Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Muita kuin originaali Sachs:n iskareita alla?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kokemuksia kyselen eli onko joku laittanut muita iskareita originaalien tilalle?

Minkä merkkisiä? Saatavuus - miten hankit Suomesta vai tilaamalla ulkomailta? Oletko niihin tyytyväinen?

Omassani on taas iskarinvaihto käsillä - varsinkin etupää on aika velton oloinen. En viitsisi enää kolmatta kierrosta tehdä noilla Sachs:n iskareilla, kun huvittaisi tehdä muutakin kuin pelkästään purkaa ja koota auton alustaa... olo on kuin "teletapilla" uudestaan... uudestaan...

Sen verran olen itse saanut selvitettyä, että Koni Sportit saa ainakin suoraan Suomesta - Konin FSD:stä sanoivat, ettei saa SS:ään, mutta ulkomailta itse tilaamalla taas saisi... ketähän tässä uskoisi.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

jatkoa...

olen siis kiinnostunut kaikista vaihtoehtoisista merkeistä...
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

millaiset ovat tekniikaltaan konin fsdeet? niissä oli jotain erityistä.. ja kalliitkin muistaakseni :roll:
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

pyliaho kirjoitti:millaiset ovat tekniikaltaan konin fsdeet? niissä oli jotain erityistä.. ja kalliitkin muistaakseni :roll:
Luulisin, että ko. iskareissa on haettu mukavuutta ohivirtausventtiilirakenteen avulla hitaaseen ja pieneen liikkeeseen - nopeissa liikkeissä taas pitäisi olla jäykempi. Samantapainen (ehkä, luulisin) toimintaperiaate kuin Monroen Sensatrackeissa - Monroen vaimentimia ei kylläkään ole saatavissa SS.ään.

Korjatkoon ken tietää tarkemmin...

Itseasiassa esim. PFS:ltä saa eteen ja taakse FSD:t 660 eurolla - Saabin omia saa tuohon hintaan vasta parin eteen...

Rahti tuolta maksaa Suomeen kuutisenkymppiä.

Konin Sportit PFS:ltä 542 eteen ja taakse -> Suomeen tuotuna n. 600 euroa.

Kyllä tietenkin halvemmatkin tai muut kuin Konit kelpaa, mutta ei taida olla muuta vielä tarjolla? Ai, niin Bilsteiniltä löytyy, mutta hinta on samaa luokkaa Konien kanssa.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Olikos sulla sporttialusta ?
Jos ei, niin Saabin roadholding-kittejä kannattaa miettiä, ainakin 9-5:ssa niiden iskarit ovat kestäneet paremmin, jos oikein olen ymmärtänyt. Nekin kyllä taitavat olla Sachsin kamaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

koistha kirjoitti:Olikos sulla sporttialusta ?
Jos ei, niin Saabin roadholding-kittejä kannattaa miettiä, ainakin 9-5:ssa niiden iskarit ovat kestäneet paremmin, jos oikein olen ymmärtänyt. Nekin kyllä taitavat olla Sachsin kamaa.
Ei ole sporttialusta, vaan normaali.

Olen katsellut PFS:ltä noita sporttialustoja - niissä vain käytetään samoja iskareita, kuin mitä alkuperäisetkin on. Ja noista alkuperäisistä iskareista on nimenomaan tarkoitus päästä eroon - ellei nyt jostakin sellaista ihmettä tule, että selkeästi kerrottaisiin / luvattaisiin mallien muuttuneen kestävämmiksi - pelkkä varaosanumeron muutos ei ainakaan minua vakuuta.

Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.

Myös Bilsteinin Sportteja tuntuu saavan - hinta Suomesta ostettaessa tuntuu vain olevan lähempänä yhdeksää sataa, kuten myös em. Koneilla.

Miksiköhän iskarit on Suomessa niin paljon kalliimpia kuin muualla?

Yleensä aina ennen olen ostanut tällaiset tavarat merkkiliikkeeltä tai paikallisilta varaosakauppiailta, mutta nyt taitaa olla pakko totutella uuteen kaupankäyntimuotoon ja tilata ulkomailta.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Bob kirjoitti: Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.
Monroella on tai on ainakin ollut Suomessa kaksi maahantuojaa toinen on AD-varaosat ja toinen Arwidson. AD on näistä selkeästi halvempi, joissain tapauksissa AD:n kautta samat iskarit maksoivat viime vuonna kysellessäni 50% vähemmän kuin Arwidsonin kautta hankittuna. Kannattaa tsekata.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

koistha kirjoitti:
Bob kirjoitti: Jokatapauksessa Monroen Reflex vaimentimia pitäisi saada Suomesta parin viikon päästä - niiden hinnoittelu menee ikävä kyllä hieman kalliimmaksi kuin mitä Konin Sportit (kelt.) maksaa PFS:llä.
Monroella on tai on ainakin ollut Suomessa kaksi maahantuojaa toinen on AD-varaosat ja toinen Arwidson. AD on näistä selkeästi halvempi, joissain tapauksissa AD:n kautta samat iskarit maksoivat viime vuonna kysellessäni 50% vähemmän kuin Arwidsonin kautta hankittuna. Kannattaa tsekata.

