Pari kyssäriä SC -07: ajonvakaustus ja nokka

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Pari kyssäriä SC -07: ajonvakaustus ja nokka

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tässä on tutustuttu muutama tkm NG 9-3:een (-07, 2.0T US-speksein) ja pari aika erilaista mietinnän aihetta on ilmennyt:

1) Miten koette ajovakautuksen toiminnan, onko se looginen ja muutenkin ok? Ajelin tuossa vuoristotiellä ja sain ESP:n aktivoitua ihan vahingossa kuivalla asfaltilla. Pelästyin aivan pirusti, koska luulin että jotain hajosi alta kaarteessa. Tilanne oli aika hassu, pokka ei riitä mulla millään saamaan ajonvakautusta aktiiviseksi normaalisti kuivalla asfaltilla, mutta vuoristotiellä alamäkeen se onnistui ihan helposti, ja usein vahingossa. Samassa kaarteessa OG 9-3 ei olisi ollut milläänsään. Olisko syytä miettiä jotain päivityksiä ESP-softaan, saako ohjelmoitua esim. Aeron ESP-Plus-systeemin? Ongelma ei liene suuren suuri, mutta voi kyllä ärsyttää aikalailla, jos lähtee Keski-Euroopan vuoristotielle ajelemaan. Siellä jää paikallisille diesel-Clioille jalkoihin tuolla ESP:llä.

2) Keulamuovit (=helma+maski) ovat kummallisen joustavaa kamaa. Sen huomaa selvästi autoa pestessä. Onko tämä jalankulkijan suojausta vai sitä kuuluisaa GM-laatua? OG 9-3:ssa keula ei joustanut vahauksen alla ollenkaan tällä lailla. Ei ihmetytä natinavalitukset, jos tämä on eri komponettien normijäykkyys. No, ei haittaa menoa.
Auto pelaa kuin enkeli. Ei valittamista. Mielenkiintoisia "ominaisuuksia" alkaa löytymään.
Vastaa Viestiin