SC lähti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

SC lähti

Viesti Kirjoittaja MRe »

Näin siinä nyt kävi. 18 kk tuttavuuden jälkeen vaihdoin nokivasaran toiseen. Saman maan tuotteissa pysyttiin, vaikka merkki vaihtui.

Kaipaamaan jäin:
  • - tätä foorumia. V***o-foorumi on lähinnä iso surullinen vitsi tähän verrattuna
    - persoonallista autoa, joka tosin johtuu pitkälti pienistä myyntimääristä
    - Night Panel-mittaristovaloa
    - epälineaarista nopeusmittaria
    - reipasta urheiluhenkisyyttä (jota luovat osaltaan ohjauksen vetely kiihdytettäessä ja kovahkot rengasäänet)
    - pientä kääntösädettä uuteen verrattuna
Valintaprosessissa olivat mukana myös:

AlfaRomeo 159 Sportwagon JTDm Q-tronic
- numerojen mukaan tehokas, todellisuudessa onneton verrattuna 1.9 TiDS + Hirsch
- hirveä ajoergonomia
- mittaristosta ei saanut mitään selvää
- pieni ja hankala tavaratila

VW Touran 2.0 TDI 125 kW Highline DSG-automaatti
- no ei. Tosin DSG oli kiva

VW 2.0 Passat TDI PowerDiesel Comfortline 125 kW DSG-automaatti
- volkkari
+ hyvät tilat tosin ja eritoteten iso tavaratila
- nopeusmittarista ei saanut selvää paljoako oikein ajetaan
+ DSG on hyvä

Citroen HDi 170 Exclusive Break Automaatti
+ iso
- iso kuin lehmä
- tynnyrisauna
- sitikan ohjaus on parhaimmillaankin epämääräinen

Saab 9-3 SC [T]TiDS 1.9 Sentronic [XWD]
- tyhjästä on hieman huono nyhjäistä
- ei uskalla jäädä odottelemaan syksyyn, kun nykyisen auton arvo putoaa lähes silmissä

Kuten varmaan huomaattekin, valintakriteerinä oli min. 125 kW + diesel + automaatti + farmari (+ tietysti hinta), joka rajasi hieman valikoimaa

Että näin tällä kertaa. Varmaan uutta 9-3:stakin alkaa saamaan siinä vaiheessa kun nyt hankittu kiesi on menossa vaihtoon.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

NO olikos se uusi sitten V50 vai V70?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

Minne menee vaihtoon, jos oikeín muistan niin sinullla on SC tid..
Olen jonkin aikaa etsiskellyt tuollaista ja voisn olla kiinnostunut autostasi.
Pistähän lisä infoa vaikka yv:nä...
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

Poistettu tupla postitus.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: SC lähti

Viesti Kirjoittaja saab93f »

MRe kirjoitti:Näin siinä nyt kävi. 18 kk tuttavuuden jälkeen vaihdoin nokivasaran toiseen. Saman maan tuotteissa pysyttiin, vaikka merkki vaihtui.

Kaipaamaan jäin:
  • - tätä foorumia. V***o-foorumi on lähinnä iso surullinen vitsi tähän verrattuna
    - persoonallista autoa, joka tosin johtuu pitkälti pienistä myyntimääristä
    - Night Panel-mittaristovaloa
    - epälineaarista nopeusmittaria
    - reipasta urheiluhenkisyyttä (jota luovat osaltaan ohjauksen vetely kiihdytettäessä ja kovahkot rengasäänet)
    - pientä kääntösädettä uuteen verrattuna
Valintaprosessissa olivat mukana myös:

AlfaRomeo 159 Sportwagon JTDm Q-tronic
- numerojen mukaan tehokas, todellisuudessa onneton verrattuna 1.9 TiDS + Hirsch
- hirveä ajoergonomia
- mittaristosta ei saanut mitään selvää
- pieni ja hankala tavaratila

