BSR
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Tietääkseni PPC2 tulee haluttaessa postissa kotiin saakka. Itse ottaisin ehkä varman päälle, ja antaisin diilerin tehdä eka ohjelmoinnin. Meinaan vaan, jos tulee robleemia softan tiputuksessa, niin ei tartte sitten ittekseen pähkäillä. Arvelisin, että tekevät diilerit tuon "vaativan" työn kaupan päälle tai ainakin muutamalla kympillä, muistaakseni ainakin PCS lupasi "työn" samaan hintaan.
Tarvittavista tiedoista en tiedä sen tarkemmin, kannattanee tiedustella asiasta tarkemmin esim. ProCarServiceltä http://www.pro-carservice.com/ (löytyy heidän linkkinsä myös Saabclubin etusivun alareunasta) tai http://www.doc-power.com/.
Tarvittavista tiedoista en tiedä sen tarkemmin, kannattanee tiedustella asiasta tarkemmin esim. ProCarServiceltä http://www.pro-carservice.com/ (löytyy heidän linkkinsä myös Saabclubin etusivun alareunasta) tai http://www.doc-power.com/.
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Re: BSR
Ei tarvii, valmistenumero pitää kertoa. Oma "poksi" tuli PCS:ltä postissa kotiin, letku kiinni , muutama minuutti odottelua ja homma valmisauvo77 kirjoitti:Täytyykö tietää Ecun numero Bsr:n steg 1 tilattaessa?Lähettävätkö kotiin sen boksin millä ohjelmoidaan uusi softa.. nim..Tietämätön
Mihin perustat näkemyksesi nordicin tai maptunin paremmuudesta?2.3i-16 kirjoitti:auvo77 kirjoitti:kiitoksia tiedoista,pitänee tilata DOC-powerin kautta se kotiin..
Ja toivotaan lisääntyneen tehon/väännön huomaa
Huomaahan sen, mutta edelleen suosittelisin parempana pidetyn nordicin tai maptunin softaa mieluummin kuin BSR:n.
Hieman faktaa ja mielellään kokemusperäistä tietoa em. softien paremmuuseroista SS/SC-autojen koneissa - muutoin joku saattaa muodostaa käsityksensä pelkän mielipiteen pohjalta.
PS. Kukaan ei ole vielä moisia faktoja pystynyt osoittamaan...
Uskon, että maptun ja nordic ymärtävät paremmin niin aiempien 4-pyttyisten saabien kuin myös SS/SC:n 4-sylinteristen moottoreiden TRIONIC-moottorinohjauksesta, jota ei käytetä missään muussa autossa kuin saabissa ja on monelta osin täysin ainutlaatuinen. BSR:n/speedpartsin (kaiketi samoja) softista oli kokemusta ainakin viggellä, muistaakseni autot nakuttivat suht ilkeästikin dynovedon aikana.Bob kirjoitti:Mihin perustat näkemyksesi nordicin tai maptunin paremmuudesta?2.3i-16 kirjoitti:auvo77 kirjoitti:kiitoksia tiedoista,pitänee tilata DOC-powerin kautta se kotiin..
Ja toivotaan lisääntyneen tehon/väännön huomaa
Huomaahan sen, mutta edelleen suosittelisin parempana pidetyn nordicin tai maptunin softaa mieluummin kuin BSR:n.
Hieman faktaa ja mielellään kokemusperäistä tietoa em. softien paremmuuseroista SS/SC-autojen koneissa - muutoin joku saattaa muodostaa käsityksensä pelkän mielipiteen pohjalta.
PS. Kukaan ei ole vielä moisia faktoja pystynyt osoittamaan...
Yksi tekijä joka myös kielii siitä, että nordicilla ja maptunilla on erityistä tietotaitoa trionicista, on customsoftien mahdollisuus. Sekä maptun että nordic tekevät softan mille tahansa kokoonpanolle. Ainakin maptunilla saat käytännössä sellaisen softan kuin itse haluat. Mikäli haluat rajoittaa vääntöjä tietylle tasolle, poistaa 1. ja 2. vaihteen väännönrajoittajan tms, kaikki onnistuu. BSR ei taasen ole millään tavalla halukas muokkaamaan vakiosoftiaan (paistaisikohan läpi vähempi paneutuminen nimenomaan trioniciin?)
