Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja ilra »

Uteliaana (nuukana) ihmisenä kyselin hieman lisää hintoja, soitin mm. Ouluun Aineelle jossa hintana pidetään nykyään 144e ja tosiaan vielä viime vuonna se oli ollut noin 70e. Edes bensa ei ole kallistunut noin paljon.

Tähän mennessä halvimmat noteeraukset muuten: Saab uusi 99e, purku 55e ja sieltä kuoliaaksi vaietun sukuhaaran puolelta tarvikeosana Opeliin 75e. Taidan käydä naamioituneena ostamassa sen Opel-osan 8) .

Mutta eikö kukaan ole tosiaan itse vaihtanut ko. osaa?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

ilra kirjoitti:Uteliaana (nuukana) ihmisenä kyselin hieman lisää hintoja, soitin mm. Ouluun Aineelle jossa hintana pidetään nykyään 144e ja tosiaan vielä viime vuonna se oli ollut noin 70e. Edes bensa ei ole kallistunut noin paljon.

Tähän mennessä halvimmat noteeraukset muuten: Saab uusi 99e, purku 55e ja sieltä kuoliaaksi vaietun sukuhaaran puolelta tarvikeosana Opeliin 75e. Taidan käydä naamioituneena ostamassa sen Opel-osan 8) .

Mutta eikö kukaan ole tosiaan itse vaihtanut ko. osaa?
Itselläni oli päinvastoin. Opelin tukivarsi oli tuplaten kalliimpi kuin Saabin. :roll: Opeliksiinko noita saa jo tarvikkeena? Tokkopa tuo alkuperäistä huonompi on.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja ilra »

Aika käsittämätöntä hinnoittelupolitiikkaa mutta minkäs teet. Pitää kuitenkin vielä kysäistä tuolta Automuovista ennenkuin tekee mtään harkitsematonta :) .

Pitää myös näemmä alkaa etsiskelemään torx-hylsyjä ja toista tunkkia. Kiitokset vinkistä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:Itselläni oli päinvastoin. Opelin tukivarsi oli tuplaten kalliimpi kuin Saabin. :roll: Opeliksiinko noita saa jo tarvikkeena? Tokkopa tuo alkuperäistä huonompi on.
Senköhän takia minullekin asennettiin 90000 km:n huollossa Magneetissa Opelin osa, koska ne ovat kalliimpia :roll:

Se tarvikeosahan voi olla alkuperäisvalmistajalta, mutta myydään vain valmistajan tai jakelijan paketissa, eikä alkuperäisessä "merkkiosapaketissaan".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
cbm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 14, 2006 16:33

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja cbm »

cbm kirjoitti:
tuomjussi kirjoitti:... Äänen ja lisää kulumisen voi pysäyttää voitelemalla nivelen ohuella öljyllä apteekista ostettavalla injektioruiskulla ja neulalla. (kokoluokka hevonen) Sillä kun survaisee rasvaa kumin läpi muutaman millilitran, niin ääni häviää ja kuluminen pysähtyy ...
Mitä öljyä olette ruiskuttaneet niveleen? Mobil 1:stä vai jotain ihan muuta?
Tuohon öljyämiseen löytyi myös kielteinen kommentti googlella, tosin motonetin foorumilta: http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic. ... 2e972#8832
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Satun tuntemaan erään mekaanikon jonka kanssa asiasta oli puhetta. Tuo kumin reijitys ja rasvaus on ihan normi huoltotoimenpide myös merkkikorjaamoissa (Saabin korjaamoista en tiedä) tällaisiin oireisiin. Kumi toki paikataan jotta sinne ei likaa pääse. Siihen en osaa sanoa kuinka pian operaatio pitää tehdä uudelleen jos tuolle tielle lähtee.
-Mscrnt-
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: Korjausinfoa takaripustuksen napseeseen (hitaassavauhdissa)

Viesti Kirjoittaja ilra »

Osat hankittu 75 e/kpl tarvikkeena, en sitten viitsinyt naamioitua vaikka Opel osia ovatkin.

Onko tietoa minkä kokoiset Torx-hylsyt tarvitsen tuohon vaihtoon ja tarvitaanko siihen kaksi samankokoista vai onko eripäissä erikokoiset.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Vastaa Viestiin