nitinät ja hälyäänet

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

ristoj kirjoitti:Auto 1,8 T -05, ajettu 16 500 km ja natinaa riittää. Apumiehen puolella jatkuva nitinä vaikka paikalla ei istu ketään ( ei edes vaimo ). Olen yrittänyt paikantaa natinan mutta en ole siinä onnistunut. Onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa?
1.8t -07, ja meikäläisellä nitisee tuo pelkääjän paikan kattokahvan tyvi, vaikkei kukaan istuisi. Ihmeellistä on se, ettei se riipu nopeudesta, tiestä tai siitä istuuko siinä joku. Se vain nitisee aika ajoin.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Kyllä tässä -07 on paremmin nuo sivu levyt laitettu. Ainakin ne on tiiviimmin kiinni. Edelliset oli pari milliä alempana. Ts.ei ollut aivan tarpeeksi ylhäällä. Täytyy Bobilta kysyä neuvoa jos annat sitten jos alkaa taas tässäkin nitisemään.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tämä 9-3 SS:n "äänimaailma" on kyllä aika hieno. Kolahteluilta ja narinoilta olen välttynyt aika hyvin, mutta nyt on kuulunut parin päivän aikana jostain vänkärin puolelta omituista kilinää. Tarkempi sijainti on ehkä jossain keskipilarin takapuolella.
Gryphon
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 19:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Gryphon »

No laitetaas kokemuksia tästäkin sitten..

Eli kun ajaa esim. ympäröivää asfalttia syvemmällä olevan savevesiviemärin kannen päältä, niin kuuluu kummaltakin puolelta autoa oikein kunnon natina/rutinat (olisko ovien listat, tai sit ulkopuolella kulkevat listat)?!..

Sitten sellata kivaa pientä "sirinää" kuuluu jostain takaa, vasemmalta puolelta.. Ja oikealta puolelta takaa pientä metallista "helinää".. Tämä siis asfaltilla matkanopeuden ollessa vaikkapa 80km/h.. Ei siis mitään isoa ääntä, mutta ärsyttävää jonka huomaa kun kajareista ei tule älämölöä.

Ja se keskikonsolisysteemi, esim kun käsinojaa painaa tai heiluttelee.. Kuuluu sellaiset maailmanlopun nitinät ettei mitään järkeä.. Tuo -91 Nissanikaan pidä tollasta meteliä kun sisäosia nitkuttelee :)
Kaipa tuoa Bobin vihjettä voisi koettaa (löysäillä/kiristellä).

Alkaa vähän lannistaa, kun miettii mitä kaikkea saa aukoa tuosta sisustuksesta, ennenkuin tuon saa hiljaiseksi.. Mutta projektina sekin edessä sitten kun on aikaa, mielenkiintoa, hermoja ja paikka missä tehdä.

Ai niin joo, 'cockpit silicone spraytä' oon suihkutellut jo purkillisen tuohon ilman ihmeempiä tuloksia.
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

TM 1/06

Viesti Kirjoittaja arska »

Em. lehti totesi Farmarivertailussa että, " Jos BMW ja Audi ovat kuin yhdestä puusta veistettyjä, tuntuu Saab enemmänkin siltä kuin se olisi koottu tusinasta palikasta tappiliitoksilla". Autohan oli 9-3 SC 2.0t vector. Toivottavasti parannuksia on tullut sen jälkeen.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: TM 1/06