Maptun ja Nordic ovat virittäneet trionic-autoja niin kauan kuin ko. järjestelmä on ollut olemassa, joten uskon näissä leireissä olevan parhaan tietotaidon nimenomaan trionicsaabien virittämiseen. Nordic oli myös eräänlainen saabin "hovivirittäjä" ennen kuin hirsch saapui kuvioihin.
2.8-moottorissa on universaali boschin motronic, jonka säätämiseen löytyy sen yleisyydestä (volvot, bmw ym.) johtuen vermeet moneltakin pajalta (esim. karala, harinen). Sen säädätyttäisin em. paikoissa, missä myös dynovedot kuuluvat hintaan ja näin nähtäisiin myös muita arvoja (pakolämmöt, seokset, nakutus), jotta voitaisiin todella todeta oltavan terveellä pohjalla.
Toki kukin tekee autolleen mitä haluaa ja luottaa mihin haluaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Ja minä taas suosittelisin edelleen Hirschin softaa, koska heillä on eniten tietoa ja mahdollisuutta päästä käsiksi Trionic8:iin. Testattiin muutama vuosi sitten 9-3SS:ää 1.8t automaattia Hirschin ja Nordicin softilla ja molemmista tuntui löytyvän yhtä paljon paukkuja, mutta Nordicin softalla autosta tuli huomattavasti "rauhattomampi" kuin Hirschin softalla. Hirsch softattu auto tuntui ns. vakiolta väännön tasaisuuden jne. puolesta, ja Nordic tuntui perstuntumalta nopeammalta, mutta se johtui siitä että veto oli repivämpää. Vaikea selittää, mutta tälläiseen tulokseen me tulimme.2.3i-16 kirjoitti:auvo77 kirjoitti:kiitoksia tiedoista,pitänee tilata DOC-powerin kautta se kotiin..
Ja toivotaan lisääntyneen tehon/väännön huomaa
Huomaahan sen, mutta edelleen suosittelisin parempana pidetyn nordicin tai maptunin softaa mieluummin kuin BSR:n.
Tosin seuraavaan 9-3 1.8t manuaaliin taidan silti hommata Nordicin softan, kun se tulee edullisemmaksi.
uusi93 kirjoitti:Ja minä taas suosittelisin edelleen Hirschin softaa, koska heillä on eniten tietoa ja mahdollisuutta päästä käsiksi Trionic8:iin. Testattiin muutama vuosi sitten 9-3SS:ää 1.8t automaattia Hirschin ja Nordicin softilla ja molemmista tuntui löytyvän yhtä paljon paukkuja, mutta Nordicin softalla autosta tuli huomattavasti "rauhattomampi" kuin Hirschin softalla. Hirsch softattu auto tuntui ns. vakiolta väännön tasaisuuden jne. puolesta, ja Nordic tuntui perstuntumalta nopeammalta, mutta se johtui siitä että veto oli repivämpää. Vaikea selittää, mutta tälläiseen tulokseen me tulimme.2.3i-16 kirjoitti:auvo77 kirjoitti:kiitoksia tiedoista,pitänee tilata DOC-powerin kautta se kotiin..
Ja toivotaan lisääntyneen tehon/väännön huomaa
Huomaahan sen, mutta edelleen suosittelisin parempana pidetyn nordicin tai maptunin softaa mieluummin kuin BSR:n.
Tosin seuraavaan 9-3 1.8t manuaaliin taidan silti hommata Nordicin softan, kun se tulee edullisemmaksi.
Tarkoitin nimenomaan valitsevani maptunin tai nordicin mieluummin valittaessa "tarvikesoftista", hirsch on tietenkin oma lukunsa.
Mikä muuten on suomessa hirschin softan hintaero verrattuna esim maptunin hintoihin? Maptun ilmoittaa hinnaksi 6396.00 sek
Esim ahtopaineiden nousu saattaa olla nopeammaksi säädetty nordicilla/maptunilla kuin hirschillä, josta johtuisi mainitsemasi kaltainen ilmiö "repivyydestä".
