike. Minun onneni on, että lähiympäristössä on useita Saab liikkeitä jotka haluavat ihan tosissaan kauppaa tehdä. Eli kilpailu jatkuu ja muutamia satasia/kymppejä vielä rutistetaan, mutta eiköhän voittaja tässäkin kisassa lähiaikoina löydy.

Kuulin myyjältä että ensi viikolla (vko 6) tulisi ehkä Saabiin jokin talvikampanja jolloin saisin taas jotain etua. Oletteko muut kuulleet tästä huhusta ja mitä mahtaisivat tarjota ko. kampanjassa? Muilla merkeillähän tarjotaan talvirenkaita, lohkolämmitintä yms. kaupanpäällisiksi... :idea:
MPT
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Saab valittu

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

matu kirjoitti:No niin... Päätös on tehty ja päädyin nyt sitten kokeilemaan Saabia. Kieltämättä koville päätös otti, joudunhan nyt luopumaan rakkaasta Alfastani :cry: Toivottavasti valintani osoittautuu aikaa myöten oikeaksi ja Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiDS hyväksi autoksi. :wink:

Molemmat vaihtoehtoina olleista autoista ovat mielestäni hyviä. Saabin puolelle vaaka kallistui ennen kaikkea pienempien ylläpitö- ja huoltokustannuksien takia sekä se, että Saab myyjät tarjoavat maksettavakseni hieman pienempää välirahaa kuin Delta-Auto olisi tehnyt.

Seuraavaksi on sitten valittava Saabin myyvä liike. Minun onneni on, että lähiympäristössä on useita Saab liikkeitä jotka haluavat ihan tosissaan kauppaa tehdä. Eli kilpailu jatkuu ja muutamia satasia/kymppejä vielä rutistetaan, mutta eiköhän voittaja tässäkin kisassa lähiaikoina löydy.

Kuulin myyjältä että ensi viikolla (vko 6) tulisi ehkä Saabiin jokin talvikampanja jolloin saisin taas jotain etua. Oletteko muut kuulleet tästä huhusta ja mitä mahtaisivat tarjota ko. kampanjassa? Muilla merkeillähän tarjotaan talvirenkaita, lohkolämmitintä yms. kaupanpäällisiksi... :idea:
Onnitellut hyvästä valinnasta, vaikka ei se toinekaan vaihtoehto olisi ollut hullumpi :wink: . Harkitse tosisaan tuota Hirschin tehdastakuuta säilyttävää viripakettia vielä autoon, jos budjetti antaa vaan myöten. Ja klubiin jäsennyys on tietty itsestään selvyys :D.

Talvikamppiksesta minulla ei ole kummempaa tietoa. Kysy kuitenkin tarjouksia pidemmältäkin sähköpostin välityksellä ja ainakin itse sain selkeästi paremman tarjouksen hiukan pidemmältä mitä pk-seudun liikkeet halusivat tarjota + usein myös vaihtohyvitys voi olla parempi.
Oletko muuten päättänyt vielä auton väriä 8O ?
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
matu
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:14
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja matu »

Väri on tässä vielä auki, mutta todennäköisesti sininen (Fushion Blue) tai musta (metallimusta Jet Black).

Dieselissä on vakiona polttoaine lämmitin, mutta koska en 100% varmuudella luota sen toimivuuteen, olen ajatellut laitattaa uuteen autoon myös lohkolämmittimen sisähaarapistokkeella. Vai onko mielestänne turha juttu? Pitäisikö ottaa Eberiin kauko-ohjain ja toimiiko Eber varmasti?

Ja tosiaan pari Saab liiketteä tässä nyt lähinnä keskenään kisaa ja toisesta liikkeesta kuulin mahdollisesta talvikampanjasta, mutta myyjä ei suostunut tarkemmin asiaa paljastamaan. Mukavasti on jo molemmissa vastaan tultu eli eiköhän kohta kysyntä ja tarjonta kohtaa...
MPT
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

matu kirjoitti:Väri on tässä vielä auki, mutta todennäköisesti sininen (Fushion Blue) tai musta (metallimusta Jet Black).

Dieselissä on vakiona polttoaine lämmitin, mutta koska en 100% varmuudella luota sen toimivuuteen, olen ajatellut laitattaa uuteen autoon myös lohkolämmittimen sisähaarapistokkeella. Vai onko mielestänne turha juttu? Pitäisikö ottaa Eberiin kauko-ohjain ja toimiiko Eber varmasti?

Ja tosiaan pari Saab liiketteä tässä nyt lähinnä keskenään kisaa ja toisesta liikkeesta kuulin mahdollisesta talvikampanjasta, mutta myyjä ei suostunut tarkemmin asiaa paljastamaan. Mukavasti on jo molemmissa vastaan tultu eli eiköhän kohta kysyntä ja tarjonta kohtaa...
Siitä eberistä. Meillä on nyt reilu 50 tkm ajettu SC TidS eikä tulisi enää mieleenkään hankkia autoa ilman lisälämppäriä. Tänä aamuna(kin) -30 astetta ja kolmen vartin lämmityksellä autossa oli tasainen 21 astetta :) Toiminnassa ei ole ollut mitään huomautettavaa - merkkivalon jatkuva palaminen alle 8 asteessa epäilytti mutta noin sen (kai) kuuluukin toimia, ikäänkuin ilmoittaen että olen valmiustilassa.
Vikoja ei ole siis ollut ja näin ollen lohkolämppärin käyttö on ollut tosi vähäistä.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
matu
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:14
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja matu »

saab93f kirjoitti:Siitä eberistä. Meillä on nyt reilu 50 tkm ajettu SC TidS eikä tulisi enää mieleenkään hankkia autoa ilman lisälämppäriä. Tänä aamuna(kin) -30 astetta ja kolmen vartin lämmityksellä autossa oli tasainen 21 astetta :) Toiminnassa ei ole ollut mitään huomautettavaa - merkkivalon jatkuva palaminen alle 8 asteessa epäilytti mutta noin sen (kai) kuuluukin toimia, ikäänkuin ilmoittaen että olen valmiustilassa.
Vikoja ei ole siis ollut ja näin ollen lohkolämppärin käyttö on ollut tosi vähäistä.
Onko sinulla vakiona pakettiin kuuluvan polttoainelämmittimen lisäksi myös lohkolämmitin? Näin siis ajattelin itse hankkia. Ns. moottorilämmitintä Saabiinhan ei lohkolämppärin sijasta saa.
MPT
Vastaa Viestiin