Puskuri 15.6. 9-3 aero vs. bmw 335 cabrio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2847
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Puskuri 15.6. 9-3 aero vs. bmw 335 cabrio
Tuossa äsken kattelin tuoretta puskuria.
Vaikka arvostelun ja testipäätelmät tuon ohjelman kohdalla voi jättää omaan arvoonsa, niin aika kylmää kyytiä kuitenkin Saabille.
Hinnoiltaan lähes samat tuotteet (75k€ ja 77k€), Saab vähän halvempi. Ei jaksa käsittää, että miksi tuommoista janoista v6-mottia ylipäätään lyödään noilla suoritusarvoilla noinkin korkealle profiloidun tuotteen keulille. Toki syitähän löytyy tyyliin hyvät äänet, jenkkimarkkinat yms., mutta kuitenkin. Onhan tuossa bemarissa pari desiä isompi kone ja toinen turbo, mutta kun Saab tekee muutenkin jo saman suorituskyvyn nelareita! Toki automaatti syö ilmoitettua(!) suorityskykyä, mutta hyvin tuo kilpailija kuitenkin potkii.
Tulipa arvosteltua mottia enemmän kuin se nyt munkaan mielestä on laimea. Mutta eväät esimerkiksi bemarin vastaavan hintaista tuotetta vastaan eivät riitä.
Vaikka kuinka muuten on vakuuttunut Saabin paremmuudesta esim. bemareihin vertailtaessa, niin nyt on pakko todeta, että tuon kanssa ollaan hiukan hukassa.
Ei siinä, aivan varmasti hieno peli ja moottori muussakin aeron korissa, nyt vain kirjoitin vertailun kannalta. Eipä tuo Saab kyllä ollut se faceliftattu malli...
Vaikka arvostelun ja testipäätelmät tuon ohjelman kohdalla voi jättää omaan arvoonsa, niin aika kylmää kyytiä kuitenkin Saabille.
Hinnoiltaan lähes samat tuotteet (75k€ ja 77k€), Saab vähän halvempi. Ei jaksa käsittää, että miksi tuommoista janoista v6-mottia ylipäätään lyödään noilla suoritusarvoilla noinkin korkealle profiloidun tuotteen keulille. Toki syitähän löytyy tyyliin hyvät äänet, jenkkimarkkinat yms., mutta kuitenkin. Onhan tuossa bemarissa pari desiä isompi kone ja toinen turbo, mutta kun Saab tekee muutenkin jo saman suorituskyvyn nelareita! Toki automaatti syö ilmoitettua(!) suorityskykyä, mutta hyvin tuo kilpailija kuitenkin potkii.
Tulipa arvosteltua mottia enemmän kuin se nyt munkaan mielestä on laimea. Mutta eväät esimerkiksi bemarin vastaavan hintaista tuotetta vastaan eivät riitä.
Vaikka kuinka muuten on vakuuttunut Saabin paremmuudesta esim. bemareihin vertailtaessa, niin nyt on pakko todeta, että tuon kanssa ollaan hiukan hukassa.
Ei siinä, aivan varmasti hieno peli ja moottori muussakin aeron korissa, nyt vain kirjoitin vertailun kannalta. Eipä tuo Saab kyllä ollut se faceliftattu malli...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=8745
Perhekoon avon tärkeimmän ominaisuudet by puskuri:
0-100, äänieristys, racing kova alusta.
Perhekoon avon tärkeimmän ominaisuudet by puskuri:
0-100, äänieristys, racing kova alusta.
BMW karkaa Saabilta yli kahden sekunnin turvin satasen vauhtiin; jarrutus sujuu molemmilta erinomaisesti. BMW suoriutuu tehtävästä 30 metriä lyhyemmässä matkassa.
Ja BMW:n jarrutusmatka on siis ~5m?
Kaikenlisäksi jo pari ensimmäistä lausetta nosti karvat pystyyn...
Edit. Ja kaikenlisäksihän eroa 0-100 tulee esim. tuulilasin speksien mukaan 1,4s, eikä yli 2s.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2847
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Löysin tuolta Tuulilasin sivuilla vain manuaalilla. Saabin sivuilta löytyy myös automaatilla ja 8.1s ajalla.VVV kirjoitti:Edit. Ja kaikenlisäksihän eroa 0-100 tulee esim. tuulilasin speksien mukaan 1,4s, eikä yli 2s.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2847
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Äkkiseltään katsottuna manuaaleilla saab n. 44k$ ja bmw n. 50k$. Suhteessa paljon isompi hintaero kuin Suomessa.tevisu kirjoitti:Mikä lienee noilla hintaero Jenkeissä?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Löytyy sieltä BMW:lle automaatin arvot 6,0s ja Saabille SS:n automaatin 7,5s. Tuskin siinä cabessa kauheita eroja SS:ään on. Ja nuohan ovat "testattuja" arvoja. Yllättävän hyvin kuitenkin Saab mielestäni pärjää tuossa 0-100 vertailussa 300hv takavetoa vastaan. Koko jutussahan ei missään vaiheessa edes mainita olivatko autot automaatteja vaiko eivät. Ärsyttävää mutu-testailua, voitti sitten Saab tai BMW kumpi hyvänsä.Henkka #2283 kirjoitti:Löysin tuolta Tuulilasin sivuilla vain manuaalilla. Saabin sivuilta löytyy myös automaatilla ja 8.1s ajalla.VVV kirjoitti:Edit. Ja kaikenlisäksihän eroa 0-100 tulee esim. tuulilasin speksien mukaan 1,4s, eikä yli 2s.