Viimeksi muokannut 2.3i-16, Ti Touko 29, 2007 13:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Minä en usko - eli uskonasioiksi menee taas...2.3i-16 kirjoitti:Uskon, että maptun ja nordic... .Bob kirjoitti:Mihin perustat näkemyksesi nordicin tai maptunin paremmuudesta?2.3i-16 kirjoitti:
Huomaahan sen, mutta edelleen suosittelisin parempana pidetyn nordicin tai maptunin softaa mieluummin kuin BSR:n.
Hieman faktaa ja mielellään kokemusperäistä tietoa em. softien paremmuuseroista SS/SC-autojen koneissa - muutoin joku saattaa muodostaa käsityksensä pelkän mielipiteen pohjalta.
PS. Kukaan ei ole vielä moisia faktoja pystynyt osoittamaan...
Tästä olen täysin samaa mieltä - jos haluaa maksaa samasta lopputuloksesta enemmän, niin se on jokaisen vapaassa harkinnassa.2.3i-16 kirjoitti: Toki kukin tekee autolleen mitä haluaa ja luottaa mihin haluaa.
Joka tapauksessa ainoa mikä kertoo ohjelman terveellisyyden autolle on kunnon dynoveto(/obd-loggeri, jolla näkee vaikkapa ensin alkuun seokset), josta ainakin viggellä&kumpp. oli speedpartsin/BSR:n softalla huonoja kokemuksia. Huonot kokemukset loppuivat muistaakseni heti ohjelmantoimittajan vaihtoon.Bob kirjoitti:Minä en usko - eli uskonasioiksi menee taas...2.3i-16 kirjoitti:Uskon, että maptun ja nordic... .Bob kirjoitti: Mihin perustat näkemyksesi nordicin tai maptunin paremmuudesta?
Hieman faktaa ja mielellään kokemusperäistä tietoa em. softien paremmuuseroista SS/SC-autojen koneissa - muutoin joku saattaa muodostaa käsityksensä pelkän mielipiteen pohjalta.
PS. Kukaan ei ole vielä moisia faktoja pystynyt osoittamaan...
Tästä olen täysin samaa mieltä - jos haluaa maksaa samasta lopputuloksesta enemmän, niin se on jokaisen vapaassa harkinnassa.2.3i-16 kirjoitti: Toki kukin tekee autolleen mitä haluaa ja luottaa mihin haluaa.
Vigge kirjoitti:Tässä nyt parit "kokemukset" ens alkuun.julle05 kirjoitti:onko kenelläkään 2.8 v6T aerossa bsrän steg1?? kokemuksia? kuin paljon mahtaa ahdot nousta?
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98611
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98867
teho/vääntö lukuihin en ota kantaa mutta pitäis hälytyskellot soida jos tuollaisia seoskippuroita koneet puskee. Tässähän tulee ihan vanhat hyvät muistot mieleen BSR:n softista
no juu, tutkikaa ennen kuin hutkitte, tarkoittaen että jos asiasta ei ole kokemusta on hyödyntöntä kertoa tähän perään ettei ne softat voi noin tomia sillä BSR on niin iso ja maineikas pulju...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Eli sujuva keskustelun vaihto Trionic 8:sta 2.8 V6:n Motronic:iin - no mitenkäs ne Nordicin ja Maptunin softien kokemukset tällä puolella BSR:ään verrattuna?2.3i-16 kirjoitti:Joka tapauksessa ainoa mikä kertoo ohjelman terveellisyyden autolle on kunnon dynoveto(/obd-loggeri, jolla näkee vaikkapa ensin alkuun seokset), josta ainakin viggellä&kumpp. oli speedpartsin/BSR:n softalla huonoja kokemuksia. Huonot kokemukset loppuivat muistaakseni heti ohjelmantoimittajan vaihtoon.Bob kirjoitti:Minä en usko - eli uskonasioiksi menee taas...2.3i-16 kirjoitti: Uskon, että maptun ja nordic... .
Tästä olen täysin samaa mieltä - jos haluaa maksaa samasta lopputuloksesta enemmän, niin se on jokaisen vapaassa harkinnassa.2.3i-16 kirjoitti: Toki kukin tekee autolleen mitä haluaa ja luottaa mihin haluaa.
