sisäilmasuodatin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jusu50
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 20:51

sisäilmasuodatin

Viesti Kirjoittaja jusu50 »

missäs sijaitsee ss 93 sisäilma suodatin ? vaihtoväli?hinta? onko helppo vaihtaa . auto vaihtui tällä viikolla og 93 -ss93 . :lol: :lol: [/code][/b]
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Vänkärin puolella, tuulilasin alareunan seutuvilla. konepelti ylös, ruuvit auki ja muovisuojus auki. Sieltä löytyy. Hinnat alkaen n. reilut 20€, taitaa olla halvimmasta päästä 22€ varaosamaailmassa. Itse vaihdoin juuri suodattimen joka oli ollut paikalla vajaat 2v ja oli kyllä aika törkynen.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Varmasti on oikeampi tapa tehdä itse kuin viedä korjaamolle. Sehän suoja taittuu siitä keskeltä ilman muuten pois ottoa mutta mulla ainakin jäi isot raot lasin ja muovin väliin. Bob taisi kirjoittaa siitä jossakin tuolla aikaisemmin.
Kuitenkin on siinä ajatus hyvä mutta toteutuksessa on kyllä toivomisen varaa. Minulle tilasivat sitten uuden suojan takuuseen ja sitten hieman siinä lokasuojan maaliakin jo hiottiin.
jusu50
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 20:51

Viesti Kirjoittaja jusu50 »

Kiitokset apu,apupoika. Helpompi kuin og93. Kaukalosa kauheasti törkyä!
Eikö huollossa näitä tsekata ollenkaan. Kuskinpuolen vesirööri ihan tukossa. (Havunneulaa, puunlehtiä ym.) :evil:
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kannattaa huomata, että ainakin tarvikkeena aivan saman suodattimen saattaa saada huomattavasti halvemmalla ostamalla sen C-Vectran suodattimena kuin 9-3:n suodattimena.

Paperisten suodattimien hinnat ovat alkaen n. 13 euroa ja aktiivihiilisuodattimien noin kympin enemmän.
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Omasta kiesistä tuo tulee vaihdettua kerran vuoteen... ja aika törkyinen se jo vuoden ajoilla näyttää olevan.
-Mscrnt-
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Vaihdatko sinä itse sen suodattimen kun muistan kerran sinun niin sanoneen. Eivät merkkiliikkeessä saa enää lasin reunaan kiinni sitä suojaa. Ihmeellistä mutta totta. Keskeltähän se taipuu. Sitten kun tilaavat uuden niin molemmille puolille jää raot. Jossakin tapahtuu virhe asennuksessa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

agios kirjoitti:Vaihdatko sinä itse sen suodattimen kun muistan kerran sinun niin sanoneen. Eivät merkkiliikkeessä saa enää lasin reunaan kiinni sitä suojaa. Ihmeellistä mutta totta. Keskeltähän se taipuu. Sitten kun tilaavat uuden niin molemmille puolille jää raot. Jossakin tapahtuu virhe asennuksessa.
En tiedä kenelle kysymyksen kohdistit, mutta vastaanpas minäkin. Minä vaihdan tietysti itse.

Tuossa muovin käsittelyssä on pari jippoa eli sen muovin päässä on noin kymmensenttinen taittuva pätkä, joka pitää taittaa ylös, ennen kuin taittaa keskitaitoksesta suojan ohi konepellin reunan. Muutoin tuohon reunaan tulee sellaiset pokkaukset, että se ei ikinä asetu enää lasia vasten kunnolla.

Paikoilleen laitettaessa on ennen muoviniittien kiinnipainelemista muistettava takareunassa oleva muovinen haka/uloke, jonka on pujotettava pellinreunan alapuolelle, muutoin muovi jää irvistämään, kun kiinnitysniitit eivät kunnolla yletä kiinni.

Tuo edellinen pätee siis 03-05:iin.

Sen ainoan kerran kun oli pakko huollon yhteydessä teetättää tuo vaihto, niin muovi irvisti vaihdon jälkeen tosi pahasti ja oli osin vaurioitunut, samoin varsinainen suodattimen kiinnityskehys oli irti toisesta päästä, vaikka sitä ei edes siitä kohtaa pidä purkaa suodatinta vaihdettaessa.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sinulle Bob sinullehan minä mutta kun unohtui nimi pois. Miten minä saisin tuon kaiken sanottua asentajalle. Siinäpä se. Minunkin järki sanoo että kyllä se tiiviisti menee jos oikein asentaa. Tuleehan se tehtaaltakin lasia vasten laitettuna. Täytyy ottaa kopsu tuosta.
Vastaa Viestiin