BSR

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Juu kyllähän tuo softa on pakko hankinta itsellekkin. Kyllä tolla steg 1:llä ensi kesän pärjää. Täytyy sitten alkaa keskittymään ulkokuoreen.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

En nyt äkkilukemalla forumilta löytänyt, joten...

Onko täällä kukaan laittanut 2.8 v6 Aeroon BSR:n / muun valmistajan softaa, ja jos on, onko ero vakioon ajossa oikeasti merkittävä ?

Jos ton 480nm softan laittaa niin onko missään / kenelläkään luettavissa kokemuksia kytkimen / ahtimen / lootan kestosta ?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

9-5tW kirjoitti:En nyt äkkilukemalla forumilta löytänyt, joten...

Onko täällä kukaan laittanut 2.8 v6 Aeroon BSR:n / muun valmistajan softaa, ja jos on, onko ero vakioon ajossa oikeasti merkittävä ?

Jos ton 480nm softan laittaa niin onko missään / kenelläkään luettavissa kokemuksia kytkimen / ahtimen / lootan kestosta ?
Itse laitoin pari viikkoa sitten Hirsch-softan (275hv/400Nm) omaan -06 SC Aeroon. Eron huomaa selvästi paremmasta kaasuun reagoinnista jo alakieroksilla ja tietysti reippaammasta kiihtyvyydestä lisääntyneen väännön ansiosta. Erityisesti ruutia tuli 80 km/h vauhdista kiihdytettäessä, mutta myös ns 0-100km/h kiihdytyksissä huomaa selvästi moottorin agressivisemman luonteen (mutta silti sivistynyt tehontuotto). Näillä lisäyksillä pitäisi kestää (tehdas takuu säilyy), mutta kytkimen kesto on paljon kiinni ajotavasta. Vakio ahtimen (Mitsu15) max tehon tuotto oli muistaakseni BSR-miesten mukaan 290 hv.

Edellinen autoni Og 9-3 Aero+Maptun steg3:lla terästettynä ei vakio kytkin kestänyt vääntöjä vaan jouduin päivittämään Viggen-kytkimen luistamisen vuoksi. Autolla oli tuolloin ajettu 36 tkm ja ikää vähän yli 2 vuotta.
_________
9-3 SC Aero, Hirsch
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Aerosmith kirjoitti:
9-5tW kirjoitti:En nyt äkkilukemalla forumilta löytänyt, joten...

Onko täällä kukaan laittanut 2.8 v6 Aeroon BSR:n / muun valmistajan softaa, ja jos on, onko ero vakioon ajossa oikeasti merkittävä ?

Jos ton 480nm softan laittaa niin onko missään / kenelläkään luettavissa kokemuksia kytkimen / ahtimen / lootan kestosta ?
Itse laitoin pari viikkoa sitten Hirsch-softan (275hv/400Nm) omaan -06 SC Aeroon. Eron huomaa selvästi paremmasta kaasuun reagoinnista jo alakieroksilla ja tietysti reippaammasta kiihtyvyydestä lisääntyneen väännön ansiosta. Erityisesti ruutia tuli 80 km/h vauhdista kiihdytettäessä, mutta myös ns 0-100km/h kiihdytyksissä huomaa selvästi moottorin agressivisemman luonteen (mutta silti sivistynyt tehontuotto). Näillä lisäyksillä pitäisi kestää (tehdas takuu säilyy), mutta kytkimen kesto on paljon kiinni ajotavasta. Vakio ahtimen (Mitsu15) max tehon tuotto oli muistaakseni BSR-miesten mukaan 290 hv.

Edellinen autoni Og 9-3 Aero+Maptun steg3:lla terästettynä ei vakio kytkin kestänyt vääntöjä vaan jouduin päivittämään Viggen-kytkimen luistamisen vuoksi. Autolla oli tuolloin ajettu 36 tkm ja ikää vähän yli 2 vuotta.
_________
9-3 SC Aero, Hirsch
Sama juttu edellisen 9-5:n kanssa allekirjoittaneella, siksi asiaa kysynkin. Ysifemmasta (2.3t) meni reilun sadan tonnin kohdalla Maptunin Steg 1:lläkin ensin ahdin ja heti sen jälkeen kytkin. Tuo 290hp ei tosiaankaan ole paljon... lienee koneeseen nähden turhankin maltillisesti mitoitettu ahdin.