Vigge kirjoitti:Tässä nyt parit "kokemukset" ens alkuun.julle05 kirjoitti:onko kenelläkään 2.8 v6T aerossa bsrän steg1?? kokemuksia? kuin paljon mahtaa ahdot nousta?
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98611
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98867
teho/vääntö lukuihin en ota kantaa mutta pitäis hälytyskellot soida jos tuollaisia seoskippuroita koneet puskee. Tässähän tulee ihan vanhat hyvät muistot mieleen BSR:n softista
no juu, tutkikaa ennen kuin hutkitte, tarkoittaen että jos asiasta ei ole kokemusta on hyödyntöntä kertoa tähän perään ettei ne softat voi noin tomia sillä BSR on niin iso ja maineikas pulju...
Siitähän nimenomaan viggellä on kokemuksia, joihin viittasi motronicia käsittelevän ketjun yhteydessä.Bob kirjoitti:Eli sujuva keskustelun vaihto Trionic 8:sta 2.8 V6:n Motronic:iin - no mitenkäs ne Nordicin ja Maptunin softien kokemukset tällä puolella BSR:ään verrattuna?2.3i-16 kirjoitti:Joka tapauksessa ainoa mikä kertoo ohjelman terveellisyyden autolle on kunnon dynoveto(/obd-loggeri, jolla näkee vaikkapa ensin alkuun seokset), josta ainakin viggellä&kumpp. oli speedpartsin/BSR:n softalla huonoja kokemuksia. Huonot kokemukset loppuivat muistaakseni heti ohjelmantoimittajan vaihtoon.Bob kirjoitti: Minä en usko - eli uskonasioiksi menee taas...
Tästä olen täysin samaa mieltä - jos haluaa maksaa samasta lopputuloksesta enemmän, niin se on jokaisen vapaassa harkinnassa.
Vigge kirjoitti: Tässä nyt parit "kokemukset" ens alkuun.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98611
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=98867
teho/vääntö lukuihin en ota kantaa mutta pitäis hälytyskellot soida jos tuollaisia seoskippuroita koneet puskee. Tässähän tulee ihan vanhat hyvät muistot mieleen BSR:n softista
no juu, tutkikaa ennen kuin hutkitte, tarkoittaen että jos asiasta ei ole kokemusta on hyödyntöntä kertoa tähän perään ettei ne softat voi noin tomia sillä BSR on niin iso ja maineikas pulju...
Sitäpaitsi motronic on se järjestelmä mihin löytyy kyllä säätäjiä, trionicin asiantuntevat virittäjät voi laskea yhden tai korkeintaan kahden käden sormilla koko maailmassa. Eikö tällöin kannattaisi satsata puljuun joka on erikoistunut nimenomaan trioniciin?
Entäpä BSR:n kokemus motronicista verrattuna esim karalaan tai hariseen, jotka säätävät järjestelmän autokohtaisesti dynossa, eivät vakiosoftalla. Entäpä tulokset? Tuollaisilla seoksilla auto ei lähtisi ikinä karalan hallista ulos.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Niinhän sinä viittasit motronic:iin, kun kyselin perusteluja miksi BSR mielestäsi on huonompi Trionic 8 -virittäjä kuin Maptun tai Nordic .2.3i-16 kirjoitti: Siitähän nimenomaan viggellä on kokemuksia, joihin viittasi motronicia käsittelevän ketjun yhteydessä.
Miksi sitten viittasit aiemmin BSR:n kohdalla motronic:iin?2.3i-16 kirjoitti: Sitäpaitsi motronic on se järjestelmä mihin löytyy kyllä säätäjiä, trionicin asiantuntevat virittäjät voi laskea yhden tai korkeintaan kahden käden sormilla koko maailmassa. Eikö tällöin kannattaisi satsata puljuun joka on erikoistunut nimenomaan trioniciin?
Löytyykö niitä negatiivisia kokemuksia BSR:n Trionic 8 -virityksistä vai ei? Erityisesti kiinnostaa yleisimmin käytetty steg 1-taso.
Mikäli vastaus löytyy toivoisin sen alkavan jollakin muulla kuin uskon, luulen... tms. sanalla.