Päädyin nyt kuitenkin laittamaan nuo Konin Sportit - tilattuna PFS:n kautta tietenkin.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Jokos Bob on saanut konit alle?

Itsellä taitaa tulla alustan täysi päivitys uusiksi tänä kesänä. Autossahan on (ainakin huoltokirjan mukaan) tehtaan urheilualusta. Uskomatonta miten joku tehdas voi tuollaista p***aa laittaa autoon alle. Mikään auto mitä olen aikaisemmin ajanut ei ole ollut noin pintakova. Myöskin kohtuullista rahinaa kuuluu etupäästä kun ajaa esim. hidastetöyssyistä.

Itsellä kans harkinnassa nuo konin iskarit, mutta jousista ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Näillänäkymin joko H&R tai Eibach?
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Miika79 kirjoitti:Jokos Bob on saanut konit alle?

Itsellä taitaa tulla alustan täysi päivitys uusiksi tänä kesänä. Autossahan on (ainakin huoltokirjan mukaan) tehtaan urheilualusta. Uskomatonta miten joku tehdas voi tuollaista p***aa laittaa autoon alle. Mikään auto mitä olen aikaisemmin ajanut ei ole ollut noin pintakova. Myöskin kohtuullista rahinaa kuuluu etupäästä kun ajaa esim. hidastetöyssyistä.

Itsellä kans harkinnassa nuo konin iskarit, mutta jousista ei ole vielä mitään päätöksiä tehty. Näillänäkymin joko H&R tai Eibach?
Eilen tuli Konit ja tänään laitoin alle. Ajokokemuksia ei ole vielä kovin paljoa - ajelin vain sellaisen koepätkän, jossa olen aiemmin ihmetellyt noita alustan "ääniä". Kolinat ovat nyt poissa :D .

Palataan ajokokemuksiin tarkemmin, kun on kertynyt enemmän kilometrejä - odotukset ovat korkealla etenkin paremman ajettavuuden suhteen tuulisella säällä.

Minullahan on nyt Konin Sportit vakiojousissa ja säädöt Konin suosituksen mukaisesti löysimmillään - pelkäsin iskunvaimennuksen tulevan liian kovaksi, mutta huoli oli täysin turha. Tulen todennäköisesti hieman säätämään kovemmaksi, kunhan ehdin. Näillä säädöillä on hieman jäykempi kuin uusi vakioalusta, mutta siitä huolimatta esim. asfaltin katkokset eivät tömäyttele samalla tavalla kuin ennen.

Nuo alta otetut n. parivuotta vanhat olivat kyllä finaalissa - iskareiden yläpäässä on sellainen tyhjä kohta ja iskaria kun painelee, niin kuuluu vain sellainen "slurps-slurps" -ääni.

Näissä Koneissa on tuo jousilautasen muoto hieman tasaisempi kuin alkuperäisessä eli todennäköisesti ei kerää niin paljon hiekkaa ja kiviä. Samalla meni paikoilleen myös kääntölaakerin -07 -malliset suojat.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?

Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut :evil:

Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Miika79 kirjoitti:Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?

Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut :evil:

Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.

Eipä taida tuota yhdistelmää vielä olla kenelläkään kotomaassa...

Voit ehtiä antamaan itse ensimmäiset kommentit :D .
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Bob kirjoitti:
Miika79 kirjoitti:Jonkun verran tullut lueskeltua tuota saabcentralin foorumia ja kovasti pitävät tuota Konin FSD + Eibach pro kit yhdistelmää hyvänä. Onkos kukaan foorumilla laittanut tuota yhdistelmää sportsedanin alle?

Ainoa miinushan siinä on vaan hinta... yhteensä n.900€ +toimituskulut :evil:

Täytyy nyt raapia päätä vielä vähän aikaa.

Eipä taida tuota yhdistelmää vielä olla kenelläkään kotomaassa...

Voit ehtiä antamaan itse ensimmäiset kommentit :D .
Jep, tässä täytyy olla pelkkänä korvana! :roll:
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Tutkiskelin tänään noita iskareita kun vaihdoin uudet sisälokasuojat eteen, niin kyllähän nuo näyttäisi orkkiskamaa olevan. Kuskin puolella oli se haitarikumi irronnut alapäästä ja oli jotenkin löystyneen oloinen. Piti kyhätä se uudestaan nippusiteellä kiinni.

Sumuvalojen polttimot tuli myös samalla vaihdettua Philipsin Diamondvisioneihin.

Ja edelleen jatketaan sitä pään raapimista... :D
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Miika79 kirjoitti:Tutkiskelin tänään noita iskareita kun vaihdoin uudet sisälokasuojat eteen, niin kyllähän nuo näyttäisi orkkiskamaa olevan. Kuskin puolella oli se haitarikumi irronnut alapäästä ja oli jotenkin löystyneen oloinen. Piti kyhätä se uudestaan nippusiteellä kiinni.
Nuo iskarin haitarikumit on kyllä vakiona kiinni vain yläpäästä. Jos laitat ne kiinni myös alapäästä, niin saattaa olla, että ne repeää esim. autoa nosturilla nostettaessa kun pyörät riippuvat vapaana.
Vastaa Viestiin