Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Bob kirjoitti:
Miika79 kirjoitti:Tutkiskelin tänään noita iskareita kun vaihdoin uudet sisälokasuojat eteen, niin kyllähän nuo näyttäisi orkkiskamaa olevan. Kuskin puolella oli se haitarikumi irronnut alapäästä ja oli jotenkin löystyneen oloinen. Piti kyhätä se uudestaan nippusiteellä kiinni.
Nuo iskarin haitarikumit on kyllä vakiona kiinni vain yläpäästä. Jos laitat ne kiinni myös alapäästä, niin saattaa olla, että ne repeää esim. autoa nosturilla nostettaessa kun pyörät riippuvat vapaana.
Noh, saa nyt olla nippuside paikallaan. Joka tapauksessa tänä kesänä nuo iskarit vaihtuu kuitenkin. On tullut luettua aikalailla lisää tuota saabcentralia ja siellä kävi joku "konin heppu" kertomassa että tuo FSD-iskari ei toimi oikein enää 30mm madalluksella. En jaksa nyt kaivaa sitä juttua tähän, mutta ei taida tuo yhdistelmä tulla meikäläiselle autoon. Nyt olen alkanut katsella Hirschin jousia noiden Eibachien sijaan. Ja hinta senkun nousee. Elkpartsilta toimituskuluineen FSD+Hirsch noin 1200€ :evil:
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Käytin katsastuksessa tänään ja katsastusmies kommentoi iskaritestissä, että uudet iskarit, vai? - johon kommentoin, että toista vuotta vanhat vajaa 40000 km ajetut Konit... :D . Arvot kuulemma vastasivat kuitenkin uusia iskareita.

Korjauskehoituksen kuitenkin sain - toisen etusumuvalon poltin pimeänä - kyllä harmittaa, ei tällaista ennen ole sattunut... sen siitä saa kun hetken mielijohteesta katsastusaseman ohi ajaessaan saa päähänsä mennä katsastuttamaan autonsa.
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

hmm, konit on rautaa, pitäisi vaihtaa itsellekin
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
RDpappa
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 20:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja RDpappa »

Bob kirjoitti:Kokemuksia kyselen eli onko joku laittanut muita iskareita originaalien tilalle?

Minkä merkkisiä? Saatavuus - miten hankit Suomesta vai tilaamalla ulkomailta? Oletko niihin tyytyväinen?

Omassani on taas iskarinvaihto käsillä - varsinkin etupää on aika velton oloinen. En viitsisi enää kolmatta kierrosta tehdä noilla Sachs:n iskareilla, kun huvittaisi tehdä muutakin kuin pelkästään purkaa ja koota auton alustaa... olo on kuin "teletapilla" uudestaan... uudestaan...

Sen verran olen itse saanut selvitettyä, että Koni Sportit saa ainakin suoraan Suomesta - Konin FSD:stä sanoivat, ettei saa SS:ään, mutta ulkomailta itse tilaamalla taas saisi... ketähän tässä uskoisi.
Hei. Olen uusi Saabisti tällä foorumilla. Palasin takaisin "vanhaan merkkiin" n. 20 vuoden jälkeen. Itsellä nyt -04 SS. Ostin sen liikkeestä 60 tkm ajettuna. Huomasin koeajolla etupään ääntävän kuopissa. Onneksi sovin että ääni poistetaan myyjäliikkeen laskuun. Ei se niin helppoa ollutkaan... Vei auton paikalliseen Saab-liikkeeseen, jossa työnjohtaja totesi etupään kääntölaakereiden ääntävän, koska "siinä se yleensä vika on ollut". Ne vaihdettiin uudempaan roiskesuojattuun versioon. Tutuissa kuopissa ääni oli ennallaan. Ei muuta kuin takaisin liikkeeseen. Nyt paikalla oli Saabit tunteva asentaja, joka itse kävi ajamassa ja kuunteli ääntä. Tuomio oli että iskarit ääntävät. Siellä on kuulemma pieniä venttiilejä, joista ääni tulee. Eteen vaihdettiin Monroe Reflexit. Äänet loppuivat ja auto tuntuu nyt tosi hyvältä. Alkuperäiset olivat Sacshin tekemät. Uusia iskareita joutui odottamaan n. 2 viikkoa. Hintaa en tiedä koska myyjäliike maksoi laskun. :mrgreen:
RDpappa
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 20:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja RDpappa »

Terve

Lainaan vanhaa viestiäni etupään osalta. Nyt oikealta takaa kuuluu vastaavaa "klopinaa". Rovaniemen Vianorin kautta uudet Monroe Reflexit taakse maksaa 120 €, asennus 60 €. Tehdastilauksena toimitusaika n. 4 viikkoa.

Suosittelen kokeilemaan Reflexejä.

[Hei. Olen uusi Saabisti tällä foorumilla. Palasin takaisin "vanhaan merkkiin" n. 20 vuoden jälkeen. Itsellä nyt -04 SS. Ostin sen liikkeestä 60 tkm ajettuna. Huomasin koeajolla etupään ääntävän kuopissa. Onneksi sovin että ääni poistetaan myyjäliikkeen laskuun. Ei se niin helppoa ollutkaan... Vei auton paikalliseen Saab-liikkeeseen, jossa työnjohtaja totesi etupään kääntölaakereiden ääntävän, koska "siinä se yleensä vika on ollut". Ne vaihdettiin uudempaan roiskesuojattuun versioon. Tutuissa kuopissa ääni oli ennallaan. Ei muuta kuin takaisin liikkeeseen. Nyt paikalla oli Saabit tunteva asentaja, joka itse kävi ajamassa ja kuunteli ääntä. Tuomio oli että iskarit ääntävät. Siellä on kuulemma pieniä venttiilejä, joista ääni tulee. Eteen vaihdettiin Monroe Reflexit. Äänet loppuivat ja auto tuntuu nyt tosi hyvältä. Alkuperäiset olivat Sacshin tekemät. Uusia iskareita joutui odottamaan n. 2 viikkoa. Hintaa en tiedä koska myyjäliike maksoi laskun. ]
Spatha
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 19:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja Spatha »

Morjens!

Saab kaipaisi allensa madallusjouset ja uudet iskarit, mutta kun en oikein tiedä millaiset laittaa. Yksi vaihtoehto olisi Bilsteinin Sprintit + H&Rrän jouset mutta hinta Suomessa on 1000€, joka on vähän liian suolainen (pitää kesävanteetkin ostaa :) ).
Yksi setti mitä katsoin on tämä Konin sarja, joka madaltaisi sopivasti 30-35mm, eikä hintakaan olisi ihan niin korkea http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3088. Onkos muilla kokemuksia sarjasta? Pitäisi vissiin -07 SSään sopia? Vai onko suositella jotain muuta sarjaa? Kiitoksia jo etukäteen!

EDIT
Lisätään vielä sen verran, että coiloverit kiinnostaa myös. Ainakin KWlla taitaa olla Saabiin sopivia ja ilmeisesti myös D2sella? Vaikka coiloverit kalliimmat onkin, niin niistä voisin melkein sen tonni jo maksaakin.
Saab 9-3SS 1.9l TiDS -07
Yamaha FZ6-N S2
Vastaa Viestiin