Viesti Kirjoittaja Bob »

arska kirjoitti:...Em. lehti totesi Farmarivertailussa että, " Jos BMW ja Audi ovat kuin yhdestä puusta veistettyjä, tuntuu Saab enemmänkin siltä kuin se olisi koottu tusinasta palikasta tappiliitoksilla"...
Yhdestä puusta veistetyt rakenteet ovat valitettavasti kovin alttiita säiden vaihteluille (halkeilu, ravistuminen yms.), joten en pitäisi tuota vertausta kovinkaan mairittelevana.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Kysympäs tässä noista kuskin istuinpenkeistä. Mulla tässä uudessa jos ei laita
ristiselän tukea yhtään niin kumisee ja nitisee selkänoja. Tuntuu että joutuu laittamaan aina vähän enemmän tukea ettei pitäisi ääntä. Onko kellään kokemuksia kun kohta joutuu selkä kaarella ajamaan. Ja niinkuin monesti niin paikallinen huolto ei oikein kantaa ottanut. Mulla vain oli -03:a irti se kokonaan ja silloin laittoivat sen kiinni. Vai olisiko tuo vain sillä tavalla rakennettu että selkänojan ristiselän säätöä pitää olla aina hieman muuten siellä uretaani vastaa vain hieman säätörautoihin
Saikohan tästä nyt kukaan mitään selvää..
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Gryphonille. Mulla oli sama juttu molemmissa -03 ja -05 eikä ne silikoneilla lähtenyt. Jäin miettimään sitä Bobin keskikonsolin kiristystä. Mutta se kyllä on ikävää kun vaihtaessakin on p.....n moinen ritinä. Miten ne on ajatellut sen jääskrapa jutun kun sitä nyt jo liikautta niin alkaa ritisemään. Mitäs sitten kun sitä jatkuvasti auotaan. Kokeilin teipatakin ne vastepinnat sisältä mutta ei auttanut kuin hetken.Nyt tässä kauhulla odottelen milloin se tässä autossa alkaa. Olisi jo pitänyt vaihtaa merkkiä mutta kun toiset ei ole niin hyviä ajettavia. Siitä nyt sitten näissä äänissä kärsii.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joku näissä on kyllä muuttunut, kun ei mikään ritise eikä natise. Jääskrapa on paikoillaan aina ja on ollut tähän saakka hiljaa. Mutta odotellaan, voihan se olla että alkaa ajan myötä. 10kk ja 24tkm ei ole aiheuttanut ääniä.
Tai sitten mulla on niin huono kuulo/stereot niin isolla (molempi todennäköisempi! )

Mutta noihin materiaalin kitinöihin toista vasten on olemassa teippiä (3M) jolla on erityisen matala kitkapinta, ja se on todella ohutta. Tarkoitettu nimenomaan autoon esim kojelaudan osien kontaktipintoihin. Jos enemmälti joutuu purkaan niin kannattaa varata jotain em vastaavaa tuotetta jota voi käyttää rakoihin.

Takakontin tiivisteet äänteli ja ne tokeni silikonilla. Kun laittaa semmosta vähän paksumpaa "rasvamaista" niin ei heti häviä poiskaan ja pysyy paikat hiljaa. Tiivisteiden natinat on kyllä silti normaalia kaikissa autoissa mun kokemusten perusteellan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

P.....e,5500 km ajettu ja nyt se alkoi ritisemään vaihtaessa se virta avaimen takaosa. Siinä on sellainen kynnen mentävä rako ja silloin se hiljenis jos sinne saisi nätisti jotain laitettua. Edelliseen kokeilin jotain teippiä ja se putosi sinne minne lie. Ihme että se löystyy siitä alempaa ja alkaa ritisemään.
Jollain konstilla se pitäisi saada liikkumattomaksi ja siististi vielä. Olisiko kellään mitään ehdotusta.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Marko A kirjoitti:
Mutta noihin materiaalin kitinöihin toista vasten on olemassa teippiä (3M) jolla on erityisen matala kitkapinta, ja se on todella ohutta. Tarkoitettu nimenomaan autoon esim kojelaudan osien kontaktipintoihin. .
Onko kenelläkään tietoa mistä ja mitä tyyppiä tuota teippiä olisi. Olen purkamassa autoa jonkin verran lähituleivaisuudessa ja samalla vois teippailla noita muovien liitoskohtia
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

- 3M 9324 Squeak reduction tape -

3M jälleenmyyjien pitäisi kyetä tilaamaan tuolla artikkelilla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin