ensihuolto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
uusi saabisti
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 13:03
Paikkakunta: Helsinki

ensihuolto

Viesti Kirjoittaja uusi saabisti »

No niin, näyttöön ilmestyi jakarin kuva ja kehoitus viedä auto huoltoon. Autolla on ajettu nyt 23tkm ja service info näyttää oil quality 2%. Mitenkäs teillä muilla on tullut ensihuolto vastaan? En ole vilkaissut vielä ohjekirjaa mutta kyseessä lienee pitkälti öljynvaihtohuolto.
9-3 SportCombi Linear TurboEdition -06 SCH 1.8t + Hirsch
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

26 tkm takana ja öljy vielä 17%:sta (tosin vaihdoin öljyt 6000 km:n kohdalla,mutta eihän sillä ole tuohon näyttöön mitään merkitystä, kun huoltoilmaisinta ei öljynvaihdossa resetoitu).
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

mulla taas mittarissa oli 11tkm ja öljyn laatu 20% mutta vaihdati ne... on aika pitkälle kiini se jakarin ilmestyminen käynnistys kerroista ja lyhyistä matkoista... edellisellä saabilla meni 20tkm ennen kuin laatu oli 20%... nyt on ollut paljon vaan kaupunki ajoa.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Kyllä se oikein näyttää. Mulla tuli 10th jo kun 3km matkaa pääsääntöisesti ajelen. Mikä hauskinta että maksoi 146€ öljyt +suodatin +raitisilmas.
Jos tämä lohduttaa. Nyt hän voit sen viedä halvempaankin jolla on vain valtuudet.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Minulla nyt ajettuna n.7500km ja prosentit huitelee 30% nurkilla.
Hätäiseen se siis on huolto tulossa.
Kyllä on arvokas tuo 146€!

Ajatuksissa on ollut öljynvaihto jo aiemminkin. Miten tuo mittari nyt reagoikaan tuohon aikaisempaan vaihtoon? Ei siis resetoidu mutta jatkaako se tuosta 30:stä, kunhan siihen taas tulee vaiko jatkaako heti siitä eteenpäin?
Pitääkös takuun kannalta nuo öljyt vaihdattaa Saabilla vai miten on?
Osaatteko suositella Tampereen suunnalla hyvää huoltoa?

Edit..
Niin, löytyihän tuohon osaan jo vastausta toisestakin ketjusta. Kiitti!
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Aika paljon taitaa ajotapa vaikuttaa. Meillä on auto (1.9 TidS) menossa 60 tkm:n huoltoon ja oil quality olisi vielä 47%.
Aika iso ero huoltohinnoissa Oulussa ainakin - Aineella olisi ollut ~400€ kun AutoÅström lupasi tehdä saman 332.50 eurolla. Onhan nuo molemmat ihan törkeitä hintoja mutta ei taida kilpailijatkaan halvemmalla huoltua.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Se laskee vain ja ainoastaan ajomatkat yhdellä kerralla ja starttien määrän. Siitä se prosentti sitten tulee. Jos ajetaan esim. pitkiä matkoja jatkuvasti niin voidaan päästä lähelle 30th.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

saab93f kirjoitti: Onhan nuo molemmat ihan törkeitä hintoja mutta ei taida kilpailijatkaan halvemmalla huoltua.

mun ex chryslerin 70tkm perushuolto maksoi yli tonnin...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Huoltohinnoista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Onneksi Saabilla ei lähdetty missään vaiheessa temppuilemaan nokkahihnojen kanssa. Esim. 406 3.0V6 Pösössä pelkkä nokkaremmin vaihto on vähä yli 1000€....... :x Kyllä alkaa tulemaan huoltoihin hintaa tuotakin kautta.
Ai prkl... onhan se näemmä tämä 1.8i, eikös siinä ole hihna? :?:
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltohinnoista

