93 ja äänentoisto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Poppikone
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 08:48

93 ja äänentoisto

Viesti Kirjoittaja Poppikone »

Hei

Sain juuri tuliterän 93:n missä ihan perusperus audiopaketti. Äänentoisto on AIVAN hirveän huono! Alaäänet puuttuu tyystin!

Ostin uudet kaijuttimet taakse jotta bassot löytyisivät. Löysin ainoastaan huomion, että ongelma onkin (lienee) itse soittimessa: kun ei tuota alaäänia, ei niitä kuulekaan.

Onko ainoa vaihtoehtoni vaihtaa koko soitin vai onko joitain kikkoja millä ajonautinnon saa taas kohdalleen?

Kiitos kaikista kopmmenteista jo etukäteen!

t:O
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja mursu »

Ajatko näitä uusia kaiuttimia suoraa soittimelta, vai onko välissä mitään vahvistinta?
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

Kuullostaa kyllä ihan Sport Sedan audio onkkelmalta.

Jos siis kyseessä 9-3 Sport Sedan niin tuossa olis jotain juttua, lisää löytyy käyttämällä hakua.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29151
#1747
Poppikone
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 08:48

Viesti Kirjoittaja Poppikone »

Max kirjoitti:Kuullostaa kyllä ihan Sport Sedan audio onkkelmalta.

Jos siis kyseessä 9-3 Sport Sedan niin tuossa olis jotain juttua, lisää löytyy käyttämällä hakua.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29151
Kyllä Kyllä,
(taisin siis laittaa viestin hiven väärään paikkaan)


Auto on siis 93 Sport Sedan ja äänentoistovehkeet SE1-4 ilman mitään lisättyä vahvistinta.

Olen nyt lukenut kaikki viestit ja huomaan, että ei ole ihan helppo juttu ei. Viesteistä ei siis selvinnyt lopullista totuutta:

1) leikkaako audiosysteemi uusistakin vuosimalleista alle 110 Hz:n taajuudet pois? (audioalan ammattikauppias kertoi, ettei ongelmaa olisi enää uusimmissa autoissa. tais vaan vedättää että sai kaiuttimet kaupaksi)

2) leikkaako poppikone vain takakaijuttiemien signaalin vai myös etukaijutitmien signaalit

3) leikkaako systeemi alataajuudet pois vai onko kysessä vain vaimennus? Mitä se erillinen vahvistin tai subbari hyödyttää jos systeemistä ei tule edes ulos alataajuuksia?

Kuten huomannette, ei autohikfi ole omimta aluetta. Siksi kaikki vastauikset otan kiitollisena vastaan.

Ystävällisin terv, O
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Siirsin SS-osastolle.

-Pade
Poppikone
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 08:48

Viesti Kirjoittaja Poppikone »

pade kirjoitti:Siirsin SS-osastolle.

-Pade
Onko olemassa muuta vaihtoehtoa kuin heittää pois saabin soitin ja korvata se kunnollisella?

200 eurolla saa jo kelvollisen mankan ja päiväitys maksaa 600e ...
.O
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Samaa olen tässä pähkäillyt.
On nimittäin niin syvältä ja poikittain tuo "karvalakkimallin" äänentoisto... :evil:
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Onko olemassa muuta vaihtoehtoa kuin heittää pois saabin soitin ja korvata se kunnollisella?

200 eurolla saa jo kelvollisen mankan ja päiväitys maksaa 600e
Korjatkaa jos olen väärässä... käsittääkseni SSään ei ole valmista sovitinta jolla tollasen "normisoittimen" saisi siististi alkuperäisen soittimen tilalle. Ja tuohan se sylettää.
-Mscrnt-
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Mscrnt kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä... käsittääkseni SSään ei ole valmista sovitinta jolla tollasen "normisoittimen" saisi siististi alkuperäisen soittimen tilalle. Ja tuohan se sylettää.
Minusta on vain positiivista, ettei jokainen sitten ala kiinnitelemään niitä diskovaloja, joissa on vähintään "satavattia kertaa neljä" tehoa Saabeihinsa.

Tosimiehillä on tosin Boset SS:ään:P.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Poppikone kirjoitti:
pade kirjoitti:Siirsin SS-osastolle.

-Pade
Onko olemassa muuta vaihtoehtoa kuin heittää pois saabin soitin ja korvata se kunnollisella?

200 eurolla saa jo kelvollisen mankan ja päiväitys maksaa 600e ...
.O
On, nimittäin ottaa ostovaiheessa audiojärjestelmä 150 watin versiona 400 euron hintaan. Tulee huomattavasti halvemmaksi, kuin ostaa tuo setti jälkiasennuspäivityksenä.

Olen jutellut parin Vantaan Variston Länsiauton myyjän kanssa tuosta audioasiasta ja he kertoivat minulle, että pyrkivät tilaamaan (lisähintaan tietenkin) kaikkiin myytäviin 9-3:iin vähintään 150 watin audiosetin, koska alkuperäinen 4 kaiuttimen 70 watin setti on niin surkea.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

villero kirjoitti: Tosimiehillä on tosin Boset SS:ään:P.
Tosimiehet eivät siis tiedä hyvästä autoäänentoistosta juuri mitään... ;)
Vastaa Viestiin