Mistä muuten ostit tuon Hirsch softan, ja mitä kustansi ? Hirsch sinällään tuntuisi luotettavalta vaihtoehdolta olkoonkin että on maltillinen tehon lisäys.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Meillä on lähdössä volvolandiassa kimppa tilaus Ricalle. Siinä on jo joku 7-8 tyyppiä mukana eli jos halutat saada suht edullisesti lastun niin mukaan vaan. Tulee ihan hyvä ale kun 10 tyyppiä kasassa.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Aerosmith
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 11:21
Paikkakunta: Jkl

Re: BSR

Viesti Kirjoittaja Aerosmith »

9-5tW kirjoitti:
Aerosmith kirjoitti:
9-5tW kirjoitti:En nyt äkkilukemalla forumilta löytänyt, joten...

Onko täällä kukaan laittanut 2.8 v6 Aeroon BSR:n / muun valmistajan softaa, ja jos on, onko ero vakioon ajossa oikeasti merkittävä ?

Jos ton 480nm softan laittaa niin onko missään / kenelläkään luettavissa kokemuksia kytkimen / ahtimen / lootan kestosta ?
Itse laitoin pari viikkoa sitten Hirsch-softan (275hv/400Nm) omaan -06 SC Aeroon. Eron huomaa selvästi paremmasta kaasuun reagoinnista jo alakieroksilla ja tietysti reippaammasta kiihtyvyydestä lisääntyneen väännön ansiosta. Erityisesti ruutia tuli 80 km/h vauhdista kiihdytettäessä, mutta myös ns 0-100km/h kiihdytyksissä huomaa selvästi moottorin agressivisemman luonteen (mutta silti sivistynyt tehontuotto). Näillä lisäyksillä pitäisi kestää (tehdas takuu säilyy), mutta kytkimen kesto on paljon kiinni ajotavasta. Vakio ahtimen (Mitsu15) max tehon tuotto oli muistaakseni BSR-miesten mukaan 290 hv.

Edellinen autoni Og 9-3 Aero+Maptun steg3:lla terästettynä ei vakio kytkin kestänyt vääntöjä vaan jouduin päivittämään Viggen-kytkimen luistamisen vuoksi. Autolla oli tuolloin ajettu 36 tkm ja ikää vähän yli 2 vuotta.
_________
9-3 SC Aero, Hirsch
Sama juttu edellisen 9-5:n kanssa allekirjoittaneella, siksi asiaa kysynkin. Ysifemmasta (2.3t) meni reilun sadan tonnin kohdalla Maptunin Steg 1:lläkin ensin ahdin ja heti sen jälkeen kytkin. Tuo 290hp ei tosiaankaan ole paljon... lienee koneeseen nähden turhankin maltillisesti mitoitettu ahdin.

Mistä muuten ostit tuon Hirsch softan, ja mitä kustansi ? Hirsch sinällään tuntuisi luotettavalta vaihtoehdolta olkoonkin että on maltillinen tehon lisäys.
Kouvolan Veljekset Laakkosen kautta ostin softan (GM:n kautta tulee Hirsch:ltä). Lappuhinta 1500 e ja tinkimisellä lähtenee 1300 e. Itse voin suositella, varsinkin jos haluaa heti takuuaikana boostata autoa.
Tehonlisäys kuullostaa maltilliselta, mutta se tuo mukavan lisän jo 2,8V6:n asialliseen "ahtamattomaan" vääntöön. Mutta jos isompiin tehoihin meinaa lähteä niin takuuta ei ole ja >300hv tehot maksaakin jo sitten n 5000 e (= 19T-ahdin, cooleri, kokoputkiso, softa ja ehkä suuttimet) harkitsin itse jopa tätä vaihtoehtoa, mutta totesin ettei ole fiksuinta etuvetoiselle. Seuraava autoni tulee raapimaan joka nurkasta (xwd), joten jos sitä sitten innostuu piristämään reilummin.
_________
9-3 SC Aero, Hirsch
Volvo XC60 T8 -22
9-3 Cabriolet Aero TTID -08
Ex: 9-3 SC Turbo X -08, 9-3 SC Aero -06, 9-3 Aero -02, 900 Tbo Talladega -98
Vastaa Viestiin