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

apu,apupoika kirjoitti: Ai prkl... onhan se näemmä tämä 1.8i, eikös siinä ole hihna? :?:
Joo, onhan siinä. Onneksi niitä myllyjä ei kamalasti ole viime vuosina Suomeen tullut turbo editionin ja turbo pilotin myötä. :D Ja pahoittelut niille joilla ko mylly on... :wink:
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Nitzgu kyselee saako huollattaa muualla. Kyllä saa mutta pitää olla Saabin valtuuttama huoltoliike. Jonkun verran niitä nykyisin onkin. En minäkään toista kertaa öljynvaihdosta 146€ maksa.
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Teetin tänään 30tkm huollon Länsiauto Olari Espoossa. Pyysin ohjelmoimaan takaluukun siten, että auki aina, kun ovet auki. Hinta ohjelmoinnille (muiden huoltohommien päälle) 30 EUR. Mielestäni kohtuu arvokas toimenpide.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ensihuolto 06 SC on alkup. kysyjän kohdalle tullut ilmeisesti ajan perusteella ja hoidetaan tod.näk öljynvaihtona. Kaikkiin 06 SC pitäisi siis kuulemma tulla 1 vuoden "määräaikaistarkastus" varsinaisesta huollosta ei ole kyse.

No sittenhän tämä myös sekoittaa huolto-ohjelman aika lahjakkaasti. Meille annettiin ohje ajaa 30tkm huolto reilusti pitkäksi ja tehdä se siis myöhemmin.
Tämä 1 vuoden ohjelma tehtiin nyt elokuussa 24000km ja nyt ollaan jo 27000 tietämissä, joten 30tkm huoltoon ei ole kiire..

Tuntuu vähän, että tämä on ovelasti ohjelmoitu autotaloja ajatellen. Eihän ne näillä autojen myynnillä elä, huoltopuoli tuo rahan taloon.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jyrki73 kirjoitti:Teetin tänään 30tkm huollon Länsiauto Olari Espoossa. Pyysin ohjelmoimaan takaluukun siten, että auki aina, kun ovet auki. Hinta ohjelmoinnille (muiden huoltohommien päälle) 30 EUR. Mielestäni kohtuu arvokas toimenpide.
Eikö olekin jännää, että laskutetaan ohjelmointityökalun käytöstä.. Vähän sama kuin hinnoiteltaisiin erikokoiset kiintolenkit ja hylsyt kaikki omilla hinnoillaan. Ja kun näissä Saabeissa on paljon torxia, niin se on tietenkin +10% perus ristipäähän nähden. Ja asiakasta ei haluta päästää huoltoon näkemään mitään, koska siitähän selviäisi mitä (miten vähän) se tuntihinta sisältää.

Omaan huoltopalveluumme olemme tyytyväisiä joka tapauksessa.
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: ensihuolto

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Ristom kirjoitti: Eikö olekin jännää, että laskutetaan ohjelmointityökalun käytöstä.. Vähän sama kuin hinnoiteltaisiin erikokoiset kiintolenkit ja hylsyt kaikki omilla hinnoillaan. Ja kun näissä Saabeissa on paljon torxia, niin se on tietenkin +10% perus ristipäähän nähden. Ja asiakasta ei haluta päästää huoltoon näkemään mitään, koska siitähän selviäisi mitä (miten vähän) se tuntihinta sisältää.

Omaan huoltopalveluumme olemme tyytyväisiä joka tapauksessa.
Juuri näin ja näin myös minulle perusteltiin: "Niin mutta Tech maksaa xxxx EUR ja vuotuinen päivitys xxx EUR"
Ärsyttävää, että autossa on edes Tech II:lla ohjelmoitavia optioita, koska autoa tilatessa niitä ei pyydetä määrittelemään ja jokainen ohjelmointi maksaa melkein parisataa mummonmarkkaa.

Palveluun ei valitettavasti voi olla tyytyväinen Olarin Länsiautossa. Jouduin nöyrtymään ko. liikkeen palveluita käyttämään, koska auton ostaessani sain etukupongin, jolla ensihuolto oli puoleen hintaan. Omilla öljyillä, itse ohjaamon raitisilmasuodattimen vaihtaen (eli tätä ei tehty) 1/2 hinta oli 103 EUR. Tähän hintaan sisältyi tuo Tech- ohjelmointi.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Vastaa Viestiin