1,9 TiDS + Hirsch?
1,9 TiDS + Hirsch?
Onko joku laittanut 1,9 TiDS -koneeseen Hirschiä? Kokemuksia? Mielenkiintoisen paljon parantaa paperilla jo nykyisellääkin hyviä suoritusarvoja... käykö näin todellisuudessakin, jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan...
Re: 1,9 TiDS + Hirsch?
no ei nyt kuitenkaantikaakin kirjoitti:jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Re: 1,9 TiDS + Hirsch?
Voi jopa jäädä. Mutta vain jos autot kiihdyttävät samalla vaihteella (kuten manuaalin arvoista voi lukea). Jos taas Aerossa pudottaa pykälää pienemmän vaihteen (kierrosta peliin), jää dieseli auttamatta jälkeen. Ei auta pykältäminenkään.tikaakin kirjoitti:Onko joku laittanut 1,9 TiDS -koneeseen Hirschiä? Kokemuksia? Mielenkiintoisen paljon parantaa paperilla jo nykyisellääkin hyviä suoritusarvoja... käykö näin todellisuudessakin, jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan...
Tätä ei kaikki (VAG) dieselimiehet oikein tahdo aina sulattaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tuskin tuota nyt Aeroon kannattaa verrata. Käytännön ohituskiihtyvyys tosin lienee riittävän lähellä Aeroa.
Ja alkuperäiseen kysymykseen:
- on laitettu
- parantaa kiihtyvyyttä selvästi
- mutta en ole mitannut. Meillä neljävitosilla ei ole enää kavereita, jotka tulee mukaan istumaan autoon ja kellottamaan aikoja.
- hintansa väärti ja auton saa muutoskatsastettua parilla kympillä. Ei tarvitse ajella pimeässä pitkin nurkkia ilman valoja...
Ja alkuperäiseen kysymykseen:
- on laitettu
- parantaa kiihtyvyyttä selvästi
- mutta en ole mitannut. Meillä neljävitosilla ei ole enää kavereita, jotka tulee mukaan istumaan autoon ja kellottamaan aikoja.
- hintansa väärti ja auton saa muutoskatsastettua parilla kympillä. Ei tarvitse ajella pimeässä pitkin nurkkia ilman valoja...
Oioi, yllättäen nokileka ottaa V6:lta turpiin kaikilla osa-alueilla.
Mutta kyllä tidilläkin ehtii...melkein yhtä hyvin kuin 2.0T Aerolla.
9-3 SS 1.9TiDS, 1567kg
Potencia máxima (CV/rpm) 157,5 / 3.715
Par máximo (mkg/rpm) 35,41 / 2.505
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,9
Aceleración 0-1.000 m (s) 30,3
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 9,11
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,38 / 9,37 / 14,08
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 33,2
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 35,12
9-3 SC Aero 2.8T, 1655kg
Potencia máxima (CV/rpm) 251,4 / 5.540
Par máximo (mkg/rpm) 38,4 / 2.470
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 7,08
Aceleración 0-1.000 m (s) 27,44
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,34
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 6,26 / 8,06 / 10,73
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 29,02
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 30,15
9-3 SS Aero 2.0T, 1505kg
Potencia máxima (CV/rpm) 213,1 / 5.060
Par máximo (mkg/rpm) 32,09 / 3.680
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,15
Aceleración 0-1.000 m (s) 28,61
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,49
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,32 / 10,36 / 16,09
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 31,35
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 33,79
Mutta kyllä tidilläkin ehtii...melkein yhtä hyvin kuin 2.0T Aerolla.
9-3 SS 1.9TiDS, 1567kg
Potencia máxima (CV/rpm) 157,5 / 3.715
Par máximo (mkg/rpm) 35,41 / 2.505
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,9
Aceleración 0-1.000 m (s) 30,3
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 9,11
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,38 / 9,37 / 14,08
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 33,2
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 35,12
9-3 SC Aero 2.8T, 1655kg
Potencia máxima (CV/rpm) 251,4 / 5.540
Par máximo (mkg/rpm) 38,4 / 2.470
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 7,08
Aceleración 0-1.000 m (s) 27,44
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,34
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 6,26 / 8,06 / 10,73
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 29,02
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 30,15
9-3 SS Aero 2.0T, 1505kg
Potencia máxima (CV/rpm) 213,1 / 5.060
Par máximo (mkg/rpm) 32,09 / 3.680
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,15
Aceleración 0-1.000 m (s) 28,61
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,49
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,32 / 10,36 / 16,09
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 31,35
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 33,79
Aerot
Ainakin Autotalli.com ja jossain muuallakin tais olla tälle 4 sylinteriselle SS Aerolle ilmoitettu 0-100km/h 7,9s, mutta edellismallin Aerolle 7,3 s, mistä tämä huonontuminen voi johtua?
