Tervehdys!!
Tässä yhtenä päivän siirsin Saabia pihassa kun ohjauspyörästä kuuli outo klonksahdus, ihmettelin ääntä ja samalla kokeilin ohjauspyörää. Ohjauspyörässä tuntui selvä välys ja ohjauspyörä heilui joka suuntaa. Menin merkkikorjaamolle jossa selvisi, että ohjausakselin laakeri on sökö. Ajattelin että siitähän selvitään pienellä rahalla kun vaihdetaan laakeri. Kun menin varaamaan aikaa selvisi että koko ohjausakseli pitää vaihtaa hinta 1500 eur + asennus!!! Autolla ajettu 54000 km autohan on 93 vm-03. Maahantuoja tietenkin tyrmäsi takuuvaihdon ja sanoi tylysti että auto on liian vanha ja takuu ei korvaa. Täytyy sanoa että on Saabi heikkoa tekoa kun ei ohjauakselin laakeri kestä kuin 50000 km. Kannattaa kaikkien jotka meinaatte vielä Saabilla ajaa ja joilla on takuuta jäljellä niin kuunnella ja pyöritellä rattia ja jos vain jotain pientäkään ääntä kuuluu niin vaatikaa vaihtamaan ohjausakseli tai vaihtakaa merkkiä nopeasti, on meinaan sikamainen hinta ko. osalla. Minä olem autosta tykännyt muuten pienistä sivuäänistä huolimatta, mutta nyt taitaa merkki vaihtua.
Saabin ohjausakseli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin ohjausakseli
Joo, Suomessa liikkeet/maahantuojat luottavat siihen, että ihmiset eivät ole tottuneita purnaamaan, vaan maksavat vain kiltisti ja antavat asian olla. Jos ei muu auta, niin ota yhteyttä GM Finlandin toimitusjohtajaan (s-postiosoitteen saat vaikka multa, jos lähetät YV:n mulle).Karra kirjoitti:Tervehdys!!
Tässä yhtenä päivän siirsin Saabia pihassa kun ohjauspyörästä kuuli outo klonksahdus, ihmettelin ääntä ja samalla kokeilin ohjauspyörää. Ohjauspyörässä tuntui selvä välys ja ohjauspyörä heilui joka suuntaa. Menin merkkikorjaamolle jossa selvisi, että ohjausakselin laakeri on sökö. Ajattelin että siitähän selvitään pienellä rahalla kun vaihdetaan laakeri. Kun menin varaamaan aikaa selvisi että koko ohjausakseli pitää vaihtaa hinta 1500 eur + asennus!!! Autolla ajettu 54000 km autohan on 93 vm-03. Maahantuoja tietenkin tyrmäsi takuuvaihdon ja sanoi tylysti että auto on liian vanha ja takuu ei korvaa. Täytyy sanoa että on Saabi heikkoa tekoa kun ei ohjauakselin laakeri kestä kuin 50000 km. Kannattaa kaikkien jotka meinaatte vielä Saabilla ajaa ja joilla on takuuta jäljellä niin kuunnella ja pyöritellä rattia ja jos vain jotain pientäkään ääntä kuuluu niin vaatikaa vaihtamaan ohjausakseli tai vaihtakaa merkkiä nopeasti, on meinaan sikamainen hinta ko. osalla. Minä olem autosta tykännyt muuten pienistä sivuäänistä huolimatta, mutta nyt taitaa merkki vaihtua.
Sitten, jos homma ei meinaa luonnistua, niin voit tietty kokeilla kuluttajanvalituslautakuntaa. Jos taas et jaksa/viitsi purnata, niin sitten kannattaa katsoa http://www.sdcc.se, josko sieltä löytyisi ohjausakseli budjettihintaan. Ainakin http://www.trolli.nu pystyy järjestämään osia tuolta SDCC:stä. Mutta suosittelisin kyllä eka ottamaan suoraa yhteyttä GM Finlandiin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
moi, kyseessä on selvä tyyppivika, joka on esiintynyt tämänkin foorumin 9-3:ssa aika laajalti. älä luovuta, kannattaa ottaa tosiaan yhteyttä GM finlandiin ja viedä asia tarpeeksi korkealle tarpeen vaatiessa, mielestäni maahantuoja tässä asiassa ei saa luistaa vastuusta, onhan selvää että auton ohjausakseli kestää missä tahansa muussa merkissä enemmän kuin tuon 50000km
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Saabin ohjausakseli
Löysin ohjausakselin autovahinkokeskuksesta 30000 km ajetusta Saabista hinta 150 euro ja vaihdoin sen itse. Piti kyllä sen jälkeen käydä merkkiliikkeessä kuittaammassa ohjauslukko ja viiksikytkimet tomintaan. Sen pelkän laakerinkin olisi ehkä voinut vaihtaa. Kuluttaja-asiamies sanoi että
ainut mitä voisin tehdä on kirjoitta tehtaalle reklamaatio ja pyytää sitä kautta korvausta. On vain tuo ruotsin kieli niin heikkoa, että ei oikein kirjoittaminen onnistu. Tietääkö kukaan onko Saabin tehtaalla ruotsissa mitään suomenkielistä/suomalaista noilla reklamaatio osastoilla. Tuosta ohjausakselista sen verran, että en ole mistään autosta koskaan kuullut menevän ohjausakselin laakeria. Selvä materiaalivirhehän tuo on. Aion hommata tuohon vanhaan akseliin uuden laakerin ja laitan sen kuntoon, jos joltain menne tuo osa niin multa saa halvalla. =)
ainut mitä voisin tehdä on kirjoitta tehtaalle reklamaatio ja pyytää sitä kautta korvausta. On vain tuo ruotsin kieli niin heikkoa, että ei oikein kirjoittaminen onnistu. Tietääkö kukaan onko Saabin tehtaalla ruotsissa mitään suomenkielistä/suomalaista noilla reklamaatio osastoilla. Tuosta ohjausakselista sen verran, että en ole mistään autosta koskaan kuullut menevän ohjausakselin laakeria. Selvä materiaalivirhehän tuo on. Aion hommata tuohon vanhaan akseliin uuden laakerin ja laitan sen kuntoon, jos joltain menne tuo osa niin multa saa halvalla. =)
Luulisi ruotsalaistenkin taitavan englantia, eiväthän he voi olettaa että ympärimaailmaa asiakkaat opettelisivat ruotsin kielen pelkästään reklamaatiota varten . Itseenikään tuo pakkoruotsi ei valitettavasti ole tarttunut
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261