Uusi 9-3 SC (vihdoin)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Oliko kyseessä juuri uusi Outlander DSL?

Sisustus se pahiten tökkii meilläkin. Ja valot. Ja moni muu "pikku" seikka..
Hyvä auto ei siinä mitään, mutta ei minun mieleen. Ajettavuudeltaan silti varmaan sopiva moneen käyttötarkoitukseen. Volkkarin dieseli vain on melko traktori ääneltään, muttei vääntöominaisuuksiltaan :(
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

ristoj kirjoitti:
...Ostin auton Kimmo Sirviöltä, nuori kaveri ollut Delta-autossa vasta 9 kuukautta. Pakko myöntää että vanhan mallin ( 2005 ) kojelauta tyylikkäämpi kuin tämä "kromilistoilla" koristeltu. Ilkeästi heijastuu tuulilasiin lista joka kiertää mittariston.

Huoltojen suhteen saa kyllä olla tarkkana että takuu pysyy voimassa. Pitää huollattaa 12kk tai 30 000 km. Itse ajan n.18 000- 19 000 vuodessa joten vähän turhalta tuntuu käyttää huollossa joka vuosi. Juttelin pitkään huoltopäällikön kanssa kyseisistä takuuasioista...
Onko huoltoväliä lyhennetty uusissa, vai onko kysymys muusta kuin Saabin takuusta? Aiemmin huoltoväli oli ainakin 30000km tai 2 vuotta.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Deltan oma takuu. Ensin kaksi vuotta Saabin ohjelman mukaan ja siitä eteenpäin Deltan huolloissa ja väh. kerran vuodessa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Oliko kyseessä juuri uusi Outlander DSL?

Sisustus se pahiten tökkii meilläkin. Ja valot. Ja moni muu "pikku" seikka..
Hyvä auto ei siinä mitään, mutta ei minun mieleen. Ajettavuudeltaan silti varmaan sopiva moneen käyttötarkoitukseen. Volkkarin dieseli vain on melko traktori ääneltään, muttei vääntöominaisuuksiltaan :(
Joo, just sellainen. Sellainen asia mikä minua on alkanut japanialaisissa ärsyttämään on se, ettei niihin saa rastittua oikeastaan mitään varusteita henkilökohtaisten mieltymysten mukaan. Jos haluaa xenon-valot, on pakko ottaa varustetaso jossa tulee liuta hyödyttömiä penkkejä etc. Tai kääntäen, jos ei halua kernipenkkejä, ei saa kunnon valojakaan ;)

Sama homma oli aikoinaan kun oltiin vaihtamassa Picassoa bensafarkkuun - Accord Tourer olisi ollut muuten OK mutta kun 2-litraiseen ei olisi edes rahalla saanut ESP:tä tai xenoneita. Kuutos-Mazdassa ne onneksi oli vakiona => sellainen tuli meille sitten ennen Saabia.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Bob kirjoitti:
ristoj kirjoitti:
...Ostin auton Kimmo Sirviöltä, nuori kaveri ollut Delta-autossa vasta 9 kuukautta. Pakko myöntää että vanhan mallin ( 2005 ) kojelauta tyylikkäämpi kuin tämä "kromilistoilla" koristeltu. Ilkeästi heijastuu tuulilasiin lista joka kiertää mittariston.

Huoltojen suhteen saa kyllä olla tarkkana että takuu pysyy voimassa. Pitää huollattaa 12kk tai 30 000 km. Itse ajan n.18 000- 19 000 vuodessa joten vähän turhalta tuntuu käyttää huollossa joka vuosi. Juttelin pitkään huoltopäällikön kanssa kyseisistä takuuasioista...
Onko huoltoväliä lyhennetty uusissa, vai onko kysymys muusta kuin Saabin takuusta? Aiemmin huoltoväli oli ainakin 30000km tai 2 vuotta.
Kyllä on kyse Saabin omasta takuusta. Huoltokirjassa on ohjeet välihuolto 30 000 km tai 12 kk ja päähuolto 60 000 km tai 24 kk. Huoltokirjaankin huoltojen kohdalla merkintä joko km-määrä tai aika-määrä. Huolto laittaa sitten ruksin niinkuin peruskoukussa on opetettu jompaan kumpaa ruutuun. Tuntuu vähän turhalta huoltaa noin usein varsinkin kun ajan vuodessa n. 18 000km.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

ristoj kirjoitti:
Bob kirjoitti:
ristoj kirjoitti:
...Ostin auton Kimmo Sirviöltä, nuori kaveri ollut Delta-autossa vasta 9 kuukautta. Pakko myöntää että vanhan mallin ( 2005 ) kojelauta tyylikkäämpi kuin tämä "kromilistoilla" koristeltu. Ilkeästi heijastuu tuulilasiin lista joka kiertää mittariston.

Huoltojen suhteen saa kyllä olla tarkkana että takuu pysyy voimassa. Pitää huollattaa 12kk tai 30 000 km. Itse ajan n.18 000- 19 000 vuodessa joten vähän turhalta tuntuu käyttää huollossa joka vuosi. Juttelin pitkään huoltopäällikön kanssa kyseisistä takuuasioista...
Onko huoltoväliä lyhennetty uusissa, vai onko kysymys muusta kuin Saabin takuusta? Aiemmin huoltoväli oli ainakin 30000km tai 2 vuotta.
Kyllä on kyse Saabin omasta takuusta. Huoltokirjassa on ohjeet välihuolto 30 000 km tai 12 kk ja päähuolto 60 000 km tai 24 kk. Huoltokirjaankin huoltojen kohdalla merkintä joko km-määrä tai aika-määrä. Huolto laittaa sitten ruksin niinkuin peruskoukussa on opetettu jompaan kumpaa ruutuun. Tuntuu vähän turhalta huoltaa noin usein varsinkin kun ajan vuodessa n. 18 000km.
Eli ovat sitten lyhentäneet huoltoväliä vuoteen kahdesta vuodesta - ainakin verrattuna omaani 2004 malliseen.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Bob kirjoitti: Eli ovat sitten lyhentäneet huoltoväliä vuoteen kahdesta vuodesta - ainakin verrattuna omaani 2004 malliseen.
Minulla myös 2005 mallissa 30tkm tai 24kk tai huoltoilmaisimen mukaan. Tosin öljyt on vaihtuneet aina 15tkm välein. Ylihuomenna olisi huolto ja rutkasti TECH2- muutoksia :lol: saa nähdä miten huollossa naama venähtää 8O
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Vastaa Viestiin