vielä kerran öljyt
vielä kerran öljyt
Miten se oikein on. Kun vaativat tai haluavat autoliikkeet että ensimmäiset
öljyt vaihdetaan 10th ajettuna. Mulle ei ainakaan nollattu laskuria ja sitten tietenkin seurava vaihto tulee nopeammin. Mikä se oikein oikea käytäntö on.
Lapissa eivät vaihda öljyjä ollenkaan 10th vaan vasta kun tieturi näyttää että vaihtoon. Vai onko se autoliikkeiden oma rahastusmalli.
öljyt vaihdetaan 10th ajettuna. Mulle ei ainakaan nollattu laskuria ja sitten tietenkin seurava vaihto tulee nopeammin. Mikä se oikein oikea käytäntö on.
Lapissa eivät vaihda öljyjä ollenkaan 10th vaan vasta kun tieturi näyttää että vaihtoon. Vai onko se autoliikkeiden oma rahastusmalli.
Re: vielä kerran öljyt
Ei kuulemma pelkästään pysty nollaamaan sitä öljynlaatu ilmaisinta ajotieturissa. Nollataan ainoastaan silloin kuin tehdään määräaikaishuolto (jolloin myös nollataan se "days to service" -ilmaisin). Näin ainakin Kouvolan Veljekset Laakkoselta todettiin kun kyselin samaa asiaa kun vaihdatin Aeron öljyt 10 tkm kohdalla. Eli nyt öljyn laatu näyttää jotain 15 %, kuten ne olisi jos olisin alkuperäisillä ajanut. Outo hommaagios kirjoitti:Miten se oikein on. Kun vaativat tai haluavat autoliikkeet että ensimmäiset
öljyt vaihdetaan 10th ajettuna. Mulle ei ainakaan nollattu laskuria ja sitten tietenkin seurava vaihto tulee nopeammin. Mikä se oikein oikea käytäntö on.
Lapissa eivät vaihda öljyjä ollenkaan 10th vaan vasta kun tieturi näyttää että vaihtoon. Vai onko se autoliikkeiden oma rahastusmalli.
Se öljyn laatu ilmaisinhan perustuu mm käynnistysten lukumäärään ei siis mittaa oikeasti öljyn laatua.
__________
#2248
SC Aero-06
Mikähän se oikea tapa on. Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan. Onko kellään maahantuojan sellaista osoitetta josta voisi kysellä näitä epäselväksi jääneitä asioita. Esim. sähköposti. Näyttää tuo eka vaihto olevan liikkeestä kiinni ja sehän ei ole oikein. Itse nimittäin kun pätkä ajoa ajan niin öljyt jouduin vaihtamaan 9th välein ja kun jätetään nollaamatta niin tälleen siinä sitten käy. Ajattelin itse että käyttäisin huollossa kerran vuodessa mutta se oli toive ajattelua.
Tuolta ovat vastailleet myös spostikyselyihin:
General Motors Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 Helsinki
Puh: (09) 615 881
Fax: (09) 615 88333
E-mail: info@fi.saab.com
Eski
General Motors Finland Oy
Pajuniityntie 5
00320 Helsinki
Puh: (09) 615 881
Fax: (09) 615 88333
E-mail: info@fi.saab.com
Eski
Ei tarvitse pyyhkimiä irroitella. Kumitiiviste nostetaan sivuun, muoviniitti irti suojan päästä, pyyhkimet parkkiin keskelle lasia - nostetaan irti kiinnitysnipsuista ja taitetaan suojan matkustajan puoleinen pää pystyyn (keskellä joustava saranakohta).agios kirjoitti:...Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan...
Helppoa kuin mikä - tosin omastani huollossa yrittivät rikkoa koko suojan, eivätkä saaneet sitä kunnolla paikoilleen ikkunaa vasten - tämän jälkeen olenkin tehnyt raitisilmasuodattimen vaihdot itse.
Huomatkaa, että huoltohintoihin sisältyy vain pelkkä paperisuodatin - muutama euro lisää, niin saa aktiivihiilisuodattimen, joka on paitsi suodatusteholtaan parempi, kuin myös mekaaniselta rakenteeltaankin jämäkämpi.
Kiitos Bob infosta...........Bob kirjoitti:Ei tarvitse pyyhkimiä irroitella. Kumitiiviste nostetaan sivuun, muoviniitti irti suojan päästä, pyyhkimet parkkiin keskelle lasia - nostetaan irti kiinnitysnipsuista ja taitetaan suojan matkustajan puoleinen pää pystyyn (keskellä joustava saranakohta).agios kirjoitti:...Tietenkin siinä seuraavassa tulee sitten raitis-ilma suodattimen vaihto. Sekin yritettiin vaihtaa toista päätä taivuttamalla ja tietenkin se jäi pahasti irvistämään. No se tilattiin sitten uusi. Outoa että Saab ei ole kiinnittänyt tuollaiseen huomiota. Paras tapa varmaan on että otetetaan pyyhkijät pois ja sitten vaihdetaan...
Helppoa kuin mikä - tosin omastani huollossa yrittivät rikkoa koko suojan, eivätkä saaneet sitä kunnolla paikoilleen ikkunaa vasten - tämän jälkeen olenkin tehnyt raitisilmasuodattimen vaihdot itse.
Huomatkaa, että huoltohintoihin sisältyy vain pelkkä paperisuodatin - muutama euro lisää, niin saa aktiivihiilisuodattimen, joka on paitsi suodatusteholtaan parempi, kuin myös mekaaniselta rakenteeltaankin jämäkämpi.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Pelkääjän puolelta ne taivutti ja sen jälkeen jäi pahasti irvistämään. Jäi muutaman millin ja 20cm pitkä rako. Lunta meni väliin ja jäätyi ja sitten olikin jo iso rako. Niinhän se pitäisi hoitua mutta ei mennyt niinkuin piti.
Kun uusi laitettiin jäi siihenkin molemmille puolille pienet raot. Onhan siinä keskellä se pehmeämpi kohta sitä varten mutta en tiedä miksi ei sitten onnistunut.
Kun uusi laitettiin jäi siihenkin molemmille puolille pienet raot. Onhan siinä keskellä se pehmeämpi kohta sitä varten mutta en tiedä miksi ei sitten onnistunut.
Menee "iholleen" lasia vasten kun viitsii painella kaikki muovikiinnikkeet paikoilleen. Riippuu tietty siitä paljonko niitä kiinnikkeitä on jo ehditty väännellä.agios kirjoitti:Pelkääjän puolelta ne taivutti ja sen jälkeen jäi pahasti irvistämään. Jäi muutaman millin ja 20cm pitkä rako. Lunta meni väliin ja jäätyi ja sitten olikin jo iso rako. Niinhän se pitäisi hoitua mutta ei mennyt niinkuin piti.
Kun uusi laitettiin jäi siihenkin molemmille puolille pienet raot. Onhan siinä keskellä se pehmeämpi kohta sitä varten mutta en tiedä miksi ei sitten onnistunut.
Omassani irvisti huollon jälkeen samoin kuin sullakin - käytin irti ja painelin kunnolla kiinni.