Onko uudempi niin paljon painavampi vai mikä(vanhalle merkitty rek otteeseen 1470kg)?
Onko uudempi niin paljon painavampi vai mikä(vanhalle merkitty rek otteeseen 1470kg)?
Joo kyllähän tuo Aero vie pelin näissä performanssiasioissa mutta yllättävän lähelle se kiisseli pääsee. Kulutuksesta oli puhetta, siinä pääsee nokipatamiehet paukuttelemaan henkseleitä...
TiDS/Hirsch:
Power 150 hp 175 hp
Torque 320 Nm 370 Nm
0-100km/h (s) 9,5 8,3
60-100km/h (s) 7,6 6,1
80-120km/h (s) 9,5 7,7
Vmax (km/h) 210 225
Fuel consumption, city (l/100km) 7,7 9,1
Fuel consumption, highway (l/100km) 4,7 5,0
Fuel consumption, combined (l/100km) 5,8 6,5
CO2 (g/100km) 157 171
Energy efficiency A A
Aero 2,8T/Hirsch:
Original (Manual) Hirsch Performance (Manual)
Power 250 PS 275 PS
Torque 350 Nm 400 Nm
0-100km/h (s) 6,7 6,3
60-100km/h (s) 6,2 4,8
80-120km/h (s) 7,9 6,5
Vmax (km/h) 250 260
Fuel consumption, city (l/100km) 15,4 15,6
Fuel consumption, highway (l/100km) 7,1 7,2
Fuel consumption, combined (l/100km) 10,2 10,3
CO2 (g/100km) 245 247
Energy efficiency E E
TiDS/Hirsch:
Power 150 hp 175 hp
Torque 320 Nm 370 Nm
0-100km/h (s) 9,5 8,3
60-100km/h (s) 7,6 6,1
80-120km/h (s) 9,5 7,7
Vmax (km/h) 210 225
Fuel consumption, city (l/100km) 7,7 9,1
Fuel consumption, highway (l/100km) 4,7 5,0
Fuel consumption, combined (l/100km) 5,8 6,5
CO2 (g/100km) 157 171
Energy efficiency A A
Aero 2,8T/Hirsch:
Original (Manual) Hirsch Performance (Manual)
Power 250 PS 275 PS
Torque 350 Nm 400 Nm
0-100km/h (s) 6,7 6,3
60-100km/h (s) 6,2 4,8
80-120km/h (s) 7,9 6,5
Vmax (km/h) 250 260
Fuel consumption, city (l/100km) 15,4 15,6
Fuel consumption, highway (l/100km) 7,1 7,2
Fuel consumption, combined (l/100km) 10,2 10,3
CO2 (g/100km) 245 247
Energy efficiency E E
No ei ole paskankaan väliä. Ajattelin tuoda faktat peliin, kun ylempänä sanottiin että diiseli voi viedä aeroa.MRe kirjoitti:Ja mitähän väliä tuolla sitten taas on? V6 jää kuin seisomaan n. seitsemällesadalle muulle autolle.
Ja miksei tuossa vertailussa ollut polttoaineenkulutusta?
Enpä jaksanut postata kulutuksia, kun kyse oli suorituskyvystä.
Niin nuohan ovat oikeita mittauksia eivätkä mitään valmistajien antamia arvoja. Tehotkin ovat keskenään vertailtavissa, autot kun ajetaan samassa dynossa.
Tuoltahana niitä voi käydä pällistelemässä.... http://motor.terra.es/motor/pruebas/nuestros.cfm
Kiinnostaa kyllä itseänikin
Kovasti yrittävät markkinoida täällä cabrioon tuota 150 heppasta diiseliä ja se on listalla myös valmiiksi chipattunakin. Ongelmana täällä vain on, että se nostaa käyttöönottomaksun yli kaksinkertaiseksi (950---->2500 euroa). No, pitänee katsella tuota vaihtoehtoa vielä ja käydä koeajolla.
Kaivellaan menneitä. Eli meneekö Hirsch softaaminen TIDS:stä nyt "pieleen" kun uusi 180hp TTID tuli markkinoille, joka toiminee verrokkina kyseiselle autolle tehonnosto tapauksessa? Vaiko eikö?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red