1,9 TiDS + Hirsch?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
tikaakin
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 08:30
Paikkakunta: Oulu

1,9 TiDS + Hirsch?

Viesti Kirjoittaja tikaakin »

Onko joku laittanut 1,9 TiDS -koneeseen Hirschiä? Kokemuksia? Mielenkiintoisen paljon parantaa paperilla jo nykyisellääkin hyviä suoritusarvoja... käykö näin todellisuudessakin, jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan... :D
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Re: 1,9 TiDS + Hirsch?

Viesti Kirjoittaja julle05 »

tikaakin kirjoitti:jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan... :D
no ei nyt kuitenkaan :wink:
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 1,9 TiDS + Hirsch?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

tikaakin kirjoitti:Onko joku laittanut 1,9 TiDS -koneeseen Hirschiä? Kokemuksia? Mielenkiintoisen paljon parantaa paperilla jo nykyisellääkin hyviä suoritusarvoja... käykö näin todellisuudessakin, jääkö Aero ohituskiihtyvyydessä rannalle ruikuttamaan... :D
Voi jopa jäädä. Mutta vain jos autot kiihdyttävät samalla vaihteella (kuten manuaalin arvoista voi lukea). Jos taas Aerossa pudottaa pykälää pienemmän vaihteen (kierrosta peliin), jää dieseli auttamatta jälkeen. Ei auta pykältäminenkään.

Tätä ei kaikki (VAG) dieselimiehet oikein tahdo aina sulattaa. :wink:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

mutta jos verrataan aero+hirsch ja tid+hirsch niin kyllä taitaa tid jäädä aika kirkkaasti... ei se nyt mikään tykki se tid+hirsch ole kokemusten perusteella...

ps... pitäähän sitä omaa puollustaa :lol: :D
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Tuskin tuota nyt Aeroon kannattaa verrata. Käytännön ohituskiihtyvyys tosin lienee riittävän lähellä Aeroa.

Ja alkuperäiseen kysymykseen:

- on laitettu
- parantaa kiihtyvyyttä selvästi
- mutta en ole mitannut. Meillä neljävitosilla ei ole enää kavereita, jotka tulee mukaan istumaan autoon ja kellottamaan aikoja.
- hintansa väärti ja auton saa muutoskatsastettua parilla kympillä. Ei tarvitse ajella pimeässä pitkin nurkkia ilman valoja...
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Oioi, yllättäen nokileka ottaa V6:lta turpiin kaikilla osa-alueilla. :)
Mutta kyllä tidilläkin ehtii...melkein yhtä hyvin kuin 2.0T Aerolla.

9-3 SS 1.9TiDS, 1567kg
Potencia máxima (CV/rpm) 157,5 / 3.715
Par máximo (mkg/rpm) 35,41 / 2.505
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,9
Aceleración 0-1.000 m (s) 30,3
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 9,11
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,38 / 9,37 / 14,08
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 33,2
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 35,12

9-3 SC Aero 2.8T, 1655kg
Potencia máxima (CV/rpm) 251,4 / 5.540
Par máximo (mkg/rpm) 38,4 / 2.470
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 7,08
Aceleración 0-1.000 m (s) 27,44
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,34
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 6,26 / 8,06 / 10,73
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 29,02
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 30,15

9-3 SS Aero 2.0T, 1505kg
Potencia máxima (CV/rpm) 213,1 / 5.060
Par máximo (mkg/rpm) 32,09 / 3.680
Prestaciones
Aceleración 0-100 km/h (s) 8,15
Aceleración 0-1.000 m (s) 28,61
Adelantamiento 60-120 km/h (s) en 3ª 7,49
Adelantamiento 80-120 km/h (s) en 4ª/ 5ª/6ª 7,32 / 10,36 / 16,09
Recuperación 1.000 m en 4ª a 40 km/h 31,35
Recuperación 1.000 m en 5ª a 50 km/h 33,79
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Aerot

