vielä kerran öljyt

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

vielä kerran öljyt

Viesti Kirjoittaja agios »

Miten se oikein on. Kun vaativat tai haluavat autoliikkeet että ensimmäiset
öljyt vaihdetaan 10th ajettuna. Mulle ei ainakaan nollattu laskuria ja sitten tietenkin seurava vaihto tulee nopeammin. Mikä se oikein oikea käytäntö on.
Lapissa eivät vaihda öljyjä ollenkaan 10th vaan vasta kun tieturi näyttää että vaihtoon. Vai onko se autoliikkeiden oma rahastusmalli.
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: vielä kerran öljyt

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

agios kirjoitti:Miten se oikein on. Kun vaativat tai haluavat autoliikkeet että ensimmäiset
öljyt vaihdetaan 10th ajettuna. Mulle ei ainakaan nollattu laskuria ja sitten tietenkin seurava vaihto tulee nopeammin. Mikä se oikein oikea käytäntö on.
Lapissa eivät vaihda öljyjä ollenkaan 10th vaan vasta kun tieturi näyttää että vaihtoon. Vai onko se autoliikkeiden oma rahastusmalli.
Ei kuulemma pelkästään pysty nollaamaan sitä öljynlaatu ilmaisinta ajotieturissa. Nollataan ainoastaan silloin kuin tehdään määräaikaishuolto (jolloin myös nollataan se "days to service" -ilmaisin). Näin ainakin Kouvolan Veljekset Laakkoselta todettiin kun kyselin samaa asiaa kun vaihdatin Aeron öljyt 10 tkm kohdalla. Eli nyt öljyn laatu näyttää jotain 15 %, kuten ne olisi jos olisin alkuperäisillä ajanut. Outo homma :?:
Se öljyn laatu ilmaisinhan perustuu mm käynnistysten lukumäärään ei siis mittaa oikeasti öljyn laatua.

__________
#2248
SC Aero-06
pekkatyn
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 19:15
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pekkatyn »

Itse vaihdatin -06 Sport Combiimme öljyt + suodattimen n. 14 tkm kohdalla Seinäjoella Rengastien autotarvikkeessa. Ainakin siellä kyllä vaihdon jälkeen resetoivat öljynlaadun ilmaisimen jälleen 100 %:iin. Days to service- päivien lukumäärä pysyi entisellään.
9-3 SportSedan Linear 1.9 TTiD -11
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Mikähän se oikea tapa on. Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan. Onko kellään maahantuojan sellaista osoitetta josta voisi kysellä näitä epäselväksi jääneitä asioita. Esim. sähköposti. Näyttää tuo eka vaihto olevan liikkeestä kiinni ja sehän ei ole oikein. Itse nimittäin kun pätkä ajoa ajan niin öljyt jouduin vaihtamaan 9th välein ja kun jätetään nollaamatta niin tälleen siinä sitten käy. Ajattelin itse että käyttäisin huollossa kerran vuodessa mutta se oli toive ajattelua.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuolta ovat vastailleet myös spostikyselyihin:

General Motors Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 Helsinki
Puh: (09) 615 881
Fax: (09) 615 88333
E-mail: info@fi.saab.com

Eski
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Kiitos paljon. Parempi kun soittelen joskus niin saa parempia vastauksia. Laitan numeron talteen. On tämä hyvä palsta.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

agios kirjoitti:...Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan...
Ei tarvitse pyyhkimiä irroitella. Kumitiiviste nostetaan sivuun, muoviniitti irti suojan päästä, pyyhkimet parkkiin keskelle lasia - nostetaan irti kiinnitysnipsuista ja taitetaan suojan matkustajan puoleinen pää pystyyn (keskellä joustava saranakohta).

Helppoa kuin mikä - tosin omastani huollossa yrittivät rikkoa koko suojan, eivätkä saaneet sitä kunnolla paikoilleen ikkunaa vasten - tämän jälkeen olenkin tehnyt raitisilmasuodattimen vaihdot itse.

Huomatkaa, että huoltohintoihin sisältyy vain pelkkä paperisuodatin - muutama euro lisää, niin saa aktiivihiilisuodattimen, joka on paitsi suodatusteholtaan parempi, kuin myös mekaaniselta rakenteeltaankin jämäkämpi.
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Bob kirjoitti:
agios kirjoitti:...Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan...
Ei tarvitse pyyhkimiä irroitella. Kumitiiviste nostetaan sivuun, muoviniitti irti suojan päästä, pyyhkimet parkkiin keskelle lasia - nostetaan irti kiinnitysnipsuista ja taitetaan suojan matkustajan puoleinen pää pystyyn (keskellä joustava saranakohta).

Helppoa kuin mikä - tosin omastani huollossa yrittivät rikkoa koko suojan, eivätkä saaneet sitä kunnolla paikoilleen ikkunaa vasten - tämän jälkeen olenkin tehnyt raitisilmasuodattimen vaihdot itse.

Huomatkaa, että huoltohintoihin sisältyy vain pelkkä paperisuodatin - muutama euro lisää, niin saa aktiivihiilisuodattimen, joka on paitsi suodatusteholtaan parempi, kuin myös mekaaniselta rakenteeltaankin jämäkämpi.
Kiitos Bob infosta...........
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Pelkääjän puolelta ne taivutti ja sen jälkeen jäi pahasti irvistämään. Jäi muutaman millin ja 20cm pitkä rako. Lunta meni väliin ja jäätyi ja sitten olikin jo iso rako. Niinhän se pitäisi hoitua mutta ei mennyt niinkuin piti.
Kun uusi laitettiin jäi siihenkin molemmille puolille pienet raot. Onhan siinä keskellä se pehmeämpi kohta sitä varten mutta en tiedä miksi ei sitten onnistunut.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

agios kirjoitti:Pelkääjän puolelta ne taivutti ja sen jälkeen jäi pahasti irvistämään. Jäi muutaman millin ja 20cm pitkä rako. Lunta meni väliin ja jäätyi ja sitten olikin jo iso rako. Niinhän se pitäisi hoitua mutta ei mennyt niinkuin piti.
Kun uusi laitettiin jäi siihenkin molemmille puolille pienet raot. Onhan siinä keskellä se pehmeämpi kohta sitä varten mutta en tiedä miksi ei sitten onnistunut.
Menee "iholleen" lasia vasten kun viitsii painella kaikki muovikiinnikkeet paikoilleen. Riippuu tietty siitä paljonko niitä kiinnikkeitä on jo ehditty väännellä.

Omassani irvisti huollon jälkeen samoin kuin sullakin - käytin irti ja painelin kunnolla kiinni.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sain Saabilta vastauksen öljynvaihtoihin. Uuteenkin autoon vaihdetaan öljyt vain huoltoilmaisimen mukaan tai kahden vuoden välein, jos km.ei tule täyteen. Ja aina nollataan ilmaisin.
Nätisti sanottuna kustiin silmään.
Vastaa Viestiin