VW Touran 2.0 TDI 125 kW Highline DSG-automaatti
- no ei. Tosin DSG oli kiva

VW 2.0 Passat TDI PowerDiesel Comfortline 125 kW DSG-automaatti
- volkkari
+ hyvät tilat tosin ja eritoteten iso tavaratila
- nopeusmittarista ei saanut selvää paljoako oikein ajetaan
+ DSG on hyvä

Citroen HDi 170 Exclusive Break Automaatti
+ iso
- iso kuin lehmä
- tynnyrisauna
- sitikan ohjaus on parhaimmillaankin epämääräinen

Saab 9-3 SC [T]TiDS 1.9 Sentronic [XWD]
- tyhjästä on hieman huono nyhjäistä
- ei uskalla jäädä odottelemaan syksyyn, kun nykyisen auton arvo putoaa lähes silmissä

Kuten varmaan huomaattekin, valintakriteerinä oli min. 125 kW + diesel + automaatti + farmari (+ tietysti hinta), joka rajasi hieman valikoimaa

Että näin tällä kertaa. Varmaan uutta 9-3:stakin alkaa saamaan siinä vaiheessa kun nyt hankittu kiesi on menossa vaihtoon.
Tälä foorumilla täytynee olla vähän pahoillaan - Mersu tai Audi olisi vielä menetellyt mutta että hyppäsit "pimeälle puolelle" tai antikristuksen joukkoihin, ai ai :(
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: SC lähti

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

MRe kirjoitti: - ei uskalla jäädä odottelemaan syksyyn, kun nykyisen auton arvo putoaa lähes silmissä
Hyvin on automyyjät tehneet työnsä hoputtamalla pikaiseen autonvaihtoon :P Eikös sen laskuvauhdin pitäisi pikemminkin tasoittua sen 18 kk jälkeen, ja uudessa arvonlasku alkaa taas alusta?

Toki 'vanhanmalliseen' 9-3:een tulee joku laskuhyppäys faceliftatun tullessa myyntiin.

(P.s. En odota tästä huomautuksesta kiivailua, ymmärrän toki, että laskutapoja ja niiden perusteluja on yhtä monia kuin on autoilijoitakin)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: SC lähti

Viesti Kirjoittaja Bob »

Juha96 kirjoitti:
MRe kirjoitti: - ei uskalla jäädä odottelemaan syksyyn, kun nykyisen auton arvo putoaa lähes silmissä
Hyvin on automyyjät tehneet työnsä hoputtamalla pikaiseen autonvaihtoon :P Eikös sen laskuvauhdin pitäisi pikemminkin tasoittua sen 18 kk jälkeen, ja uudessa arvonlasku alkaa taas alusta?

Toki 'vanhanmalliseen' 9-3:een tulee joku laskuhyppäys faceliftatun tullessa myyntiin.

(P.s. En odota tästä huomautuksesta kiivailua, ymmärrän toki, että laskutapoja ja niiden perusteluja on yhtä monia kuin on autoilijoitakin)
Kyllä se suurin arvonalennus vauhti on varmaankin jo koettu tuossa 18 kk matkalla ja jatkossa olisi ollut huomattavasti loivempaa. Mutta jos on tavoite ajaa kokoajan lähes uudella autolla, niin silloinhan se on auto vaihdettava.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

NO olikos se uusi sitten V50 vai V70?
V70 D5 AWD Classic Aut.

Ei mikään tykki tuokaan, mutta BSR:ltä löytynee apu hitauteen.

Vanha jää Herttoniemen Biliaan. Sieltä sitä voi käydä katselemassa Juhannuksen jälkeen. Saa sen vielä ostaa multa käteiselläkin, jos välttämättä haluaa.