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ainakin Autotalli.com ja jossain muuallakin tais olla tälle 4 sylinteriselle SS Aerolle ilmoitettu 0-100km/h 7,9s, mutta edellismallin Aerolle 7,3 s, mistä tämä huonontuminen voi johtua?
Onko uudempi niin paljon painavampi vai mikä(vanhalle merkitty rek otteeseen 1470kg)?
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Vanhassa 9-3 aerossa oli lisäksi tehoa enemmän.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Speksit

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ainakin virallisesti ilmoitetaan vanhalle 151kW ja uudelle 154kW eli enemmän tehoa ja vääntöä pitäisi olla uudemmassa.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Vauhdin maailman mittauksessa 2001, Vanhassa 9-3 aerossa oli 173,7 kW ja 321,3 Nm.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Oioi, yllättäen nokileka ottaa V6:lta turpiin kaikilla osa-alueilla.
Ja mitähän väliä tuolla sitten taas on? V6 jää kuin seisomaan n. seitsemällesadalle muulle autolle.

Ja miksei tuossa vertailussa ollut polttoaineenkulutusta?
tikaakin
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 08:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tikaakin »

Joo kyllähän tuo Aero vie pelin näissä performanssiasioissa mutta yllättävän lähelle se kiisseli pääsee. Kulutuksesta oli puhetta, siinä pääsee nokipatamiehet paukuttelemaan henkseleitä... :lol:


TiDS/Hirsch:

Power 150 hp 175 hp
Torque 320 Nm 370 Nm
0-100km/h (s) 9,5 8,3
60-100km/h (s) 7,6 6,1
80-120km/h (s) 9,5 7,7
Vmax (km/h) 210 225
Fuel consumption, city (l/100km) 7,7 9,1
Fuel consumption, highway (l/100km) 4,7 5,0
Fuel consumption, combined (l/100km) 5,8 6,5
CO2 (g/100km) 157 171
Energy efficiency A A

Aero 2,8T/Hirsch:

Original (Manual) Hirsch Performance (Manual)
Power 250 PS 275 PS
Torque 350 Nm 400 Nm
0-100km/h (s) 6,7 6,3
60-100km/h (s) 6,2 4,8
80-120km/h (s) 7,9 6,5
Vmax (km/h) 250 260
Fuel consumption, city (l/100km) 15,4 15,6
Fuel consumption, highway (l/100km) 7,1 7,2
Fuel consumption, combined (l/100km) 10,2 10,3
CO2 (g/100km) 245 247
Energy efficiency E E
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

MRe kirjoitti:Ja mitähän väliä tuolla sitten taas on? V6 jää kuin seisomaan n. seitsemällesadalle muulle autolle.
Ja miksei tuossa vertailussa ollut polttoaineenkulutusta?
No ei ole paskankaan väliä. Ajattelin tuoda faktat peliin, kun ylempänä sanottiin että diiseli voi viedä aeroa.

Enpä jaksanut postata kulutuksia, kun kyse oli suorituskyvystä.

Niin nuohan ovat oikeita mittauksia eivätkä mitään valmistajien antamia arvoja. Tehotkin ovat keskenään vertailtavissa, autot kun ajetaan samassa dynossa.

Tuoltahana niitä voi käydä pällistelemässä.... http://motor.terra.es/motor/pruebas/nuestros.cfm
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Kiinnostaa kyllä itseänikin

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kovasti yrittävät markkinoida täällä cabrioon tuota 150 heppasta diiseliä ja se on listalla myös valmiiksi chipattunakin. Ongelmana täällä vain on, että se nostaa käyttöönottomaksun yli kaksinkertaiseksi (950---->2500 euroa). No, pitänee katsella tuota vaihtoehtoa vielä ja käydä koeajolla.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kaivellaan menneitä. Eli meneekö Hirsch softaaminen TIDS:stä nyt "pieleen" kun uusi 180hp TTID tuli markkinoille, joka toiminee verrokkina kyseiselle autolle tehonnosto tapauksessa? Vaiko eikö?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin