9-3 julkistus 10.6.2007

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Hellou,
Tuli tuosta uuden mallin esille tuonnista mieleen.. eilen Helsingissä käyneenä että uusi Audi A5/S5 pisti aika hyvin silmään. Lentoaseman aulassa komeili S5 livenä ja ulkona parkkihallin seinässä hirveet plakaatit ja mainokset- Hinnat ja muutkin specifiset tiedot on saatavilla.

Eli kyllä näkyvyyttä saa jos haluaa ja sakemannit sen osaavat. Tosin Saab on marginaali merkki Audiin verrattuna, jos ei konsernia huomioida.

Ikävä että asia on näin... Saabissa kuitenkin pysytään ja auto itsessään on loistava vaikka talous ja markkinointi tökkiikin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Saab-lady
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 20:25

Viesti Kirjoittaja Saab-lady »

MRe kirjoitti:
Kuinka helppoa olisikaan mennä jälleenmyyjän luo tekemään tilaus ja auton saisi tehtaan lomien jälkeen.
Liian helppoa, koska jämyillä ei ole a) esitteitä; b) hintoja; c) koeajoautoja.
Ok mutta jos haluaa tuollaisen auton ensimmäisten joukossa syyskuussa ei tarvitse esitteitä, hintoja ja koeajoautoa.
9-5 Hirsch A 2007
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tuli tuosta uuden mallin esille tuonnista mieleen.. eilen Helsingissä käyneenä että uusi Audi A5/S5 pisti aika hyvin silmään. Lentoaseman aulassa komeili S5 livenä ja ulkona parkkihallin seinässä hirveet plakaatit ja mainokset- Hinnat ja muutkin specifiset tiedot on saatavilla.
Ei tuo 9-3:n esittely nyt ihan putkeen mennyt. Mutta tuskinpa oli A5 mainoksiakaan lentoaseman aulassa, kun A5 ensimmäisen kerran näytettiin yleisölle puhumattakaan koeajoautoista suomessa.

Tuskin muillakaan merkeillä on ollut koeajoautot, hinnat, esitteet yms. on tarjolla kun uusi malli on ensimmäisen kerran näytetty yleisölle...

Eiköhän kaikki ole reilassa, kun varsinainen suomen ensi-ilta on käsillä. Mun mielestä oli hieno idea näyttää http://www.saab.fi:ssä ensiesittelyvideo heti kun auto esiteltiin yleisölle. Esittelyn viivästymisestä ja speksien puuttuminen oli pieniä kauneusvirheitä mistä varmasti otetaan opiksi.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

A5 ensiilta tuli livenä netin kautta kaikille niille jotka halusivat, reaaliajassa. Tuolloin oli jo tiedossa moottorit ja tehot ja hinnat... Koeajo autoja ei tietenkään ollut vielä, nehän on nyt vasta suomessa.

Saab on kova luu ja saanut monelta kaveriltani kehut, kun ovat päässeet koeajolle. Jotenkin on jäänyt sellainen maku että jos markkinavoimia osattaisiin käyttää oikein olisi myynnin kasvattaminen täysin mahdollista.

Pääsääntöisesti koeajo kommentit autostani joilla kaverit ovat ajaneet on että "hyvä auto ajaa, hyvän näköinen, riittävän tehokas..." jos nuo osaalueet on jo hallussa niin missä mättää kun reilusti kalliimpia saksalais merkkejä viedään kaupasta käsistä? imago -juttu ja sen nostamiseen olisi GM:n Saabin kanssa käytävä kovalla asenteella.

Toisaalta onhan se mukavaa että jokatoinen vastaantuleva auto ei ole Saab, niinkuin Toy... :wink:
On vain niin että hyvän imagon omaavat autot tuppaavat pitämään arvonsa paremmin ja tämä vaikuttaa ainakin meihin jotka ostavat autot omalla rahalla(pankin).
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sitä samaa tässä minäkin olen ihmetellyt. Hesaristakaan ei löydä etsimälläkään mainoksia. Onko Opelin myynti niin tärkeää. Luulisi että kannattaisi satsata myös Saabin markkinointiin. Kuitenkin auto on hyvä ja hinta kohdallaan ja saa valita tarvikkeista mieleisensä. Suurin osa onkin vakiona. Nyt alettiin myymään Kia oikein "ryminällä". Sekin oli jo pari- kymmentä vuotta Kyproksella yleisin merkki ja täällä ei taidettu tietää siitä mitään. Jos sama myynti kohdistettaisiin Saabiin niin joku sakemanni tilastoissa jo jäisi alemmaksi.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Saksalaista autoa katselin ennen kuin aivan sattumalta kävin nykyistä kokeilemassa. Useamman kuukauden katselin saabin hintaluokassa olevia autoja, mutta saabin sivuilla en edes käynyt. Saab:in mieltää vanhojen pierujen maantielullaksi, joka näyttää itäautolta. (sori nyt vain) tai sitten loppuun ajetuksi bensasyöpöksi. No ainakin itse ja ennen kuin löysin omani. Varmasti mainontaan panostamalla tulisi tulosta, kun on vastinettakin mitä myydä.
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Olipa ylläri; pääsi ihan digg:n etusivulle:

