Saab 9-3 tid 2,2

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
juhaka
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 07:19
Paikkakunta: OULU

Saab 9-3 tid 2,2

Viesti Kirjoittaja juhaka »

Olen ostamassa vuosimallin 2003 Saab 9-3 2,2 tid -autoa. Onko ko. autoissa ollut ongelmia/tyyppivikoja? Jos on, niin millaisia? Autolla on ajettu 180 000 km ja auto on myynnissä Tervajoen Rintajoupilla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 tid 2,2

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhaka kirjoitti:Olen ostamassa vuosimallin 2003 Saab 9-3 2,2 tid -autoa. Onko ko. autoissa ollut ongelmia/tyyppivikoja? Jos on, niin millaisia? Autolla on ajettu 180 000 km ja auto on myynnissä Tervajoen Rintajoupilla.
No etuiskarit (koliseeko töyssyissä?) ja ohjaustehostimen toimivuus (vuotaako, toimiiko moitteettomasti molempiin suuntiin?) kannattaa ainakin tsekata, jos on ostamassa autoa.

Jos talous antaa periksi, niin kannattaisi ostaa mieluummin 1.9TiD -koneella varustetun 9-3SS kun 2.2TiD:n (1.9TiD tekniikka uudenaikaisempaa), mutta kyllähän tuolla 2.2TiD:lläkin matkaa taittaa :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Moro

No itselläni -03, 2,2 TiD, SS. Ajettu jo 190 000 ja eipä siinä mitään sen kummempia ole ollut. Joku pakokaasun kierrätysventtiili meni mutta takuusen laittoivat. Edestä ja takaa kuuluu joskus vonkunaa johtuen ilmeisesti kierrejousien alta puuttuvista kumeista, joskus talvella sitten laittelen kuntoon. 1,9 on tosiaan uudempi versio ja 2,2 Tid on itse asiassa GM:n moottori, sama kuin esim 2,2 Opel Zafirassa.


t. n
Vastaa Viestiin