Edit. Tulipahan mieleeni, että ovatko edes mitanneet tuota 0-100, vai ottaneet vain arvot nettisivuilta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2847
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Juu, hyvin mahdollista, että tuo 7.5s pätee myös cabrioon. Ja valmistajan alakanttiin ilmoittamat luvut ja silleen. Kyllähän se taitaa yllättävän hyvin pärjätäkin, pointtini lähinnä aloittaa aiheesta liittyi siihen, että lähes samalla hinnalla pitäisi saada lähes samanlaista tavaraa. Eikä tuo 0-100 nyt mikään fiksu mittari ole, mutta kertoo sentään jotain. Jotenkin jäi muistiin, kun autoista näytettiin kuvia, että olisivat olleet maatteja. Jokatapauksessa ohjelmassa näytetyt arvot oli poimittu suoraan valmistajilta, Saabin päälle kasi täsmää siihen.VVV kirjoitti:Löytyy sieltä BMW:lle automaatin arvot 6,0s ja Saabille SS:n automaatin 7,5s. Tuskin siinä cabessa kauheita eroja SS:ään on. Ja nuohan ovat "testattuja" arvoja. Yllättävän hyvin kuitenkin Saab mielestäni pärjää tuossa 0-100 vertailussa 300hv takavetoa vastaan. Koko jutussahan ei missään vaiheessa edes mainita olivatko autot automaatteja vaiko eivät. Ärsyttävää mutu-testailua, voitti sitten Saab tai BMW kumpi hyvänsä.
Edit. Tulipahan mieleeni, että ovatko edes mitanneet tuota 0-100, vai ottaneet vain arvot nettisivuilta.
Ei ne sitä varmaan mitanneet, näyttivät ainakin vain tuon em. mittauksen.
Mutuahan tuo ohjelmanpätkä oli, siitä ei pääse mihinkään. Sehän on yleensä se arviointitapa, mikä nostaa saksalaisen paremmaksi
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kieltämättä tuo 9-3 avo kärsii pienestä ylihinnoittelusta kun otetaan huomioon mitä muut mallit maksavat. Sääli sinänsä. Niitä näkisi mielellään enemmän liikenteessä. BMW taas on yllättävän "halpa". Lieneekö tarkoituksella hinnoiteltu niin, että astuu Saabin ja muiden kilpailijoidensa varpaille. Nykyiset auto-ohjelmat ovat niin epäonnistuneita, että oikein pahaa tekee katsoessa. Iso kiitos maikkarille ajoneuvoksesta, joka jotekin edes piristää nuutunutta ohjelma-alaa. Starttia katsoessa tulee halu huutaa Stop ja Puskuri on tönkkö.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Automaatteja kummatkin. Tengvall kuulemma heittää purjot, kun katsoo saabin perää. Itsekin ottaisin bemarin tässä tilanteessa.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Jos noita auto itselle ajattelisi, niin kyllä täälläkin BMW pidemmän korren vetäisi, osittain paremman suorituskyvyn ansiosta, mutta eniten sen takia että se on arvostetumpi => pitää melkein tuplasti saabin hinnan.
Kaveri osti Amerikassa ollessa 330i, jossa 258hv 6.2 0-100, ja huomio, auto on vapari siis turboton. Joten tuossa vertailussa minun mielestä Saab otti takapakkia valitessaan Aeroon moottoriksi Vectran koneen, olisi ollut parempi kehittää oma kun kerta tekniikka on hallussa, vertaa 4cyl turbot. Itse ajaessa ja muiltakin kuultuna tuo vanha Aero 210hv tuntuu enemmän "urheilulliselta" 2.8V6 250hv:n ollessa "perheautomaisempi" , ei millään pahalla niitä kohtaan joilla uusi Aero on, kyllähän se kulkee, mutta jotenkin parista sylinteristä ja muutamasta desistä olisi odottanut enempi.
Totuushan on tietenkin se että kyllä koneesta enempi saa ei kait se siinä, mutta että sen iskeminen etuvetoon voi ollakkin jo ajettavuuden kannalta huonompi juttu.
Kaveri osti Amerikassa ollessa 330i, jossa 258hv 6.2 0-100, ja huomio, auto on vapari siis turboton. Joten tuossa vertailussa minun mielestä Saab otti takapakkia valitessaan Aeroon moottoriksi Vectran koneen, olisi ollut parempi kehittää oma kun kerta tekniikka on hallussa, vertaa 4cyl turbot. Itse ajaessa ja muiltakin kuultuna tuo vanha Aero 210hv tuntuu enemmän "urheilulliselta" 2.8V6 250hv:n ollessa "perheautomaisempi" , ei millään pahalla niitä kohtaan joilla uusi Aero on, kyllähän se kulkee, mutta jotenkin parista sylinteristä ja muutamasta desistä olisi odottanut enempi.
Totuushan on tietenkin se että kyllä koneesta enempi saa ei kait se siinä, mutta että sen iskeminen etuvetoon voi ollakkin jo ajettavuuden kannalta huonompi juttu.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261