http://digg.com/design/Sweden_Attacks_S ... onvertible

Jaska
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

MRe kirjoitti: Joo, tästähän on täällä keskusteltu. Fakta vain on, ettei kukaan käytännössä ryhdy tuohon jarru- ja alustaremonttiin. Jolloin referenssiksi jää tuo tehokkain samoilla jarruilla varustettu auto. Sen takiahan noita 1.8 -versioita ei ole Hirssitetty täällä. Tietysti tuo +20% tekee 210 heppaan 40+ hp:ta, joten TTiDS:n saisi virittää 250 hp:hen laillisesti. Ei taida pannu kuitenkaan kestää tuonne asti.
Tästä on täällä keskusteltu paljon (ainakin 100 kyssäriä Hirsch ketjussa).

Mutta systeemi ei toimi ihan noin niinkuin ehdotat (ei ainakaan AKE:n virallisten tietojen mukaan, jos jokin katsastuskonttori näin toimii niin he toimivat sitten AKE:n neuvojen vastaisesti). Ensinnäkin 180hp TTiD:ssä ei välttämättä ole samat jarrut kuin 210hp 2.0TS:ssä ja jos on niin tehoja saa nostaa ainoastaan tuohon 210hp:hen. Jos tehoja nostetaan yksikin hevosvoima 210hp:stä (joko 2.0TS:stä tai sitten mistä tahansa pienempitehoisesta) niin verrokkiauto on seuraavan tehoinen eli 2.8V6 Aero (250hp). Vasta mallisarjan tehokkaimmasta mallista puhuttaessa ja kun alusta&jarrut jne. on siihen päivitetty vastaaviksi otetaan tuo +20% sääntö voimaan, aiemmin verrataan siis aina tuohon seuraavaan tehoiseen malliin.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Eikös kaikkia malleja saa 20% virittää ilman muutoskatsastusta ja jos ylittää niin sitten otetaan verrokki auto, jonka turvalaitteet täytyy täyttyä jolloin sen vehkeen 20% on käytössä. Entäs jos haluan virittää 210hp aeroa tulkitaanko se mallisarjan tehokkaimmaksi, mitä se aikanaan onkin ollut vai mikä on määritelmä mallisarjasta. eli 210*1.2=252hp (hassua juuri hirschin stage3 sarjan verran..)
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Valitettavasti tuo 20% sääntö koskee vain vapaasti hengittäviä vehkeitä. Turboja 9-3 ei juurikaan voi virittää laillisesti mitenkään.
Korjatkaa jos olen väärässä
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

agios kirjoitti:Sitä samaa tässä minäkin olen ihmetellyt. Hesaristakaan ei löydä etsimälläkään mainoksia. Onko Opelin myynti niin tärkeää.
On. GM Finland tekee todennäköisimmin suurimman osa tuloksestaan (lue:automyynnistä) juuri Opelilla, joka on varsinainen volyymimerkki. Vaikka Saabin markkinaosuus ja myyntivolyymi ovatkin kasvaneet, niin strategiaan ei kuulu "rummun lyöminen" erilaisissa medioissa. Väittävät Saab Automobile AB:ssä, että Saabin markkinastrategiaan kuuluvat suorat asiakaskontaktisuhteet, eikä suurimittainen mainonta, mutta tiedä siitä sitten...

Parasta mainostahan on tietysti autolehtien testivoitot ja "word of mouth" eli se, että joku automerkin omistava/auton käyttäjä kehuu merkkiä tuttavilleen. Nämä saattavat innostaa koeajamaan uutta mallia, esim. faceliftattua 9-3:sta, jonka jälkeen sitten punnitaan, kiinnostiko auto vai ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Tuosta (offtopic) virittämisestä haluasin kyllä nähdä jonkilaisen säädöksen. Yritin itse löytää jotain mihin viitata, mutta eipä osunut mihinkään sopivaan. Oma käsitys (joka voi olla väärin) on, että koskee myös turboja tuo 20% sääntö, mutta rajaako joku erityinen sääntö sitten?
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Aken sivuillahan tuosta on dataa. Ja lakitekstissä on sitten se absoluuttinen totuus (paitsi tietysti lakimiehille).

Lain mukaan turbomoottorin lastuttamista verrataan moottorin vaihtoon, joten samat rajoitukset pätevät molempiin.
Valitettavasti tuo 20% sääntö koskee vain vapaasti hengittäviä vehkeitä. Turboja 9-3 ei juurikaan voi virittää laillisesti mitenkään.
Mulla on/oli 1.9 TiDS Linear Hirsch Performance virallisesti rekisteriotteessa. Hertsikan Biliasta voi kysellä tuossa jussin jälkeen.
Vastaa Viestiin