Ja varmasti on niin, että hinnan putoaminen tasoittuu tuossa 18 kk jälkeen, mutta ei se kuitenkaan taida nousta missään vaiheessa. Sain vain hyvän (?) tarjouksen tuohon anti-kristukseen: reilu 20 k€ rahaa ja 7 500 ajettu Classic-varustuksella + peruutustutkalla, metallivärillä, irrotettavalla koukulla ja ajastettavalla Webastolla varustettu esittely-V70 vaihtoi omistajaa.
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

volvon käteishinta arvio ~50000 (ei ainakaan enempää) väliä kertomasi reilu 20000€. Joten saabin todellinen hyvitys hinta ~28000€. Paljonkos maksoi uutena. Arvaus 46000€? Joten kyllä edssä olevat kilometrit ovat aivan varmasti ainakin puolet edullisempia mitattuna arvonalennuksella. Korjukset on sitten eri juttu.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Mitä näitä arvailemaan. Hinnasto löytyy täältä. Ei taida ihan viidelläkympillä lähteä. Ota myös huomioon metalliväri, koukku, webaston ajastus + muuta tilpehööriä vielä n. tonnilla.

Kyllä siitä reilusti yli kolmekymppiä hyvitettiin. Ja saappiin vaihtaessa olisi ollut sama juttu: käteiskauppa on käteiskauppaa ja vaihtokauppa vaihtokauppaa.

Jos olisin sanonut vaihtaneeni 9-5:een, niin kukaan ei olisi kysellyt että miksi. 8)
ka_0593
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 09:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ka_0593 »

ka_0593 kirjoitti:volvon käteishinta arvio ~50000 (ei ainakaan enempää) väliä kertomasi reilu 20000€. Joten saabin todellinen hyvitys hinta ~28000€. Paljonkos maksoi uutena. Arvaus 46000€? Joten kyllä edssä olevat kilometrit ovat aivan varmasti ainakin puolet edullisempia mitattuna arvonalennuksella. Korjukset on sitten eri juttu.
No niin nyt on saabi myynnissä hintaan ~31000€ eli taisi tuo "arvaamani" 28000€ olla sittenkin yläkanttiin..
Tuo auto nimittäin lähtee matkaan kun tarjoaa 28900€ käteistä biliaan ja ottavat silti välistä jonkun tonnin "katetta".

Niin ja tuollainen volvo maksaa biliassa ~54000€ ja tästä pois alennus niin ollaan lähellä 50000€, ei ainakaan yli 51000€
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Bilian myynti-ilmoitus 9-3ss on kyllä niin "ei" myyvä, että ihmetyttää. Kaverit tarvitsivat kurssitusta siitä miten kameraa käytetään ja miten laaditaan myyvä myynti-ilmoitus :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

MRe kirjoitti:
NO olikos se uusi sitten V50 vai V70?
V70 D5 AWD Classic Aut.

Ei mikään tykki tuokaan, mutta BSR:ltä löytynee apu hitauteen.

Vanha jää Herttoniemen Biliaan. Sieltä sitä voi käydä katselemassa Juhannuksen jälkeen. Saa sen vielä ostaa multa käteiselläkin, jos välttämättä haluaa.

Ja varmasti on niin, että hinnan putoaminen tasoittuu tuossa 18 kk jälkeen, mutta ei se kuitenkaan taida nousta missään vaiheessa. Sain vain hyvän (?) tarjouksen tuohon anti-kristukseen: reilu 20 k€ rahaa ja 7 500 ajettu Classic-varustuksella + peruutustutkalla, metallivärillä, irrotettavalla koukulla ja ajastettavalla Webastolla varustettu esittely-V70 vaihtoi omistajaa.
Taitaa olla jo VRF tekniikalla tämä volvo...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Hyvityshinta käytetystä autosta vaihdettaessa toiseen on ihan laskennallinen juttu, että siitä ei kannata paljon kinata. Se on väliraha, joka on merkitsevä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Petter kirjoitti:Hyvityshinta käytetystä autosta vaihdettaessa toiseen on ihan laskennallinen juttu, että siitä ei kannata paljon kinata. Se on väliraha, joka on merkitsevä.
Ja toisaalta taas, hyvityshinnallakaan ei ole merkitystä jos asiakaskin on tyytyväinen tehtyyn kauppaan. Myyjä on aina :wink:
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin