Automaattivaihteistojen erot?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Automaattivaihteistojen erot?
Automaatteja löytyy valikoimista 5 ja 6 vaihteinen, mutta mikä tuo 5+2 vaihteinen on? (näkyy mm. tuossa uuden mallin spekseissä toisessa topicissa) Jostain lukenut 2,5 ja 3,5 vaihteista? Mikä tämän jutun juju on ja hyöty? missä malleissa tuota käytetään? Eivät nuo maatit niin tuttuja ole jos joku osaa selittää dublo kielellä, että palikat loksahtaa paikallensa.
Re: Automaattivaihteistojen erot?
Vastaushan on ilmaistu asiayhteydessä: "5+2 speed automatic transmissionsPoikarukka kirjoitti:Automaatteja löytyy valikoimista 5 ja 6 vaihteinen, mutta mikä tuo 5+2 vaihteinen on? (näkyy mm. tuossa uuden mallin spekseissä toisessa topicissa) Jostain lukenut 2,5 ja 3,5 vaihteista? Mikä tämän jutun juju on ja hyöty? missä malleissa tuota käytetään? Eivät nuo maatit niin tuttuja ole jos joku osaa selittää dublo kielellä, että palikat loksahtaa paikallensa.
with Saab Sentronic manual selection" Eli Saabin Sentronic-vaihteistossahan on mahdollisuus tökkiä pykälää ylös/alaspäin myös "puoliautomaattisesti" vaihdekepillä tai rattinapeilla. Ja allekirjoituksestasi päätellen tämän pitäisi olla sinulla tiedossakin
Re: Automaattivaihteistojen erot?
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Sentronic on kaikissa Saabin automaattivaihteistoissa (uusissa, en nyt muista mistä vuosimallista alkaen, mutta muistikuva sanoisi että MY03 alkaen, dieseleissä vähän myöhemmin) ja se tarkoittaa tuota käsivalintamahdollisuutta (esim. Audin vastaava nimitys on TipTronic).IJR kirjoitti: Vastaushan on ilmaistu asiayhteydessä: "5+2 speed automatic transmissions
with Saab Sentronic manual selection" Eli Saabin Sentronic-vaihteistossahan on mahdollisuus tökkiä pykälää ylös/alaspäin myös "puoliautomaattisesti" vaihdekepillä tai rattinapeilla. Ja allekirjoituksestasi päätellen tämän pitäisi olla sinulla tiedossakin
B207R moottorin yhteydessä on tähän asti ollut tuo 5+2 automaattivaihteisto käytössä (ja varmaan jatkossakin). Nuo +2 vaihdetta on kaksi ylimääräistä välityssuhdetta 2,5 ja 3,5, jotka ovat ohjelmallisesti ohjattuja. Nämä "välivaihteet" ovat toiminnassa ainoastaan kick-down tilanteessa 5-vaihteella ja silloin vaihteisto vaihtaa vaihteita järjestyksessä 2,5-3,5-5 eli kolmos ja nelosvaihde ohitetaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Kaikkihan nuista automaateista on sentronic? vai onko tuo 5+2 todella vain merkintä ratti/autom valinnalle? silloinhan olisi 6+2 myös? jostain luin aerossa (B207R koneen yhteydessä) olevan 2,5 ja 3,5 alennukset(?), jolloin auto hyppii vaihteita kiihdyttäessä rajummin.. tiedä sitten mikä hitto.
EDIT: ehdit aiemmin asiaan..
EDIT: ehdit aiemmin asiaan..